Slovenski gostje so najzahtevnejši
Nadaljujemo s serijo prispevkov o tem, kako se na »porokonsko« obdobje pripravljajo slovenski turistični ponudniki. Vsi sogovorniki poudarjajo, da je zanje najpomembnejši stik z gosti, ki jim želijo za njihov denar ponuditi največ.
Tina Guček
Za enako ceno nadgrajena ponudba
V lani odprtem Jasna Chalet Resortu v Kranjski Gori se na sezono pripravljajo predvsem s pripravo resorta na čas po odpiranju – od urejanja okolice, zasajevanja dreves in grmovnic po priporočilih Botaničnega vrta v Ljubljani, dodatno so ozelenili travne lokacije, opravili redna vzdrževalna dela, ves čas pa so tudi redno komunicirali s svojimi zaposlenimi in ekipo Jasne ter se prednostno posvetili urejanju njihovih statusov. »Svoje izkušnje smo ponudili tudi skozi aktivno prostovoljno vlogo pri pripravi konkretnih predlogov praktičnih ukrepov za zmanjšanje prvega šoka popolnega zaprtja dejavnosti, ohranitev dragocenih kadrov v turizmu in idejam, kako se pobrati v naslednjih dveh letih. Ocenjuje se namreč, da bo toliko časa potreboval turizem, da se postavi nazaj na noge. Sam sem sodeloval pri pripravi strategij, saj turizem 'živim' vsak dan na terenu in temu primerno lahko praktično komentiram predlagane ukrepe oziroma predlagam resnično uporabne ukrepe,« je povedal lastnik Dominik S. Černjak.
V času pred odprtjem so pripravljali posebne ukrepe za varen obisk namestitev in uporabo gostinskih storitev, saj je varnost zanje zelo pomembna. Prav tako so se precej usklajevali z lokalnimi ponudniki aktivnosti in doživetij glede tega, kako bi jih lahko vključili v pakete z njihovimi namestitvami – namesto, da bi znižali cene, so namreč želeli nadgraditi ponudbo. »Želimo se držati načela, da za isti denar naši gostje dobijo mnogo več doživetij in posledično nepozabnih spominov. Lepša stran vsega je druženje z družino in skupno odkrivanje gozdnih in gorskih poti okoli Jasne. Zanimivo, kaj vse smo odkrili. Tu je res prelepo. Vsakič znova me Slovenija in naša širša lokacija okoli Jasne preseneti in navduši. Tega, kje živimo, ne cenimo dovolj, a čutim, da se spreminja tudi to. Morda pa bodo naslednji meseci pravi trenutek za odkrivanje Slovenije,« ugiba.
Z gosti dnevno komunicirajo
V času »prisilnega zaprtja« so vse prej naštete aktivnosti na Jasni ter raziskovanje okolice dokumentirali in s tem začeli z nagovarjanjem že obstoječih rezervacij. Pravijo, da dnevno komunicirajo s gosti, in to na kar najbolj pomirjujoč, praktičen in navdihujoč način. »Pri tem zelo bega sprotno sproščanje aktivnosti in pogrešamo jasno časovnico, saj težko odgovarjamo na številna konkretna vprašanja – kdaj, kako, kaj,« še pripomni sogovornik.
Njihovo najbolj obiskano družbeno omrežje je Instagram (čeprav so prisotni tudi na drugih platformah), kjer objavljajo vse v povezavi z jezerom Jasna, s fotografijami obiskovalcev pa tudi najbolj pride do izraza izjemna fotogeničnost lokacije. Pripravljajo tudi novo spletno stran, na kateri želijo dati več poudarka aktivnostim na destinaciji in predlogom za večdnevna doživetja.
Slovenski gostje jim na nek način pomenijo največ
Že v lanski sezoni so imeli 19 odstotkov slovenskih gostov, ki jim na nek način tudi največ pomenijo. »Seveda so najbolj zahtevni, a ko osvojiš njihova srca in zadovoljstvo, to pomeni, da si lestvico kakovosti postavil zelo visoko. Malo nas je zabolelo, ker so prve odpovedi na začetku epidemije prišle prav od domačih gostov, a so popravili vtis, ker so zadnje dni tudi prvi, ki sprašujejo, kdaj ponovno odpremo možnost namestitev,« pravijo.
Goste bodo letos nagovarjali s posebnimi paketi, ki bodo spodbujali daljši čas bivanja na Jasni. V ceno namestitve načrtujejo vključitev zajtrkov, postreženih v sobo, ali lokalne gajbice za samostojno pripravo hrane, športne aktivnosti v sodelovanju z lokalnimi ponudniki (e-kolesarjenje, poletno sankanje, deskanje na jezeru, raftanje na Soči in spuščanje po jeklenicah). Sestavljajo tudi program jutranje alpske joge na sončnih terasah, poseben poudarek pa dajejo pripravi vsebin za urbane družine.
