Podkasti čedalje bolj priljubljeni tudi med oglaševalci
Po podatkih OnlyAccounts.io bodo svetovne oglaševalske naložbe v podkaste letos znašale 4 milijarde dolarjev, do leta 2027 pa že 5 milijard.
Eva Peserl
onlyaccounts.io
V zadnjih nekaj letih je priljubljenost podkastov eksponentno narasla, saj pritegujejo na milijone uporabnikov po vsem svetu. Zato je bilo le vprašanje časa, kdaj bodo tudi oglaševalci zajahali ta val. Po podatkih, ki jih je predstavil spletni portal OnlyAccounts.io, bodo skupna sredstva za oglaševanje v podkastih letos dosegla 4 milijarde dolarjev (3,72 milijarde evrov). Po napovedih naj bi se ta številka povečala še za 25 odstotkov in do leta 2027 presegla 5 milijard dolarjev (4,65 milijard evrov).
V šestih letih do sedemkrat višjih oglaševalskih naložb
Čeprav je priljubljenost podkastov v času pandemije močno narasla, kar je formatu povsem zasluženo pomagalo pridobiti svoje mesto med drugimi uveljavljenimi mediji, celoten trg še naprej raste in ni znakov, da bi se rast kaj kmalu ustavila. Po podatkih raziskave Statista Market Insights so se naložbe v oglaševanje v podkastih od leta 2017 povečale za sedemkrat, do leta 2027 pa bodo še naprej rasle za povprečno 400 milijonov dolarjev (372 milijonov evrov) na leto.
Letos bo podkaste poslušalo približno 460 milijonov ljudi
Letošnja številka predvidenih poslušalcev podkastov znaša približno 460 milijonov, kar je 55 milijonov več kot lani in petkrat več kot leta 2017. To množično občinstvo, ki je večinoma mlado, izobraženo, z visokimi dohodki in visoko stopnjo zaupanja, je postalo zelo privlačno za oglaševalce in blagovne znamke, zlasti manjše, ki želijo doseči določeno ciljno skupino. To je pripomoglo k temu, da je oglaševanje v podkastih, ki je največji vir prihodkov na tem trgu, v zadnjih letih skokovito naraslo.
Največji navdušenci nad podkasti so v Španiji, ZDA in na Švedskem
Podkasti so še posebej primerni za dolge zvočne vsebine, kot so intervjuji in pogovori, ki se poglabljajo v določene teme ali posebne interese. Ta oblika je postala še posebej priljubljena med mlajšim občinstvom in digitalnimi domorodci, kar je pripomoglo k več kot petkratnemu povečanju baze uporabnikov na tem trgu. Vendar pa se stopnja razširjenosti podkastov na različnih trgih zelo razlikuje.Po podatkih raziskave Digital News Report, ki jo je izvedel Reutersov inštitut, je 38 odstotkov anketirancev iz 47-ih držav v mesecu pred raziskavo poslušalo podkast, vendar so bili največji navdušenci nad njimi v Španiji, Združenih državah Amerike in na Švedskem.
V Španiji je bila stopnja poslušanja podkastov najvišja, in sicer 44-odstotna, pred petimi leti pa 39-odstotna. Podobno rast so zabeležile tudi ZDA in Švedska, kjer bo leta 2024 podkaste poslušalo 44 oziroma 43 odstotkov ljudi. Raziskava je pokazala tudi, da sta največjo rast sprejemanja podkastov zabeležili Kanada in Združeno kraljestvo, kjer se je to v petih letih povečalo za 12 oziroma 10 odstotkov. Japonska in Francija sta bili na drugem koncu lestvice, saj je v zadnjem mesecu podkaste poslušalo 26 in 28 odstotkov vprašanih.