Netflix odprl spletno trgovino
V spletni trgovini bo mogoče kupiti oznamčene kolekcije serij, kot sta Stranger Things in The Witcher. Ne le, da si je Netflix odprl nov vir prihodkov. S povezovanjem vsebin s prodajo nakazuje smer razvoja pri ponudbi televizijskih vsebin.
Gašper Meden
Trenutno so v spletni trgovini kolekcije oblikovalcev Nathalie Nguyen, Kristopherja Kitesa and Jordana Bentleya za serije Yasuke in Eden. V ponudbi so majice, puloverji in kapice, cene pa se gibljejo med 30 (25 evrov) in 135 dolarji (111 evrov). Kmalu naj bi dodali izdelke v povezavi s serijo Lupin. Spletna trgovina je trenutno na voljo le v ZDA, sodeč po sporočilu za javnost pa naj bi jo v naslednjih mesecih razširili na druge trge.
»Vedno iščemo nove načine, da bi svet naših serijn razširili med gledalce, vse od oblačil in igrač do dogodkov in iger. Veseli smo, da lahko oboževalcem ponudimo nov način povezvovanja z najbljubšimi srijami in jim predstavimo novi val umetnikov in oblikovalcev, ki se zavedajo moči pripovedništva v vseh oblikah,« je povedal Josh Simon, podpredsednik oddelka za potrošniške izdelke pri Netflixu. Netflix si je poleg priložnosti za znamčenje odprl tudi nov vir prihodkov, navdih pa so po mnenju številnih našli pri Disneyu in njihovi »močni« maloprodajni podpori filom in zabaviščnim parkom.
Televizija kot ultimativna naprava za konzumacijo vsebin
Za Denisa Oštirja, direktorja globalnega poslovnega razvoja za platformo Vidaa pri Hisensu, gre za povsem pričakovano potezo. Televizija je zanj je ultimativna naprava za konzumacijo (ang. consumption device). »Locirana je v najboljšem prostoru, kjer so ljudje sproščeni. Ima 100-odstotno pozornost ljudi. Je velika in neposredna. Interakcija z njo je naravna. Že v izhodišču je predmet, ki nas sprošča in zabava. Konzumiranje video vsebin je zgolj prvi korak. Shoppable content (vsebina, znotraj katere je mogoče nakupovati, op. p.)je na Kitajskem že velik posel, zdaj počasi prihaja tudi k nam,« je prepričan Oštir. Tudi Hisense na platformi Vidaa že izvaja prve pilotske projekte in napoveduje, da zna kmalu zaživeti tudi prvi tak projekt v Sloveniji. »Razvoj je jasen. Od vsebine, preko predmetov, k storitvam. Na eni platformi. V udobju doma. In televizija je prava naprava za to.«
Dinamika tovrstne ponudbe ostaja vprašanje
Po mnenju Zorana Savina, direktorja Zavoda IAB, gre za vsebinsko pametno povezovanje. Pravzaprav za nadgradnjo poslovnega modela, ki se hoče za zdaj izogniti oglaševalskemu modelu. »A pravi pokazatelj bo seveda število prodanih artiklov. Tu pa menim, da bodo morali vzpostaviti močnejši most med vsebino in prodajnim procesom. Dejstvo je, da imajo podatke o uporabnikovi kartici in njegovih podatkih in tako bi lahko ob plasiranju artiklov znotraj vsebine same - med filmom denimo - pospešili prodajo,« je povedal Savin. Dodaja, da dinamika tovrstne ponudbe ostaja vprašanje. Prav tako ne vidi veliko potencialov za komponente nakupovanja znotraj družbenih platform (ang. social shopping). »Ne gre pozabiti, da ne gre za vsebine »v živo« kar pa seveda vsemu skupaj odvzame družbeno dinamiko.«