V zadnjem času po arhivih brskajo za dokumenti, ki potrjujejo izjemno, a pozabljeno dodano vrednost Kranjske Gore, ki ima status »zračnega zdravilišča«. Tamkajšnje okolje velja za eno od najbolj neprijaznih do virusov in bivanje pri njih vpliva tudi na krepitev imunskega sistema.
Tudi v prejšnjih sezonah so imeli večinoma domače goste
Kot prva okolju prijazna nastanitev v Pomurju bodo v Panonski vasi letos prvič v sezono vstopili kot štirizvezdično butično apartmajsko naselje. Za svoje goste so namreč nadgradili sistem delovanja, zato menijo, da bodo ob odprtju lahko ponudili še bolj kakovostno in zdravo podeželsko doživetje. »Na odprtje se pripravljamo predvsem z udarno oglaševalsko akcijo, v kateri bomo izpostavili prednosti naše storitve v letošnjem letu. Sistem rezervacij in delovanje recepcije smo prilagodili na način, da bo gost ob recepciji praktično brez stika z drugimi gosti in osebjem. Zasedenost sob in apartmajev pa bomo izvajali izmenično, kar pomeni, da bo apartma po odhodu gosta ostal nezaseden dva dni, v tem času pa ga bomo očistili, razkužili vse površine ter nato odprli za novega gosta,« je povedala Sanja Zelko, vodja trženja v Panonski vasi.
Obiskovalce bodo največ nagovarjali preko družbenih omrežij
Svoje ciljne skupine bodo nagovarjali predvsem preko Facebooka in Instagrama, kjer imajo skupno več kot deset tisoč sledilcev, izvedli pa bodo tudi zgoraj omenjeno radijsko in televizijsko oglaševalsko akcijo. V sodelovanju z bližnjimi Moravskimi Toplicami načrtujejo tudi promocijsko nagradno igro na družbenih omrežjih.
Pravijo, da si v letošnji sezoni obetajo predvsem domačih gostov, ki so sicer že v prejšnjih sezonah predstavljali večji delež njihovih gostov. »Domačih gostov smo se vedno najbolj veselili in se jih nismo nikoli odrekali. V sezonskem času smo imeli namreč okrog 40 odstotkov tujih gostov, ostali pa so bili domači. To so aktivni pari in družine, ki si želijo odmika od vsakdana in mestnega vrveža in si v Panonski vasi privoščijo zdrav podeželski oddih,« pravijo.
Hišice, krite s trstiko, ometane z glino, z masivnim lesom krtačenega hrasta dajejo občutek domačnosti in udobja. S svojim poslanstvom delujejo tudi okolju prijazno.
Trajnostno, ugodno in udobno
Butični bohinjski hotel Sunrose 7 je novi član znamke 2864, pri kateri želijo svojim gostom omogočiti celosten in nepozaben oddih. Poleg izpostavljene hotelske ponudbe jim želijo približati privlačne in tudi manj znane kotičke, ki jih lahko odkrivajo v času svojega tamkajšnjega bivanja. »Paketna ponudba spodbuja goste k aktivnemu raziskovanju Bohinja in širšega območja Julijskih Alp na trajnosten, ugoden in udoben način. Bohinj se vsako leto bolj razvija tudi v gastronomskem pomenu, ki ga želimo približati gostom, ter tako z našo wellness ponudbo v Aquapark & Wellnessu Bohinj, osebnim pristopom in razširjeno ponudbo tudi v hotelskem smislu omogočiti vsem našim gostom celosten in nepozaben oddih,« pravi vodja marketinga Nataša Andlovec.
Kljub ukrepom prijazni do gostov
V obdobju po razglasitvi pandemije so se v prvih tednih predvsem udeleževali večjega števila spletnih seminarjev, s katerimi so postopoma pridobivali boljši vpogled v stanje na področju turizma v Sloveniji, Evropi in tudi globalno. »Pridobivanje informacij s strani strokovnjakov, naših poslovnih partnerjev in ne nazadnje tudi gostov predstavlja pomemben del soočanja z aktualnimi razmerami, ki so še vedno precej nepredvidljive. V drugi fazi smo svoje moči vlagali predvsem v ažurno sledenje predlogom in ukrepom, ki se odvijajo na družbeni ravni in ravni destinacije. Na podlagi tega razmišljamo o ukrepih in načinih, kako jih vpeljati v nov začetek po odprtju hotelov, in sicer na način, ki bo še vedno prijazen do gostov. Kot hotel v osrčju Julijskih Alp in neposredni bližini Triglavskega narodnega parka želimo gostom ponuditi varen oddih v naravi, ki je prijazen družinam, parom in tudi individualnim gostom,« pravijo.
