Skupne naložbe v digitalno oglaševanje v Sloveniji v letu 2020 naj bi presegle 70 milijonov evrov
V tokratni »zgodbi tedna« razmišljamo o tem, kako realen je podatek, da naj bi digitalne multinacionalke v Sloveniji letno ustvarile za okoli 100 milijonov evrov prometa. Za mnenje smo se obrnili tudi na klasične in spletne medijske agencije.
Tina Guček
Pixbay
Sto milijonov je mogoče realno za leto 2020
Med tistimi, ki so se na naše vprašanje odzvali, je Denis Jakin, solastnik in izvršni direktor digitalne agencije W3B, ki je navedel oceno, ki so jo dobili v okviru raziskave IAB AdeX. »SIovenski trg je vreden približno 60,7 milijona evrov, od tega naj bi okoli 30 milijonov evrov šlo na Facebook in Google,« pravi Jakin, ki dodaja, da po njegovem mnenju v tej številki ni izvoznikov in velikih oglaševalcev na tujih trgih, na primer podjetij, kot sta Sensilab in Mali junaki, ki ogromen del proračuna namenijo za tujino. »Vsekakor gre za zanimivo temo. 100 milijonov, vključno z izvozniki, bo mogoče realno za leto 2020, ker je odpadlo ogromno drugih stvari, ki so se skupaj s proračuni prenesli na splet,« je še povedal Jakin.
Naložbe niti slučajno ne dosegajo 100 milijonov evrov
Valerija Prevolšek, direktorica Pristop Medie, pravi, da si prihodki digitalnih velikanov – podjetij Googla in Facebooka v Sloveniji, po njihovem mnenju v povprečju odrežejo manj kot polovico digitalnega medijskega kolača, »se pa to seveda razlikuje od oglaševalca do oglaševalca, saj so cilji oglaševanja lahko zelo različni in temu primerno se prilagajajo strategije digitalnega nastopa. Zavedamo se, da na trgu obstaja veliko mikro oglaševalcev, ki oglašujejo izključno na omenjenih kanalih in jih dejansko ne zasledimo na »radarju« oglaševalcev, vendar izhajajoč iz pregleda trga, aktivnosti naše agencije in naročnikov naložbe niti slučajno ne dosegajo 100 milijonov evrov. Ta številka bo še nekaj let, kljub temu, da naložbe v digitalno oglaševanje rastejo, nerealna,« je prepričana.
17 odstotkov več sredstev za digitalno oglaševanje
Andrej Ivanec, direktor medijskega načrtovanja v iPROM-u, pravi, da izsledki raziskave iPROM-a in Valicona o odnosu slovenskih podjetij do digitalnega oglaševanja, ki so jo izvedli v začetku letošnjega leta med 220 ključnimi odločevalci s področja trženja in oglaševanja, kažejo, da bodo slovenska podjetja v letošnjem letu digitalnemu oglaševanju namenila 17 odstotkov več sredstev kot v preteklem letu. »Naložbe v sam zakup oglasnega prostora, ločeno od produkcije vsebin, v digitalnih medijih bodo zrasle za 29 odstotkov, v povprečju pa bodo znašale 342.000 evrov,« pravi.
Navaja, da bodo slovenski odločevalci tako kot v preteklih tudi v letošnjem letu največ sredstev namenili trem ključnim stebrom digitalnega oglaševanja, in sicer prikaznemu oglaševanju (28 % vseh sredstev, namenjenih zakupu oglasnega prostora v digitalnih medijih), oglaševanju na družbenih medijih (20 %) in iskalnemu marketingu (18 %). »Po načrtih odločevalcev za trženje in oglaševanje z začetka letošnjega leta bodo skupne naložbe v digitalno oglaševanje v Sloveniji v letu 2020 presegle 70 milijonov evrov. Konkretne številke bodo znane v začetku prihodnjega leta,« je Ivanec še povedal za MM.