»Pri vsakem poslu so ključni odnosi«
Helena Walland je direktorica podjetja Kärcher Slovenija, ki uspešno vodi ekipo tridesetih zaposlenih. Poleg tega, da skrbi za uspešne poslovne rezultate, glavni poudarek namenja zadovoljstvu zaposlenih, da vsak dan z veseljem prihajajo na delo.
Tina Guček
Kot pravi Helena Walland, je prodaja v njeni krvi oz. je del njenega vsakdanjika in da iz svoje kože ne more niti v zasebnem življenju. »Sama pravim, da sem človek 'rdeče barve' in dejansko že vso svojo kariero delam na področju prodaje, le panoge sem vmes nekoliko zamenjala,« se nasmehne ob začetku pogovora.
Celjanka je svojo poklicno pot začela v podjetju Sportina, kjer je delala kot namestnica poslovodje v poslovalnici. V tem družinskem podjetju se je ogromno naučila – tako glede upravljanja in vodenja podjetja kot tudi glede razvoja ljudi. Nato je dobila ponudbo za delo visual merchandiserja oz. pospeševalke prodaje pri slovenski modni znamki Elkroj. Ponosna je, da so vlagali v slovenski trg in lastne trgovine. Sčasoma je prevzela in področno vodila pet trgovin, sodelovala pa je tudi z dvema modnima oblikovalkama in bila odgovorna za pomlajevanje blagovne znamke.
Od slovenske do luksuznih tujih znamk
Tudi ko so Elkroj prodali, je ostala v modni panogi in postala vodja luksuzne blagovnice Midas. Tam je bila prva zaposlena in z žarom v očeh pripoveduje o tem, kako so v pičlih nekaj mesecih praktično od začetka postavili celotno trgovino – od tega, da so razvili koncept in uredili prostore ter pridobili kader, do tega, da so v Slovenijo pripeljali blagovne znamke, kot so Dolce&Gabbana, Moncler, Gucci, Prada in mnoge druge.
Po končani osemletni karieri se je odločila za nove izzive in priložnost dobila v žirovski tovarni obutve Alpina. Ta je v dveh mesecih po njenem prihodu postala pravnomočna lastnica slovenskih blagovnih znamk Peko in Peter Kozina. Njena naloga je bila vnovično lansiranje blagovne znamke Peter Kozina, kjer je s svojo ekipo razvila strategijo znamke, filozofijo potrošnice, cenovno strategijo, razvoj kopita, dizajn obutve in ne nazadnje tudi distribucijo na trg. Blagovna znamka je ob lansiranju prvo sezono dosegla 89-odstotni sellout; določeni modeli so bili razprodani po pičlem mesecu dni. Kljub številnim izzivom meni, da je dosegla ogromno, med drugim tudi novo celostno podobo maloprodajnih enot. Ob neprestani menjavi vodstva in negotovosti v vlaganje ter razvoj modne divizije se je odločila za naslednji korak v karieri.
»V Kärcherju je bilo od samega začetka odlično in sproščeno delovno vzdušje«
Čeprav je Kärcher nemško podjetje, zaradi česar bi morda pričakovali, da v njem vladata »red in disciplina«, Helena Walland pove, da jo je presenetilo ravno obratno dejstvo. »Iz zelo organiziranih podjetij sem prišla v podjetje, ki je manj strukturirano in kjer je več poudarka na učinkovitosti. Vzdušje je bilo zelo sproščeno, omogočali so veliko dela od doma, kar pri delodajalcih takrat še ni bilo tako razširjeno, kot je danes. Priznam, da sem se na to sproščeno miselnost morala kar navaditi in to je bil zame od eden največjih izzivov,« pravi. Doda, da jo je to nekoliko presenetilo, saj so mnogi napovedovali, da bo večji izziv to, da se iz zelo ženskih podaja v relativno moško panogo. Sama je v tem videla kvečjemu prednosti.
