e-trgovina
Aktualno

Prihodnost e-trgovine: Google izgublja svoj primat

Na konferenci DIGGIT smo v sklopu prihodnosti e-trgovine prisluhnili Živi Čižman iz podjetja WeTech. V svojem predavanju je izpostavila nekaj manj in nekaj bolj prijetnih trendov s tega področja.

»The bad and the ugly«

Kot enega od večjih izzivov za manjše spletne trgovce je izpostavila dejstvo, da je z »velikani« težko tekmovati. Za primer je navedla Temu, ki je zgolj za oglaševanje na Metinih platformah namenil dve milijardi dolarjev (1,8 milijarde evrov). Manjši trgovci si tudi veliko težje privoščijo dodatne ugodnosti za kupce, kakršni sta na primer brezplačna vrnitev izdelkov, ki jim ne ustrezajo, ali brezplačna poštnina.

Med negativnimi trendi je Živa Čižman omenila tudi spremembe v nakupovalnih navadah. Med njimi je v zadnjem času opaziti, da potrošniki pomembno zmanjšujejo potrošnjo v zabavo in prosti čas, kar se odraža v padcu trgov. Naraščajoče finančne skrbi opažajo tudi v Valiconu, kjer pravijo, da njihovi podatki prikazujejo negativen trend ocene osebnega finančnega stanja, kar nakazuje na pričakovano previdnost pri potrošnji.

Da bo mera polna, se trgovcem obeta tudi še več regulacije, pri čemer je marketing brez piškotkov po njenih besedah samo začetek »novega svetovnega reda«.

»The good«

Kakšni pa so trendi, ki vendarle nakazujejo nekaj optimizma za spletne trgovce? Med njimi je Čižmanova omenila dejstvo, da vedenje potrošnikov spreminja načine iskanja in nakupovanja. »Google sicer trenutno še vedno dominira, a pojavlja se konkurenca, kar je vedno dobrodošlo za cene in oglaševalce,« pravi.

Na to, kako in kje potrošniki iščejo, čedalje bolj vpliva generativna umetna inteligenca, izjemno pomembna pa postajajo tudi družbena omrežja. Vedno večji je delež potrošnikov, ki izdelke raje išče na družbenih medijih kot na spletnih iskalnikih, kar 67 odstotkov globalnih potrošnikov pa je že opravilo nakup na katerem od družbenih omrežij.

Prihodnost je v umetni inteligenci in razširjeni resničnosti

Po besedah Čižmanove je spletna trgovina končno začela bolj sprejemati umetno inteligenco. Med prednostmi, ki jih ta prinaša, je navedla osebno prilagojeno iskanje izdelkov, pomoč, ki jo kupcem ponujajo klepetalni roboti in glasovni pomočniki, samodejno ustvarjene opise izdelkov in prepoznavanje slik.

Številni e-trgovci so se odločili tudi za uporabo obogatene resničnosti (ang. augmented reality oz. AR). Raziskave kažejo, da več kot 40 odstotkov potrošnikov že uporablja AR za spletno nakupovanje, še več pa jih načrtuje, da bodo pomembno povečali vlogo AR v svoji nakupovalni izkušnji.

AR namreč omogoča višjo raven pozornosti potrošnikov do blagovnih znamk in hkrati povečuje njihovo zaupanje ter transparentnost izdelkov. »Vključiti AR izkušnjo v marketinški miks lahko poveča konverzijo do 94 odstotkov, saj s tem dobijo močnejšo povezavo z blagovno znamko,« smo izvedeli, Živa Čižman pa je navedla še tri primere dobre prakse. AR so odlično uporabili optika Warby Parker, kozmetična znamka Sephora in Amazon, ki s pomočjo obogatene resničnosti kupcem pomaga ugotoviti, kako bo kos pohištva, ki ga nameravajo kupiti, videti v njihovem domu.

Še en uspešen pojav: »re-commerce«

Na koncu smo udeleženci slišali še za en rastoč trend – to je prodaja rabljenih izdelkov (ang. re-commerce). Ta postaja še bolj zanimiva zaradi vedno večjih pozivov k trajnostnemu načinu življenja. Raziskave kažejo, da kar 85 odstotkov kupcev aktivno kupuje in prodaja rabljene izdelke, da so ti zelo priljubljeni tudi pri nas, pa potrjuje dejstvo, da je najbolj obiskana spletna stran v Sloveniji prav trgovina z rabljenimi izdelki – bolha.com.

Razmislite o tem, da postanete »one stop shop«

O prihodnosti e-trgovine je v nadaljevanju DIGGITa spregovoril tudi Jakub Krolikowski, digitalni strateg pri Miraklu, ki poudarja, da se ta razvija v smeri »one stop shop«, torej prodajnih mest, kjer lahko stranke dostopajo do vsega, kar potrebujejo, na enem mestu. Kot pozitivne primere iz tujine je navedel kanadski Best Buy, ki je iz trgovine z elektroniko prerasel v enega od največjih »one stop shopov«, znani pa so predvsem kot odličen ponudnik izdelkov za otroke. Tudi nemški Media Markt je začel z elektroniko, danes pa v njihovi ponudbi najdemo 1,6 milijona izdelkov, med katerimi so kolesa, glasbeni inštrumenti, igrače in še marsikaj.

Tudi v Sloveniji imamo primer trgovca, ki se je odločil za to strategijo – to je Big Bang, ki v svojo ponudbo dodaja vedno nove kategorije (med drugim opremo za šport in vrt, igrače in še marsikaj). Kot je povedala Deja Horvat Zupanc, vodja eTržnice pri Big Bangu, je njihova spletna prodaja v enem letu zrasla za 60 odstotkov, dodali pa so tudi nov trg, in sicer Hrvaško.

bigbang2

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji