Mladi so odprti za nove, inovativne izdelke
V tokratnem članku o inovativnih živilih predstavljamo novosti Žita in Podravke.
Tina Guček
Kot pravijo pri obeh blagovnih znamkah, sledijo pri inovacijah za izdelovanje novih živil predvsem trendom, kot so manj sladkorja in soli v izdelkih, več proteinov (npr. Čokolino dark), več vlaknin, pri surovinah pa večji uporabi rastlinskih izdelkov (OPlant, Veggie nuggets …). Pri tem spremljajo tudi nove izdelke konkurence in globalne trende.
»V zadnjih dveh letih je na področju pekarstva, ki je naš primarni prodajni in razvojni segment, prišlo do velikih sprememb, na kar se v Žitu aktivno odzivamo in prilagajamo. Ključen trend je rast ekonomskega segmenta kruhov oz. t. i. segmenta »value for money«. Po raziskavah kar 42 odstotkov kupcev pazi na porabo denarja pri nakupu živilskih izdelkov. Močno se je povečal tudi del prodanega peciva v primerjavi s prodanim kruhom. Ta trend manjšanja gramatur je prisoten že dlje časa. V zadnjem letu pa opažamo povečano povpraševanje po pecivih in sočasno padanje gramatur peciva in kruhov,« so povedali za MM.
Ugotavljajo tudi, da potrošniki pri nakupu iščejo največjo mogočo svežino in kakovost za sprejemljivo ceno, ki jo prenese njihov mesečni proračun za prehranske izdelke.
Veliko povpraševanje po nišnih izdelkih
»Kar zadeva trende okusov je na trgu veliko poskusov odpirati nov segment izdelkov, vendar je večina poskusov le izdelkov in & out, s katerim se potrošniku popestri mesečno ponudbo. Trend zmanjševanja soli in sladkorja v izdelkih bo zagotovo obstal in bo vedno bolj aktualen. Žito sledi tudi pekarskim zavezam, da v svojih izdelkih povečuje delež polnozrnate moke, ki je za potrošnike ugodnejša s prehranskega vidika. V trendu so tudi izdelki iz droži – brezkvasni izdelki, ker so lažje prebavljivi in zato primerni za današnji življenjski slog. Prav kruhi z drožmi so naša zadnja inovacija, ki žanje dobre prodajne rezultate in visoko povpraševanje,« pravi Nina Rus Turuk, predstavnica za odnose z javnostmi.
S strani potrošnikov neposredno do Žita opažajo veliko povpraševanje po nišnih izdelkih, vendar morajo kot proizvajalec paziti, da vstopajo v segmente, ki so ekonomsko upravičeni. »Le majhen del povpraševanj lahko torej obravnavamo kot razvojne in inovativne projekte s prodajnim potencialom. Zanimiva so povpraševanja po lokalnih izdelkih in menimo, da je ta potencial še dokaj neizkoriščen, tako doma kot v tujini. Pravzaprav ocenjujemo, da je Slovenija dežela kruha, podobno, kot je Italija dežela pic. Vsaka pokrajina, vsaka vas ima neke svoje recepture, drugačne okuse kruha. In to je zelo zanimiva zgodba,« meni sogovornica.
Kot zanimivost izpostavi še eno inovacijo, in sicer Podravkine instantne rezance Noodles. S promocijo na spletnem mestu Joongla beležijo nadpovprečen ogled videovsebin, kar se je odražalo tudi na prodaji (v dveh mesecih so prodali več kot eden od konkurentov v vsem letu). »Prav pri tem izdelku se je na primer izkazalo, da so mladi potrošniki zelo odprti za nove, inovativne izdelke in prenašajo informacije starejši populaciji,« še pove.