Ženska v »moškem« svetu
»Verjamem, da je med prodajnikom in kupcem vedno odnos tisti, ki odpira vrata in nudi obojestransko zadovoljstvo – v resnici je energija tista, ki ustvarja zaupanje in posel. Včasih je sodelovanje med različnimi spoli lahko precej bolj uspešno in manj tekmovalno kot obratno. Sama sem po naravi zelo odprta in v medsebojni komunikaciji in odnosih nikoli ne vzpostavim nekih pritiskov. Sem sproščena in že na začetku poskusim aktivno pristopiti k sodelovanju,« pojasni. Meni, da je verjetno prav to eden od razlogov, da so jo tako novi sodelavci kot poslovni partnerji odlično sprejeli.
»Vzpostavili smo res lepe odnose, kar je zame zelo pomembno. Pravzaprav lahko rečem, da so ravno odnosi ključni pri vsakem poslu. Dober odnos je tisti, ki vpliva na to, kako bomo rešili morebitne izzive in težave ter konfliktne situacije,« še doda.
Z dopusta v krizno situacijo
Začetek dela na mestu direktorice se je zanjo začel vse prej kot umirjeno. Na novo delovno mesto je namreč prišla naravnost z dopusta, in sicer lani avgusta, ko so Slovenijo prizadele najhujše poplave v zgodovini. »Zdi se, kot da je krizni menedžment vedno nekako del mojega dela in tudi tokrat je bilo tako. Ko sem spremljala razdejanje, ki je doletelo območje, kjer sem tudi sama odraščala in na katerega imam čudovite spomine, se me je zelo dotaknilo. Neprestano sem mislila na ljudi, ki so se znašli v nemogočih razmerah. Začutila sem, da moram ljudem pomagati, tako osebno kot tudi profesionalno. Zato sem nemudoma spodbudila svojo ekipo, da smo hitro začeli iskati rešitve in ideje ter se tako v manj kot 24-ih urah odzvali na ljudi v stiski. In v teh težkih, čustvenih trenutkih, sem pravzaprav prepoznala vrednote družinskega upravljanja našega podjetja Kärcher – in kljub temu, da smo ena od najmanjših držav v vzhodni regiji, smo vseeno dosegli ljudi in jim zagotovili pomoč skozi donatorska sredstva,« pravi.
V obilici hitrih rešitev in reakcij na potrebe ljudi v stiski so v trenutku ponudili pomoč svojim poslovnim partnerjem, ki so jim omogočili izposojo strojev, da so hitreje sanirali poplavljene objekte, znižali so tudi cene izdelkov, da so pokrili samo svoj strošek nabave – brez zaslužka torej. Poleg tega so v sodelovanju s podjetjem Panna Plus, civilno zaščito in matičnim podjetjem v enem tednu pripeljali 52 palet profesionalne opreme ter darovali za 148.000 evrov vrednosti strojev, črpalk in sesalcev za sanacijo poplav. Ob dnevu solidarnosti je direktorica zbrala vse sodelavce in poslovne partnerje, ki so kot ekipa pomagali pri čiščenju podjetij BSH Nazarje in KLS v Ljubnem ter zasebnih hiš. »To so dejanja, ki vame vlivajo občutek, da sem s svojo najboljšo ekipo na pravem mestu in da ob pravem času lahko pomembno vplivamo na boljšo kakovost življenja za vse ljudi,« je zadovoljna.
Težki trenutki s pozitivnimi utrinki
Čeprav so bili tisti dnevi težki, so prinesli tudi nekaj pozitivnega, in sicer povezovalni moment med njo, kot novo direktorico, in zaposlenimi. »K projektu smo pristopili prav vsi in s skupnimi močmi smo res naredili nekaj dobrega – tako z vidika osebnih kot z vidika korporativnih vrednot in poslanstva našega podjetja. Od takrat so se stvari začele odvijati res hitro. Leto smo poslovno uspešno zaključili, poleg tega pa smo izpeljali ogromno uspešnih projektov,« pove sogovornica.