Letos si obetajo največ domačih gostov in gostov iz držav, ki so dostopne z avtomobilom, če pa se sprosti letalski promet, računajo tudi na turiste iz Velike Britanije, Belgije in drugih malce bolj oddaljenih krajev, ki jih radi obiščejo. Svoje goste bodo nagovarjali preko različnih marketinških kanalov, med katerimi so v največji meri različna družbena omrežja, tiskani mediji in radio. Povezali se bodo tudi z različnimi agencijami, kjer bodo izpostavili svoje prilagojene ponudbe.
Dobro pripravljeni na prve goste
V obdobju karantene v Termah Olimia niso počivali, ampak so čas dobro izkoristili za izvedbo vseh večjih in manjših vzdrževalnih del. »Sem sodi tudi generalno čiščenje posameznih prostorov – bazenov, hotelskih sob, skupnih prostorov in skladišč, kar sicer ob rednem poslovanju pomeni motnjo in izpad v poslovanju. Prav tako pospešeno nadaljujemo z investicijo v obnovo in razširitev restavracije in kuhinje v hotelu Breza,« pravi Vasja Čretnik, vodja prodaje in marketinga.
Tudi v času krize so bili pozorni na to, da so ohranjali stik s potencialnimi kupci preko različnih objav na družbenih omrežjih in z občasnimi e-novičniki, v katerih so jih želeli spomniti, da so z njimi tudi v času krize in da jih pričakujejo ko bo vsega konec. »Obenem je v teku vseslovenska medijska digitalna in radijska oglaševalska akcija, ki je v prvi fazi usmerjena na domači trg. Skladno z možnostmi glede odprtja mej in možnosti prihoda gostov iz tujine, bomo takoj vzpostavili nazaj digitalne medijske kanale na teh trgih, ki smo jih sedaj razen osnovne prisotnosti v 90 % zaustavili in del sredstev, ki so bila predvidena za to obdobje reinvestirali v močno podporno kampanjo,« pravi Čretnik.
Gostje bodo bolj previdni pri rezervacijah
Pri promociji in plasiranju turističnih ponudb na trg bodo izpostavljali varnost ter pomen krepitve zdravja in kakovostnega preživljanja prostega časa, za kar pravijo, da imajo v Termah Olimia odlična izhodišča. »Zelo verjetno bodo zaradi preteklih dogodkov tudi pri sami rezervaciji kupci še bolj previdni kot do sedaj, kar bo pomenilo trend rasti rezervacije aranžmajev z brezplačno možnostjo odpovedi in še več rezervacij v zadnjem hipu. Glede na pretekle strateške usmeritve in selitev velikega dela komunikacije in samih rezervacij v spletno okolje, smo pri nas na to dobro pripravljeni, saj imamo ustrezne platforme, ki omogočajo hipne prilagoditve cen, ponudbe in pogojev nakupa,« pravi sogovornik. Odprtje Term Olimia načrtujejo v prvi polovici junija (v kolikor bodo pristojne institucije to dovolile in bodo pravočasno seznanjeni z vsemi potrebnimi ukrepi), v obdobju po ponovnem odprtju pa bodo nagradili prve obiskovalce z omejeno ekskluzivno ponudbo, ki jim nudi odlično doživetje po zelo ugodnih cenah.
Verjetno brez italijanskih gostov
V Termah v prvi fazi pričakujejo večje število domačih gostov, domnevajo, da bo prvi val gostov predstavljal predvsem dnevne obiskovalce bazenskih kompleksov. »Istočasno se bodo nekoliko počasneje vračali hotelski gostje, hkrati pa pričakujemo, da se bodo kmalu odprle tudi kopenske meje. To bo omogočalo prihod gostov iz držav, ki imajo dobro epidemiološko situacijo in zato ne predstavljajo večje izpostavitve in nevarnosti, kot so Avstrija, Madžarska in Hrvaška. Poletna sezona in jesen bo sicer zelo verjetno minila brez italijanskih gostov, vendar na drugi strani letos pričakujemo večje povpraševanje domačih gostov. Ti so tudi sicer v preteklih letih ustvarili slabo polovico vseh prihodkov, če upoštevamo penzionske prihodke. Po ustvarjenih prihodkih iz penzionskih storitev v hotelih so sledili gosti iz Italije z dobrimi 17 odstotki, gosti iz Avstrije in Nemčije s 16 % ter Hrvaški gosti z dobrimi 10 %,« zaključi.
»Terme Olimia so kraj za sprostitev vse družine in primerne za pobeg v neokrnjeno naravo. Po drugi strani omogočajo aktivno preživljanje družinskega časa za vse okuse. To so atributi, ki jih veliko domačih gostov že pozna in s katerimi jih bomo nagovarjali tudi v prihodnje, ko bodo morda nekatere alternative v tujini manj dostopne in manj privlačne,« pravijo.