Rasti trgovskih medijev še ni videti konca
Nova raziskava podjetja Omdia kaže, da so trgovski mediji ključno gonilo rasti oglaševalske industrije.
Freepik
Med letoma 2019 in 2023 so maloprodajni trgovci na svetovni ravni več kot podvojili svoje oglaševalske prihodke in v času globalnega razcveta e-trgovine dosegli 123 milijard dolarjev. Do leta 2029 bo ta znesek narasel na 293 milijard dolarjev, ko naj bi trgovski mediji izpodrinili tradicionalno spletno plačljivo iskanje kot največji globalni segment spletnega oglaševanja.
Kar polovica svetovnih prihodkov trgovskih medijev ustvarjena na Kitajskem
Kitajski trgovski mediji trenutno dosegajo približno polovico svetovnih prihodkov, vendar se bo ta delež zaradi širjenja svetovnega trga zmanjšal na 40 odstotkov. Amazon je vodilni igralec na trgu zunaj Kitajske in je v letu 2023 dosegel skoraj 70 odstotkov prihodkov od oglaševanja v trgovskih medijih drugod po svetu. Čeprav se bo njegov delež v naslednjih petih letih zmanjšal, saj bodo drugi trgovci na drobno izboljšali svojo delovanje na tem področju, bodo oglasno podprti Amazon Prime Video in druge medijske strategije okrepili konkurenčni položaj velikana e-trgovine.
Trenutno prevladuje oglaševanje na mestu iskanja
Oglaševanje v trgovskih medijih na mestu iskanja – to so oglasi, ki se prikazujejo na spletnih mestih in v aplikacijah v lasti trgovcev – trenutno prevladuje v prihodkih trgovskih medijev. Vendar pa trgovci na drobno v želji po čim večji monetizaciji prvoosebnih podatkov preusmerjajo pozornost na oblike zunaj spletnega mesta, ki se prikazujejo na spletnih mestih in aplikacijah tretjih oseb z uporabo podatkov trgovcev na drobno, saj je povpraševanje po inventarju na lastnih spletnih mestih zasičeno, oglaševalci pa iščejo alternativne načine sledenja in ciljnega usmerjanja oglasov. Rast trgovskih medijev bo tako zagotovila pomembne priložnosti za prihodke tudi drugim igralcem v vrednostni verigi tehnologije, medijev in telekomunikacij (TMT). Omdia ocenjuje, da bodo do leta 2029 več kot 75 milijard dolarjev letnih prihodkov iz trgovskih oglaševalskih dejavnosti ustvarili tisti, ki niso trgovci na drobno, npr. medijska podjetja, prodajalci oglasnih tehnologij in drugi posredniki – poleg 293 milijard dolarjev, ki jih bodo ustvarili trgovci na drobno.
Trgovski mediji bodo večji od skoraj vseh drugih oglaševalskih segmentov
Matthew Bailey, višji glavni analitik v družbi Omdia, ocenjuje, da bodo trgovski mediji v naslednjih petih letih rasli hitreje in bodo večji od skoraj vseh drugih oglaševalskih segmentov. »Z razvojem in dozorevanjem trgovskih medijev se bodo trgovcem ponudile velike priložnosti za povečanje dobičkonosnosti ter monetizacijo prej neizkoriščenih podatkovnih sredstev in platform. In kar je ključno, ustvaril bo tudi nove, dodatne tokove prihodkov v širšem ekosistemu tehnologije, medijev, zabave in telekomunikacij,« je razložil.