Naj »koronaoglasi« (4. del): od Volva in Jeepa do ČvekiFona
Tokratni izbor svojih najljubših oglasov s tematiko koronavirusa razkriva Peter Zabret, kreativni direktor v agenciji Pristop.
Tina Guček
Kot pravi Peter Zabret, so se v času koronavirusa blagovne znamke z vidika kreativne odličnosti odzvale na tri različne, a povsem legitimne načine. Prvi se kaže predvsem v širjenju splošno znanih pozivov, kot je #ostanidoma. To sta učinkovito priredila Volvo s preprostim sporočilom in Jeep z rekontekstualizacijo že predvajanega oglasa za Super Bowl z Billom Murrayjem. V tem pogledu je zanimiv tudi nekoliko predrugačen že predvajani oglas za Karlovačko, ki poudarja pomembnost ohranjanja medosebne razdalje.
Zelo nazorno so to pokazali v nalezljivo-žogičastem oglasu, natančno pa jo je v najboljši uporabi domin doslej ujel tudi Christoph Niemann na naslovnici za revijo The New Yorker.
Drugi način odziva je po mnenju Petra Zabreta aktiviral blagovne znamke, da so spremenile svoj proizvodni proces ter ga prilagodile dani situaciji. Tega so se med drugim lotili pri proizvajalcu športnih čevljev New Balance in začeli z izdelovanjem zaščitnih mask. Da pa dobronamerna dejanja niso rezervirana le za največje, je pivovarna BrewDog kot ena od prvih zamenjala pločevinke za plastično embalažo in poskrbela za izdelavo razkužil.
»Tretji odziv pa zadeva vznik povsem novih projektov, ki nagovarjajo družbo kot celote in ponujajo rešitev ali lajšanje težav ranljivih skupin, kot je osamljenost starejših, pri čemer velja omeniti slovenski ČvekiFon,« pravi. Zabret. Kot dodaja, pri vseh omenjenih projektih ne gre pozabiti tudi na razraščanje kreativnosti neštetih posameznikov, društev in družin v času karantene. »To le potrjuje brezčasnost misli Georga Loisa: 'Kreativnost je lahko rešitev za vse.' Upajmo, da se slednje čim prej izkaže tudi pri iskanju cepiva in izhoda iz sedanjosti,« sklene Zabret.