Nakupuj kot milijarder ali kako kitajski spletni velikani osvajajo srca kupcev
Če v Sloveniji uporabljate družbena omrežja, v zadnjih mesecih zagotovo niste zgrešili oglasov kitajske nakupovalne platforme Temu, kjer lahko kupite izdelke po osupljivo nizkih cenah (njihov slogan je »Nakupuj kot milijarder«).
Eva Domijan
Leta 2023 je Temu v ZDA namenil kar tri milijarde dolarjev za spletno oglaševanje, predvsem na Facebooku, Instagramu in TikToku. Ta velikanska naložba je bila del agresivnega trženja, ki Temu pomaga ekspresno hitro graditi prepoznavnost na ključnih trgih, kot so ZDA in Evropa. Pri oglaševanju na družbenih omrežjih dosegajo široko občinstvo tako s klasičnimi oglasi s ceno na klik (PPC) kot tudi s sodelovanji z vplivneži. Do začetka leta 2024 je podjetje sodelovalo že z več kot 10 tisoč vplivneži, hashtag #Temu pa je na TikToku zbral več kot 11 milijard ogledov.
Spletna tržnica, ki proizvajalce povezuje neposredno s potrošniki
Lastnik Temu je kitajsko podjetje PDD Holdings, ki je v matični državi najbolj znano po še eni ogromni platformi za poceni spletno nakupovanje, in sicer Pinduoduo. Temu je nekakšna različica te platforme, namenjena tujim trgom. Njihov poslovni model je spletna tržnica (marketplace), ki proizvajalce povezuje neposredno s potrošniki. Uporabljajo modele množičnega naročanja in skupinskega nakupovanja, pri čemer zagotavljajo velike popuste za večje količine nakupov. Ideja je, da imajo kupci korist od nižjih cen, ker se stroški pošiljanja in proizvodnje na enoto zmanjšajo, ko se naročila združijo.
Brezplačna dostava je pogosto sprožilec številka ena za zaključek nakupa na Temu. Podjetje zato pogosto subvencionira strošek dostave, zlasti v začetni fazi širitve na nove trge. S tem pristopom si hitro pridobijo tržni delež, čeprav na začetku morda ni dobičkonosen.
Veliko vlogo na platformi Temu igrajo tudi priporočila izdelkov, ki jih poganja umetna inteligenca, kar izboljšuje vključenost uporabnikov in spodbuja impulzivne nakupe. Temujeva dobavna veriga je povezana s široko mrežo dobaviteljev in proizvajalcev starševske platforme Pinduoduo. Temu se s tem hitro odziva na trende in povpraševanje, podobno, kot to počnejo konkurenti s področja ultra hitre mode, kot je Shein. Kot zanimivost: Shein v ZDA trenutno toži Temu, kar je le zadnja v nizu tožb med spletnima velikanoma, ki se borita za prevlado na pomembnem ameriškem trgu. Shein obtožuje Temu prodaje ponaredkov, ukradenih dizajnov in nekakovostnih izdelkov.
Z lokaliziranimi oglasi nagovarjajo tudi Slovence
Temu se trudi osvojiti kupce z ustvarjanjem lokaliziranega oglaševanja, tudi v Sloveniji. Ob junijskem dnevu državnosti smo lahko na družbenih omrežjih opazili njihove oglase s slovensko zastavo in sporočilom »top ponudba ob dnevu državnosti«. Nepričakovana poteza glede na to, da med slovenskimi trgovci ni navada, da bi za ta praznik ponujali popuste ali druge ugodnosti. Slovenci dan državnosti dojemamo predvsem simbolno, ne potrošniško.
Temu je tekmece krepko brcnil v zadnjico
Predhodnik Temuja je AliExpress, ki je slovenskim spletnim kupcem že dobro znan. Gre za prvo kitajsko nakupovalno platformo, ki se je usmerila na tuje trge s ponudbo poceni izdelkov. Za vedno je spremenila način, kako kupujemo na spletu.
AliExpress, ki je del ekosistema Alibaba (njegov soustanovitelj je slavni podjetnik Jack Ma), deluje kot spletna tržnica za kitajske proizvajalce in mala podjetja. Prodajalci na platformi objavijo svoje izdelke, AliExpress pa od vsake prodaje pobere provizijo. Njihov model, podobno kot pri Temuju, temelji na ekonomiji obsega, saj velike količine izdelkov omogočajo nižje stroške. AliExpress vključuje tudi sheme za zaščito kupcev, da bi okrepil zaupanje potrošnikov.
V zadnjih mesecih smo tudi v Sloveniji opazili, da je AliExpress precej skrajšal čas dostave iz Kitajske v Evropo. Izdelki lahko prispejo v Slovenijo že v tednu dni. Druga plat medalje je, da so nato prepuščeni na milost in nemilost lokalnim dostavnim službam (kar spet lahko podaljša končni čas dostave). Za izboljšavo logistike so se pri AliExpressu odločili zaradi močne konkurence, kjer prednjači Temu. Nekateri prodajalci imajo tudi možnost odpošiljanja izdelkov iz skladišč v Evropski uniji, kar še skrajša čas dostave.
AliExpressova starševska platforma Alibaba, ki je bila včasih na voljo pretežno v kitajščini, se prav tako vse bolj odpira tujim trgom z objavo ponudb v različnih jezikih in želi funkcionirati podobno kot AliExpress. Skratka, Temu je tekmece krepko brcnil v zadnjico in jih spodbudil k izboljševanju storitev. Razlog za strah je upravičen, saj je Temujeva rast izjemna: leta 2023 je dosegel 18 milijard dolarjev skupne prodaje, od tega velik del na ameriškem in evropskem trgu. V prvi polovici leta 2024 je Temu že presegel to številko in dosegel 20 milijard dolarjev prodaje (podobni podatki za AliExpress niso javno objavljeni).
Kitajske spletne platforme se kar množijo
Še ena sorodna kitajska nakupovalna spletna stran, najbolj znana po obutvi, oblačilih in modnih dodatkih, je DHGate. Začeli so kot platforma za prodajo na debelo, vendar se vedno bolj širijo na področje maloprodaje. Njihov glavni model povezuje mednarodne kupce neposredno s proizvajalci, pri čemer se izogne posrednikom. To jim omogoča, da ponujajo nizke cene, hkrati pa pomeni, da morajo kupci običajno kupiti izdelek v večjih količinah. Vendar se je podjetje DHgate prilagodilo maloprodajnim trendom tako, da posameznim potrošnikom zdaj ponuja tudi manjše količine.
Če Temu, AliExpress in Alibaba ponujajo kar najširši razpon izdelkov, obstajajo tudi druge kitajske nakupovalne platforme, ki so bolj specializirane.
Članek lahko v celoti preberete v Marketing magazinu november 2024, #521. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.