poezija
Aktualno

Predlagajte najbolj »kislo« rimo v slovenskem oglaševanju!

Mariborsko pesniško društvo Slam zverine z natečajem Kisla rima išče najbolj »neokusno« rimo v katerem koli slovenskem oglaševalskem mediju.

Organizatorji razpisa si prizadevajo opozoriti javnost, da je poezija v oglaševalski panogi prepogosto zlorabljena in podcenjena. Po besedah predstavnikov društva se to odraža v preveč neprofesionalnem pristopu do žanra, ki ima med Slovenci status umetnosti. Kot je za MM povedal podpredsednik društva Matic Očko, je ideja o natečaju prisotna že nekaj let, letos pa razpis za najslabše rime v oglaševanju organizirajo drugič.

V premierni izvedbi je zmagal Jupolov oglas »JUPOL Srce 2019«. Gre za kratek plesni videospot, ki spremlja uglasbljeno pop pesem o barvah Jupol. Člani žirije so ob razglasitvi zapisali, da je pesnitev »polna ponesrečenih pesniških metafor, seksualnih sugestij, prisiljenih rim in melodrame«.

Cilj natečaja je ozaveščanje, ne tekmovanje v številu prijav

Ob našem vprašanju, ali se je od lanske razglasitve najbolj kisle rime stanje morda kaj spremenilo – na boljše ali slabše, sogovornik poudari, da je razpis za zdaj še zelo »mlad«. »Težko bi rekli – ali pričakovali –, da že po enem letu pušča vidne posledice v produkciji oglasov našega prostora, bi bili pa zagotovo veseli, če bi ta učinek na dolgi rok lahko zaznali,« pojasnjuje. V društvu sicer opažajo, da razpis vseeno hitro pridobiva priljubljenost in prepoznavnost, predvsem med mladimi.

»Zdi se, da je letos zanimanja in tudi odmevanja po družbenih omrežjih znatno več kot lani. Tudi sami se trudimo razširiti glas o 'kisli rimi' med čim več ljudi. Cilj tega ni le bogatenje samega 'tekmovalnega' vidika z več prispelimi prijavami, temveč tudi ozaveščanje in nagovarjanje ljudi, da se teh oglaševalskih poskusov in taktik v svojem okolju zavejo in jih analizirajo,« je povedal Očko. Prav v tem, da ne gre za zelo resno kampanjo, temveč se v njej najdeta tudi humor in zabava, vidijo potencialno moč natečaja, da publiko pritegne in nagovori.

kisle rime

Lanska razglasitev zmagovalne Kisle rime. Na odru  je Matic Očko, podpredsednik društva Slam zverine, ki podeljuje pokal prijavitelju zmagovalca Marku Kolariču. Foto: Nina Medved

Ločevanje poezije in »poezije«

Po ugotovitvah sogovornika je rim v slovenskem oglaševanju relativno veliko. »Je pa res, da je ta oglaševalska taktika priljubljena skoraj po vsem svetu. Žal tako kot za njihove 'nerimane' dvojnike tudi za rimane oglase velja, da se običajno poslužujejo najbolj preprostih, osnovnih in tudi 'neizvirnih' oblik rimanja ter sestavljanja verzov.«

V primeru natečaja pobudniki poudarjajo »podnoto« družbene kritike. Po njihovem mnenju takšne rime in verzi v kontrapunktu z »resnično« sodobno poezijo odpirajo številna vprašanja o uporabi in tudi zlorabi umetnosti v komercialne namene, kot je to v marketingu. »Vse, čemur smo izpostavljeni v javnem prostoru, namreč vpliva na nas, četudi se tega racionalno ne zavedamo. Zaradi svojega komercialnega namena in visokih sredstev, ki se vlagajo v oglaševanje, ima takšna 'poezija' pogosto ali pa morda celo vedno večji doseg ljudi kot resna sodobna poezija, katere avtorji vanjo vlagajo ogromno truda, inovativnosti in leta svojih izkušenj v tem polju ustvarjanja,« je prepričan Očko.

V društvu sicer težko napovedujejo, ali bo imel natečaj dolgoročno posledice v oglaševalski industriji in bo vplival na (večjo) kakovost produkcije rimanih oglasov. »Ampak prav zaradi teh odprtih možnosti in naše lastne radovednosti je natečaj tako zabaven in zanimiv. Upamo, da nam ga bo uspelo izvesti tudi v prihodnjih letih in da bo v našem prostoru postal stalnica,« sklene sogovornik.

Prijave pesmi in/ali izbrane rime iz oglasa zbirajo do 22. avgusta 2020 na elektronskem naslovu ozuljenijezik@gmail.com. Prijavitelj zmagovalne rime prejme priznanje. Po drugi strani pa bo marketinški oddelek, ki je podpisan pod oglas, prejel lovoriko.

Intervju

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Naši avtorji