»Pozorne nogavičke«, ki na zabaven način podajajo resno sporočilo
Ob omembi družbe AMZS verjetno nihče ne pomisli na nogavice, pa vendar je prav to eden od izdelkov, katerega snovanja so se lotili v zadnjih mesecih.
Tina Guček
»Pozorne nogavičke so nogavice, ki grejejo naše noge, vendar niso le uporabne in lepe, ampak tudi zelo pozorne – do ljudi, ki jih nosijo, indo vseh drugih, ki jih srečajo na svoji poti. Opremljene so namreč z odsevnimi elementi, ki poskrbijo, da ponoči ali ob slabši vidljivosti vsak postane dobro viden,« pravi Maja Ambrož, vodja tržnega komuniciranja pri AMZS, kjer so do zamisli zanje prišli precej nenačrtovano. »Čudili smo se modnim trikom najstnikov, ki so poleti poleg plastičnih natikačev nosili visoke retro nogavice, in uglajenim gospodom, ki izza elegantnih hlač ponosno kažejo živo pisani nogavici, po možnosti različni, poleg tega pa ugotavljali, da je nogavica lahko tudi zabavna otroška igrača. Prav neverjetno je, kaj vse otroci ustvarijo iz nje. V resnici si življenja brez nogavic nihče od nas ne predstavlja. Tako smo združili domačnost, drznost, igrivost in primešali še lastno poslanstvo.« To se glasi »varnost za vse« in, kot pravi Ambroževa, so v duhu svojega delovanja – da kot »rumeni angeli« prispevajo k večji varnosti in brezskrbnosti na poti – siceršnje aktivnosti, ki jih izvajajo vse leto, nadgradili z nečim novim. Novim, drugačnim, a hkrati tako vsakdanjim. Poleg tega, da nogavičke prispevajo k večji varnosti v prometu, se spremenijo tudi v lutko na roki, poskrbeli pa so še, da niti embalaža ne gre v nič. Iz notranjosti se namreč lahko izrežejo priložene sličice, ki omogočijo še slikovitejši prikaz zgodbe, ki jo »pripoveduje« lutka.
Za nogavičke le najboljše
V AMZS večino projektov in aktivnosti pripravljajo sami. Ambroževa se pošali, da pogosto pravi, da so v oddelku »agencija« znotraj AMZS in da bi, če bi seveda imeli čas, svoje ideje in storitve lahko tržili navzven. A na nogavičke so gledali kot na svoje otročičke; tako dragocene, da so zanje želeli le najboljše. Zato so se odločili za sodelovanje z agencijo Pristop, kjer so se projekta lotili tekstopisec in idejni vodja Peter Zabret, oblikovalec Urban Zotel, direktorica projektov Tea Rojec in vodja projekta Eva Gradišar. »Prepričali so nas z vero v idejo, v izdelek; sooblikovali so zgodbo. V resnici za projekt nismo imeli natečaja. Zavrteli smo telefon, napisali elektronsko pošto, se dobili in potem je kar steklo,« Ambroževa opisuje začetek projekta.
V Pristopu pravijo, da so vedno veseli drznih, odprtih in pogumnih naročnikov, ki skupaj z njimi razvijajo in sooblikujejo zgodbo. »Čeprav AMZS deluje v bolj 'resni' panogi, so bili odprti za drzne ideje, ki pa seveda upoštevajo tudi njihovo vizijo – skrbeti za varnost v prometu. Tako je bila pri AMZS ideja o 'pozornih nogavičkah' dobro sprejeta in smo resnično hitro našli skupni jezik z željo, da pripravimo nekaj svežega in drugačnega. To dokazuje tudi zabavna anekdota Melite Božič, takratne direktorice projekta, ki je prva stopila v stik z AMZS. Spomnim se, da je rekla 'to je moja prva prezentacija, ki smo jo poslali in dobili potrditev ideje, še preden smo jo v živo predstavili',« pripoveduje Tea Rojec.
Peter Zabret pravi, da so se projekta lotili tako, da sta s kreativnim direktorjem Dragom Mlakarjem izhajala s stališča, da tako v oglaševanju kot tudi pri varnosti v prometu šteje le takojšnja opaznost. »Nato sva se lotila raziskovanja, pri čemer sva razpravljala o dejstvu, da je bioluminiscenca podarjena le kresničkam, globokomorskim ribam in nekaterim gobam. Zato sva želela popraviti to evolucijsko krivico in ljudem približati svetleče nogavice do te mere, da bi jih telo sčasoma vzelo za svoje in bi se čez nekaj tisoč let morda tudi mi samodejno svetili v temi. Šalo na stran, zelo hitro sva izmed predlaganih idej 'izčistila' to, ki je že z imenom vzbujala največ pozornosti in potenciala za nagovor različnih ciljnih skupin. Po uspešni predstavitvi naročniku se je začel proces izvedbe, ki je vključeval zunanje strokovnjake za nogavice in embalažo, s katerimi smo si razsvetlili pot do uresničitve zamisli, pri čemerje šlo vse kot iz škatlice.«
Vse pa vendarle ni šlo tako gladko. Maja Ambrož pravi, da je Drago Mlakar že na prvem sestanku vizualiziral zamisli, potem pa ni šlo vse po načrtu. Niso našli proizvajalca, prvotni dizajni niso dobro izpadli, na trgu se je pojavilo kup »pisanih nogavic«. Pa so vztrajali, skupaj z agencijo. Vetrili so ekipi, vetrili ideje in uspeli.
