Moč estetike izdelka pri vzbujanju pozornosti in gradnji zaupanja
V sodobnem svetu, kjer se podjetja neprestano borijo za pozornost kupcev, igra estetika nezanemarljivo vlogo. Estetika pomaga blagovni znamki izstopiti iz množice z izgradnjo posebne in nepozabne vizualne identitete.
Tanja Sedej
Še več, na potencialnih kupcih lahko pusti trajen vtis in gradi zaupanje. Estetika posledično ni le dodatek k marketingu, ampak je bistveni del strategije, ki lahko odloči, kako uspešni bomo pri privabljanju novih in ohranjanju zvestih kupcev.
Estetika prispeva k razumevanju blagovne znamke
Ko govorimo o estetiki blagovne znamke, imamo v mislih vizualno privlačnost in različne čutne dražljaje z namenom privabiti kupce k izdelku ali storitvi. Podjetja se trudijo razviti vizualni »jezik«, ki bo navdušil kupce preko identitete blagovne znamke, izdelka in embalaže, trgovin, oglaševanja, spleta in družbenih medijev.
Z zmanjševanjem trajanja pozornosti kupcev lahko vključevanje premišljene estetike spodbudi um, da posveti nekaj več časa blagovnim znamkam, ki ustvarjajo prijetno vizualno izkušnjo, veselje ali celo užitek.
Nataša Hodnik Korinšek, arhitektka in direktorica blagovne znamke MyPile, meni: »Z oblikovanjem vzbujamo čutne izkušnje, ki prispevajo k razumevanju podjetja in identiteti blagovne znamke. Estetska vrednost vključuje čustveno angažiranje in raziskovanje človeške narave skozi ustvarjalne in domišljijske dejavnosti, ki pomagajo posameznikom uresničevati njihove življenjske ideale.«
Estetika namreč vpliva na to, kako ljudje dojemamo blagovne znamke. V bistvu je to prva stvar, ki jo potencialni kupci opazijo, ko stopijo v stik s podjetjem. Dobro zastavljena in oblikovana estetika vsekakor pomaga tudi pri komuniciranju vrednot, poslanstva in namena blagovne znamke.
Pomemben vpliv estetike na kupce
Raziskave kažejo, da ljudje pogosto dojemamo »lepo« oblikovane izdelke kot bolj kakovostne in zanesljive. Poleg tega smo potrošniki bolj nagnjeni k nakupu izdelkov, ki nas vizualno privlačijo.
Prvi vtis je ključnega pomena povsod, tudi v marketingu. Dejstvo je, da estetsko privlačni izdelki ali pa spletne strani običajno hitreje pritegnejo pozornost in vzbudijo zanimanje. Prav tako imajo moč vzbuditi čustva, kot so veselje, zadovoljstvo, nostalgija ali celo ponos. Tovrstni čustveni odzivi krepijo povezavo med kupcem in blagovno znamko.
Ne nazadnje, dosledna uporaba estetskih elementov, kot so barve, tipografija in vizualni slogi, prispevajo k gradnji prepoznavnosti blagovne znamke in ustvarjajo močno identiteto.
Coca-Cola predstavlja odličen primer podjetja, ki uspešno uporablja estetiko v marketingu. Klasična rdeča in bela barvna paleta in tipografija sta postali sinonim za blagovno znamko, ki je široko prepoznavna po vsem svetu. Oglaševalske akcije pogosto vključujejo slike ljudi v trenutkih veselja ob pitju Coca-Cole. Ustvarjanje čustvene povezave, okrepljene z dosledno in privlačno estetiko, je ključno za njihovo dolgoletno priljubljenost med potrošniki.
Po drugi strani pa ima lahko slabo zasnovana estetika nasproten učinek. Če so vizualni elementi nedosledni ali neprijetni, lahko deluje blagovna znamka amaterska ali nevredna, da bi jo jemali resno. Posledično vpliva na ugled blagovne znamke in oteži vzpostavljanje zaupanja pri potencialnih kupcih.
Prikaz pravih stvari na pravi način
Dejstvo je, da kupce privlačijo podjetja, ki ustvarijo poseben, drugačen »videz«. Izvrsten primer, kako pomembna je estetika blagovne znamke in izdelkov, je podjetje Apple. Skrivnost Applovega uspeha je med drugim tudi v njihovi neomajni zavezanosti oblikovalski filozofiji, ki postavlja estetiko v ospredje uporabniške izkušnje.
Applova filozofija oblikovanja izdelkov se vrti okoli minimalizma in preprostosti ter ohranja konkurenčno prednost s svojo osredotočenostjo na zagotavljanje celostne uporabniške izkušnje. Izdelki podjetja Apple se namreč ponašajo z brezhibno mešanico minimalistične elegance in vrhunske tehnologije. Vsaka krivulja, rob in izbira materiala so premišljeno zasnovani v smeri, da pri uporabnikih izzovejo čustveni odziv. Trdno verjamejo, da mora estetika dopolnjevati funkcionalnost in obratno. Z namenjanjem očitne pozornosti estetski privlačnosti Apple zagotavlja, da njegovi izdelki postanejo več kot le naprave z izbranimi funkcijami, ampak predstavljajo podaljšek življenjskega sloga uporabnikov.
Posledično morajo podjetja pri oblikovanju z izbiro barv, oblike, postavitve itd. uporabnikom pokazati prave stvari na pravi način, hkrati pa jim povedati svežo, privlačno zgodbo o blagovni znamki. Estetiko lahko uporabimo tudi zato, da poudarimo namen ali najbolj ključno funkcionalnost. Za razliko od umetnosti mora biti estetika oblikovanja izdelkov lahko razumljiva, pri čemer uporabnikom ni treba ugibati, kaj pomeni dizajn.
Nataša Hodnik Korinšek dodaja: »Estetika je temeljno načelo oblikovanja, ki opredeljuje prijetne lastnosti dizajna. Oblikovalci uporabljamo estetiko, da dopolnimo uporabnost svojih modelov in tako nadgradimo funkcionalnost s privlačnimi postavitvami. Pri izdelkih za dom in organizacijo estetika ključno vpliva na pozitivno uporabniško izkušnjo in končno tudi na odločitev za nakup.«
Z namenjanjem očitne pozornosti estetski privlačnosti Apple zagotavlja, da njegovi izdelki postanejo več kot le naprave z izbranimi funkcijami, ampak predstavljajo podaljšek življenjskega sloga uporabnikov. (Foto: Dreamstime)
Članek lahko v celoti preberete v Marketing magazinu julij-avgust 2024, #517-518. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.