Oglaševanje leta 2025: previden optimizem in novi trendi
Napovedi za oglaševalsko industrijo v letu 2025 razkrivajo kombinacijo upočasnjene rasti, regionalnih razlik, preoblikovanja kanalov in novih priložnosti.
Kaja Kovič
Raziskava Svetovne zveze oglaševalcev (WFA) in podjetja Ebiquity ugotavlja, da bodo prihodnje leto zaznamovale spremembe v medijskih proračunih in oglaševalskih strategijah.
»Previden optimizem«
Če je leto 2024 zaznamovala negotovost, se je v prihodnjem letu še ne bomo znebili. Vseeno pa večina marketinških strokovnjakov pričakuje nadaljnjo, »nežno« rast oglaševalskih proračunov (skoraj polovica vprašanih bo povečala proračune, le 17 odstotkov zmanjšala). To kaže na odpornost industrije, vendar z upočasnjeno stopnjo rasti v primerjavi s preteklimi leti.
Regijske razlike in vpliv politike
Raziskava razkriva izrazite razlike med regijami. V Evropi in regiji APAC je optimizem precej višji (48 odstotkov) kot v Severni Ameriki, kjer je le slaba tretjina vprašanih napovedala rast proračunov. Med razlogi za te razlike so pogostokrat navedene tudi nedavne ameriške volitve.
Marketing učinkovitosti v porastu
Oglaševalci vse bolj preusmerjajo sredstva iz tradicionalnih medijev, kot so tiskani mediji in televizija, v digitalne kanale, pri katerih se hitro pokaže učinkovitost. Največjo rast beležijo povezana televizija (CTV), trgovski mediji in vplivnostni marketing. Edina tradicionalna oblika, ki beleži rast, je zunanje oglaševanje, pa še to zaradi digitalnih formatov.
Mobilno oglaševanje in oglaševanje znotraj aplikacij stagnirata zaradi vse večjih zakonodajnih omejitev glede zasebnosti in naraščajočih pomislekov potrošnikov. Tudi področji igričarstva in e-športa sta še daleč od pričakovanega uspeha.
Transparentnost in zaupanje v industriji medijev
Letos so raziskovalci prvič analizirali tudi percepcijo preglednosti v medijski industriji. Rezultati so mešani – polovica vprašanih meni, da se transparentnost izboljšuje, medtem ko druga polovica opaža nasprotno. Ta polarizacija poudarja potrebo po dialogu in skupnih standardih za obnovo zaupanja, menijo pri WFA.
Pomen trajnosti raste
Trajnost se vse bolj uveljavlja kot ključni dejavnik v oglaševanju. Večina vprašanih pričakuje, da bo njena pomembnost v letu 2025 še narasla.