V Pristopu so se tokrat na nek način srečali z »modnim oblikovanjem« in pravijo, da je bila izkušnja zanje zelo intenzivna. »V duhu raziskave smo si preko prenosa v živo ogledali nekaj modnih revij ter tako ujeli še sveže barvne trende in nato primerjali zapiske. Z oblikovalcem Urbanom Zotlom sva naredila osebne popise nogavic in analiza je pokazala, da prevladujejo bolj umirjeni toni. Tako je 'padla' odločitev za barve in vzorce, ki so opazni ne le na ulici, temveč tudi, ko se nogavice operejo ter osušijo in jih je treba dati v pare. Skratka, na koncu procesa je bilo jasno, da pred tem projektom modi nismo segli niti do gležnjev. Zdaj pa smo že tam nekje pri spodnjem delu piščali,« z nasmehom pove Peter Zabret.
»Veseli smo bili, da se je naročnik odločil nogavičke izdelati v Sloveniji. Našla se je odlična ekipa, ki je stremela k istemu cilju – ustvariti odličen izdelek. Tako se je tudi sama komunikacija prepletala in je vsak na svojem področju lahko prispeval najboljše. Kar nekaj sestankov v živo, testnih vzorcev in prilagajanja grafike ter dizajna je bilo potrebnih, da smo na koncu izbrali in izdelali dva para nogavičk,« še pravijo predstavniki Pristopa.
Ne le za mlade
Od prvotne ideje oblikovati nekaj privlačnega za mlade so ciljno skupino razširili. Pri AMZS pravijo, da so »Pozorne nogavičke« namenjene prav vsem ljudem, ki nosijo nogavice: »Moškim, ki svoj klasični slog popestrijo z zanimivimi nogavicami. Ženskam, ki jim je blizu športni slog. Mladim, ki se zgledujejo po trendu 90-tih let prejšnjega stoletja in jim nogavice predstavljajo osrednji modni element. Športnim in mestnim kolesarjem, ki želijo biti še posebej dobro vidni na svoji poti. Vsem, ki jim veliko pomeni udobje. Staršem, ki želijo popestriti večerne zgodbice svojim otrokom. Vsem, ki bi si želeli izstopati s svojim videzom. Tistim, ki se ob večernem sprehodu želijo počutiti varno. Tistim, ki podpirajo slovenski izdelek. Tako sta v izdelkih prilagojeni tudi 'pravljici'. Ne glede na to, v katero skupino sodiš, se ob prebiranju pošteno nasmejiš, zato je nauk še toliko bolj zapomnljiv.«
Ker je časovnica proizvodnje ujela praznično prednovoletno vzdušje, so nogavičke sprva dobile »darilno« vlogo. Zdelo se jim je prav, da so prav njihovi zaposleni in partnerji AMZS prvi, ki si s »pozornimi nogavičkami« grejejo noge in skrbijo za svojo varnost na cesti, zdaj pa so že na voljo v vseh centrih AMZS po Sloveniji. Glede na to, da je izdelek v prosti prodaji, so pripravili tudi komunikacijski načrt, s katerim bodo ljudi spodbujali k nakupu. »Marketinško-prodajne dejavnosti smo prav zdaj začeli aktivneje izvajati. Ker verjamemo, da gre za edinstven izdelek z izjemno zgodbo, tudi akcijo izvajamo korak za korakom. Premišljeno, ciljano, z namenom, da bi učinkovito dosegli kar največ uporabnikov, ki bi tudi s pomočjo pozornih nogavičk skrbeli za svojo varnost. AMZS sicer ni poznan po prodaji nogavic, je pa zagotovo prva asociacija na varnost v prometu in mobilnost. Pozorne nogavičke so nekaj, kar pri nas lahko kupite namesto žvečilnih gumijev ali čokoladic. Prepričani smo, da gre za izdelek mnogih namenov, ki se ne more kosati z 'običajnimi' nogavicami, ki trenutno preplavljajo družbena omrežja,« pravi Maja Ambrož.
Kakšni pa so načrti za prihodnost? »Predstavitev pozornih nogavičk je bila zgolj prva faza. Po prvem valu komunikacije si želimo, da ne bi ostali edini, ki oblikujemo nogavičko in zanjo napišemo zgodbo. Želimo si, da bi se zavedanje o varnosti v prometu začelo že pri malih nog(av)icah. Več pa seveda sledi,« so za MM povedali v Pristopu.