PMI za zagotavljanje prihodnosti brez tobačnega dima
V družbi Philip Morris International (PMI) so objavili svoje že peto letno Integrirano poročilo (Integrated Report).
Tina Guček
Kot pravijo, v poročilu za leto 2023 dokazujejo jasen napredek pri doseganju svojega namena, hkrati pa poudarjajo nadaljnjo širitev brezdimnih alternativ družbe PMI na trgih po vsem svetu.
»Leto 2023 je bilo leto, ki so ga zaznamovale enotnost, odločnost in stalna zavezanost naši viziji prihodnosti brez dima,« je ob predstavitvi poročila dejal Jacek Olczak, glavni izvršni direktor družbe PMI. »Ko se srečujemo z novimi izzivi, nam odpornost, izjemna nadarjenost in zavezanost k namenu naših zaposlenih zagotavljajo, da smo dobro opremljeni za nadaljevanje našega potovanja – zasledovanju napredka, sprejemanja inovacij in spodbujanja trajnosti, v pričakovanju naše popolne preobrazbe.«
Zagotavljanje prihodnosti brez tobačnega dima izpostavi tudi Emmanuel Babeau, glavni finančni direktor PMI, ki pravi, da strateško predvidevanje združuje njihove nefinančne težnje s finančnimi rezultati. »To je skladno z našim namenom, ki vse bolj odmeva med našimi deležniki, in verjamemo, da močno prikazuje medsebojno delovanje med družbenim vplivom in ustvarjanjem dolgoročnih donosov za delničarje. Zagotavljanje prihodnosti brez tobačnega dima in izstopanje v naših prizadevanjih glede trajnosti nista le etično premišljeni odločitvi, sta temelj naše strategije in ključ do našega skupnega uspeha,« poudarja.
Naj cigarete postanejo del zgodovine
O trajnostnem razvoju v družbi smo se pogovarjali z Jennifer Motles, vodjo trajnostnega razvoja pri PMI, ki vodi povezovanje trajnostnega razvoja v celotnem podjetju. Pravi, da ob predstavitvi Integriranega poročila za leto 2023 poudarjajo, da zagotavljanje prihodnosti brez tobačnega dima ni le njihova prednostna naloga, ampak bistvo njihovega poslanstva. »Pot, po kateri stopamo, je zaznamovana z našo prizadevnostjo do vodenja, zaobljubo transparentnega delovanja in predanostjo, da zagotovimo, da bodo cigarete postale stvar zgodovine. Ostajamo zavezani transparentnim, doslednim in zanesljivim praksam poročanja, ki zunanjim deležnikom omogočajo razumevanje ne le naše uspešnosti, ampak tudi našega odzivanja na hitro spreminjajoče se okolje in našega dolgoročnega načrtovanja, s čimer spodbujamo bolj trajnostno in pregledno poslovno okolje,« pravi.
Želi si ustvariti pozitivno spremembo
Sama je že v času odraščanja vedela, da želi povzročiti razliko na tem svetu. Svojo kariero je začela v čilskem uradu za droge in preprečevanje ter pregon kriminala. V tej vlogi je pridobila mednarodne izkušnje z delom za organizacije, med katerimi so predvsem različne agencije pri Združenih narodih (med njimi so Komisija za mednarodno trgovinsko pravo, Oddelek za preprečevanje terorizma znotraj urada za droge in kriminal ter Mednarodni trgovinski center – agencija za sodelovanje Konference Združenih narodov za trgovino in razvoj in Svetovne trgovinske organizacije). Preden se je pridružila PMI, je sodelovala tudi z izraelsko vlado in predstavljala državo kot uradnica za človekove pravice in humanitarne zadeve pri Združenih narodih ter pri drugih mednarodnih organizacijah.
Leta 2015 se je pridružila PMI in bila oktobra 2020 imenovana za vodjo trajnostnega razvoja. »Čeprav se sprva morda zdi nelogično, da je odvetnica za človekove pravice zaposlena v tobačni družbi, sem večino svoje kariere preživela v različnih agencijah pri ZN. Ves ta čas me je navduševala moč, ki jo lahko imajo institucije in družba pri ustvarjanju skupnih sprememb in iskanju rešitev, predvsem ko to delajo skupaj. Torej, če o tem razmišljate s tega vidika, želim pri PMI rešiti problem, ki je že vplival na številne generacije, in tako ustvariti pozitivno spremembo za prihodnje,« je povedala za MM.
Trajnost je temeljna priložnost za inovacije, rast in dolgoročno ustvarjanje vrednosti
Kot pravi, se zaveda, da v PMI svoj namen lahko dosežejo le tako, da trajnost vgradijo v vse vidike svojega poslovanja. »Trajnost je več kot le sredstvo za zmanjševanje negativnih zunanjih učinkov in ublažitev tveganj ob hkratnem maksimiranju operativne učinkovitosti in optimizacije virov. Vidimo jo kot temeljno priložnost za inovacije, rast in za namensko, z vplivom usmerjeno, dolgoročno ustvarjanje vrednosti,« poudari.
Leta 2016 so se odločili ustvariti novo prihodnost za PMI – prihodnost brez cigaret, ki jih bodo nadomestile manj škodljive, znanstveno utemeljene alternative. Do danes so edina družba v tradicionalni mednarodni tobačni industriji, ki se je zavezala postopnemu opuščanju cigaret in spodbujanju polnoletnih kadilcev, ki bi sicer še naprej kadili, da popolnoma preidejo na boljše alternative. »Naša strategija predstavlja odgovoren prehod iz podjetja, ki proizvaja cigarete, v svetovno vodilno podjetje z brezdimnimi izdelki, hkrati pa raziskovati sosednje poti možne rasti na področju dobrega počutja in zdravstvene oskrbe. Trajnostni razvoj je v središču te transformacije in pomaga pri reševanju nekaterih izzivov, ki izhajajo iz tega prehoda, hkrati pa spodbuja inovacije in boljšo umestitev našega podjetja za uspeh na dolgi rok,« meni Jennifer Motles.
»Naš namen lahko dosežemo samo tako, da v vse, kar počnemo, vključimo tudi trajnost. Iz tega razloga je družba PMI pospešila svoje okoljske, družbene in upravljavske pobude, vključno z uveljavljanjem svojih ciljev ogljične nevtralnosti in aktiviranjem novih inovacij v podjetju – naš načrt za nizkoogljični prehod (LCTP), objavljen oktobra 2021, vključuje podrobno strategijo za razogljičenje naših neposrednih operacij do leta 2025 in v naši celotni vrednostni verigi do leta 2040,« pravi. Poleg tega vodi tudi ekipo PMI za trajnostni razvoj, ki vodi njihovo analizo pomembnosti trajnosti, opredeljuje strategijo, upravlja poročanje o uspešnosti in usklajuje izvajanje strategije v različnih poslovnih funkcijah in trgih. »Ta prizadevanja so ključnega pomena za našo poslovno preobrazbo. Navsezadnje naš cilj ni samo preoblikovati podjetje, da bo doseglo svoj cilj, ampak tudi navdihniti industrijo, da sledi našemu zgledu,« je odločena.
Članek lahko v celoti preberete v Marketing magazinu #514. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.