Naj »koronaoglasi« (3. del): od Burger Kinga do BBC-ja
Tokrat svoje najljubše »koronaoglase« razkrivata kreativna direktorja Luka Bajs in Aljoša Bagola.
Tina Guček
Luka Bajs (Grey Ljubljana) je med svoje najljubše oglase prav tako kot nekateri drugi njegovi kolegi uvrstil »Panoje s 'spojlerji'« (»Spoiler Billboards«), idejo študentov Miami Ad School, za katero bi si želel, da bi postala tudi resnična Netflixova oglaševalska akcija.
»Tako presunljivo, da se te preprosto dotakne«
»Zravnajmo krivuljo« (»Flatten The Curve«) je po njegovem mnenju oglas, ki sporoča nekaj, kar je bilo v obdobju samoosamitve povedano že neštetokrat, a to prikaže tako presunljivo, da se te preprosto dotakne.
»Kaj narediš, ko moraš zapreti svoje restavracije? Poveš kupcem, kako lahko tvoj burger naredijo sami doma. Še ena v seriji odličnih potez Burger Kinga, ki tudi v času samoizolacije ostaja ena od globalno najrelevantnejših znamk,« Luka Bajs opisuje oglas »Karantenski Whopper« (»Quarantine Whopper«).
»Dove, blagovna znamka, ki zastopa lepoto v vseh njenih oblikah, jo je tokrat odkrila v pogumu zdravstvenih delavcev. Globoko in močno – kot je prava lepota,« Bajs komentira akcijo »Pogum je lep« (»Courage is Beautiful«).
Dobrikanje zdravstvenim delavcem kot prikladna tržna in tudi politična strategija
Omenjena akcija z delavci v zdravstvu se je znašla tudi v izboru Aljoše Bagole (Pristop), ki pa pravi, da ima do nje zadržke. »Dove svojo platformo resnične lepote navdihujoče razvija že celo desetletje, a glede tokratne uporabe upodobitve zgaranih delavcev v zdravstvu imam precej zadržkov. Razen stavka »Pogum je lep« je zelo blizu znamenitim Benettonovim kampanjam iz devetdesetih let, ki so uporabljale skrajne prikaze iz vojne na Balkanu, obolelih za aidsom in na smrt obsojenih zapornikov, ki pa so služile provokativnemu razmisleku o naši družbi in ne toliko želji prikupiti se z empatijo. Dobrikanje in zahvaljevanje nadčloveško požrtvovalnim zdravstvenim delavcem v času koronavirusa je postalo prikladna tržna in tudi politična strategija, a dejstvo je, da so delavci v zdravstvu tudi po nedavnem poročanju britanskega časopisa The Guardian podvrženi skrajno povečanim možnostim za izgorelost. Eden od zdravnikov je v prispevku izjavil, da mu je grozno, da jih za povrh označujejo za heroje. Pravi, da če bi imel možnost v teh razmerah v takorekoč samomorilsko službo niti slučajno ne bi hodil in bi bil raje s svojo družino. A ker tako kot na stotisoče kolegov po vsem svetu te možnosti nima, svoj poklic pač opravlja čustveno izčrpan in otopel,« pravi Bagola.
Velike zgodbe so pomembno preživetveno orodje
»BBC-jeva akcija, v kateri angleški igralec Idris Elba v optimističnem tonu pospremi navdihujoče posnetke človeškega sodelovanja v času sedanje krize, je prikaz razumevanja poslanstva in vizije nacionalne televizije, da zgolj krizna poročanja uravnovesi s pripovedovanjem bodreče zgodbe. Velike zgodbe so pomembno preživetveno orodje že iz davnih časov, zato je v poplavi memov o toaletnem papirju tudi zdaj opogumljajoče spomniti se, da smo ljudje odvisni od sodelovanja in vere v boljši jutri,« oglas »Bringing us closer« komentira Aljoša Bagola.
Med akcijami, ki so njegovo pozornost pritegnile v Sloveniji, je »hitra in prizadevna akcija ponudnikov zunanjega oglasnega prostora Europlakat in Tam-Tam, katerih kreativne in jasno sporočilne rešitve so pomembno prispevale k razumevanju pomembnosti samoizolacije in omejevanja fizičnih stikov.«