Slovenci in Hrvati nakupujemo dva- do trikrat tedensko, Srbi pa dnevno
Nova Medianina raziskava kaže, da slovenski in hrvaški potrošniki najpogosteje nakupujejo v trgovskih verigah, srbski pa v lokalnih trgovinah, mesnicah in na tržnicah.
Mediana
Rezultati so del raziskave, ki jo pri Mediani vsako leto izvajajo na vzorcu več kot 17 tisoč ljudi iz Slovenije, Hrvaške in Srbije. Direktor raziskave Mediana TGI Janez Jereb pravi, da se potrošniki v vseh treh državah v veliki meri razlikujejo. »V Sloveniji dnevno nakupuje živila le 7 odstotkov kupcev, medtem ko na Hrvaškem ta delež znaša 15 odstotkov, v Srbiji pa celo 36 odstotkov. Večina prebivalcev Slovenije se po nakupih živil odpravi dva- do trikrat na teden, podobno kot na Hrvaškem,« navaja Jereb.
V regiji se največ nakupuje v supermarketih
V vseh sodelujočih državah največji delež kupcev opravlja nakupe v večjih trgovinah oziroma supermarketih. Največ (88 odstotkov) je takšnih kupcev v Sloveniji, sledi Hrvaška s 83 odstotki. V supermarketih kupuje le 65 odstotkov prebivalcev Srbije, ki pogosteje kot prebivalci Slovenije in Hrvaške nakupujejo v lokalnih trgovinah, na tržnicah in v mesnicah. Raziskava je pokazala tudi, da 40 odstotkov hrvaških potrošnikov nakupuje v pekarnah.
Slovencem sta najbolj pomembni kakovost in svežina
»Razlike so očitne,« pravi Jerica Urbančič Menih, direktorica za strateška partnerstva in marketing v Mediani. »V Sloveniji med najpomembnejše dejavnike uvrščamo kakovost izdelkov, svežino hrane in lokacijo trgovine. Svežina hrane je pomembna tudi hrvaškim in srbskim potrošnikom. Obojim so pomembne še nizke cene. Na Hrvaškem dodajajo še posebne ponudbe, prebivalci Srbije pa lokacijo trgovine,« razlaga Urbančič Menihova. Slovenci v veliko večji meri odločitev, kje nakupovati, sprejemamo tudi na osnovi udobnega parkiranja, preteklih izkušenj, ekoloških potrdil in kartic zvestobe.
Informacije o ugodnostih še vedno iščemo v letakih
V vseh treh državah največ kupcev informacije o ugodnostih pridobiva iz letakov – v Sloveniji in na Hrvaškem iz letakov, ki jih dobijo v nabiralnike, v Srbiji pa iz letakov, ki jih dobijo v trgovinah. V Sloveniji in Srbiji letakom sledi oglaševanje na televiziji in radiu. Na tretjem mestu so v Sloveniji aplikacije trgovcev, na Hrvaškem pa informacije na spletu. Splet je zelo pomemben tudi pri prebivalcih Srbije.