Med njimi navede čiščenje starega Titovega mostu v Mariboru, ki je eden od največjih projektov zadnjih sedmih let, odkar je Kärcher prisoten v Sloveniji. Gre za zahteven projekt z vidika finančnih sredstev, znanja, časa in profesionalnosti, pri čemer pa gre velika zahvala tudi sodelavcem za znanje in podporo ter željo po dobro opravljenem projektu.
»Vsako leto se lotimo vsaj enega podobnega projekta, saj to lepo ponazarja naše poslanstvo in vrednote ter stremenje k boljšemu, lepšemu in čistejšemu svetu – tako lokalno kot globalno. Lani smo v ta namen izpeljali tudi čiščenje ljubljanskega Živalskega vrta in zavetišča Gmajnice, z ljubljansko občino pa smo v dogovorih za še en ambiciozen projekt,« pravi.
Načrtov ne zmanjka
Poleg tega, da prirejajo številne aktivnosti, se trenutno pripravljajo na otvoritev nove servisne enote v BTC-ju, kjer bodo na 400 kvadratnih metrih nudili vso potrebno podporo servisnih storitev kupcem, izobraževanja za partnerje in servis za podjetja. Slednje prepoznavajo kot pomembno razvojno fazo za premik podjetja na višjo raven poslovanja in nudenja še kakovostnejših storitev. Obenem pa širijo tudi prostore na Letališki cesti v Ljubljani in se pripravljajo na otvoritev nove trgovine v Murski Soboti.
Poleg truda za poslovne rezultate je njena velika želja, da bi se v podjetju dobro počutili tudi zaposleni: »Čeprav je pri nas hitra dinamika in dela ne zmanjka, so naši medsebojni odnosi odlični. Delovno okolje je sproščeno, skrbimo za kulturo znotraj podjetja, za izobraževanja, za povezovanje, coachinge, teambuildinge … Pri tem veliko truda vlagam v načine, kako lahko poleg običajnih nagrajevanj na delovnem mestu svojo ekipo podprem z vidika njihovih osebnih interesov. Zdi se mi, da imam kot direktorica privilegij, da lahko na takšen način omogočim zaupljiv prostor za razvoj. Ne nazadnje zelo spodbujam inovativne ideje, rada pa se, predvsem ob petkih (smeh), z zaposlenimi podružim ob gin toniku, kjer je tema pogovora vse prej kot posel,« doda Helena Walland z nasmehom na obrazu. »Če bi našo ekipo opazovali od daleč, bi vas spomnila na malo večjo družino, kjer je vedno prisotno veliko različnih osebnosti in vsebin. Posledica tega je, da smo hitri pri odločitvah in tako tudi uspešno dosegamo poslovne rezultate. Hkrati to tvori tudi veliko predanost in povezanost – najpomembnejše pa je, da vsa ta različnost in sinergija, ki vlada med nami, ustvarja unikatno, prijetno in toplo delovno okolje, kjer ima vsak možnost napredovanja,« pravi direktorica.
Poudarja, da so njena vrata vedno odprta, saj zagovarja učinkovito komunikacijo. »Zaposlene spodbujam, da so samostojni in da se na vsakem koraku zavedajo svojih odgovornosti, hkrati pa jim stojim ob strani, da se počutijo varno. Imam srečo, da je naš kolektiv res prijeten, mlad in ambiciozen,« pove Helena Walland.
Za to, da dobijo dober kader, se trudijo s korektnimi plačami in odnosom, pa tudi tako, da so družinam prijazno podjetje in da spoštujejo prosti čas zaposlenih. Kaj pa v prostem času najraje počne sama? »Največ mi pomeni, da tudi v prostem času počnem stvari, ki me navdihujejo in polnijo z energijo. To mi dajejo včasih družina, včasih prijatelji, včasih šport, včasih pa kozarec dobrega vina ali ruma (smeh) ... Poleg tega sem velika gurmanka, ki uživa v dobri kulinariki in vinu, rada grem na dober koncert ali z družino na kratek vikend oddih. To so trenutki, ko gre vsa negativna energija iz mene, in ko pridem na pozitivno ničlo, sem znova pripravljena na nove izzive,« še dodaja.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji SaMMozavestno, maj 2024. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.