Slovo kraljice, ki je bila tudi pomembna blagovna znamka
Velika Britanija žaluje za kraljico Elizabeto II., po svetu pa se sprašujejo, kaj to pomeni za monarhijo. Kraljica je imela v srcih Britancev namreč izjemno veliko vlogo, po mnenju poznavalcev pa je bila tudi pomembna »blagovna znamka«.
Tina Guček
Številni mediji so priljubljeno monarhinjo že leta opisovali kot znamko, ki v proračun britanskega gospodarstva vsako leto prispeva NA milijone funtov. Nick Bullen, urednik pretočne True Royalty TV, navaja, da je raziskava, ki jo je zanje opravila nemška raziskovalna platforma Statistica, pokazala, da je kraljica peta najuspešnejša blagovna znamka na svetu. »Amazon, Apple, Google in Facebook so na lestvici od prvega do četrtega mesta, na petem pa je kraljica Elizabeta. 'Večja' je kot Nike, Ferrari in Pepsi skupaj, 23-krat večja od zakoncev Beckham, osemkrat večja od družine Kardashian in trikrat večja od Baracka in Michelle Obama,« je prepričan Bullen. Ob kraljičinem 95. rojstnem dnevu so pri True Royalty TV pripravili posebno oddajo, v katero so vključili številne strokovnjake, ki so povedali, da naj bi bila britanska kraljeva družina »vredna« okoli 71 milijard funtov (oz. skoraj 82 milijard evrov), kraljičino osebno blagovno znamko pa so ocenili na 35 milijard funtov (približno 40 milijard evrov).
Bila je neuničljiva
O kraljici kot blagovni znamki so se lani, ko je dopolnila 95 let, razpisali tudi na portalu Forbes. Za njen uspeh so navedli dva ključna razloga. Prvi je njena »neuničljivost« oz. dejstvo, da na njeno priljubljenost ne vpliva praktično nič. Niti težave, v katerih se znajdejo njeni otroci (govorimo seveda o princu Andrewu), niti polemike, ki jih sprožajo njeni vnuki (natančneje princ Harry in njegova žena Meghan). Drugi razlog je po njihovem mnenju njen izjemen kulturni pomen. Njen obraz je bil upodobljen tako na kovancih in znamkah kot tudi na številnih spominkih in izdelkih, ki jih ne kupujejo le turisti, ampak tudi Britanci (na primer na skodelicah, krožnikih, koledarjih, piškotih, majicah in številnih drugih izdelkih).
»Karel III. svoje matere ne bo mogel doseči«
Svoje mnenje o kraljici kot blagovni znamki je za MM zapisal tudi Janez Rakušček, izvršni kreativni direktor v agenciji Luna \TBWA. Meni, da se bo Elizabeta II. prav gotovo zapisala v zgodovino kot izjemna državniška osebnost, ki je na najboljši možen način pokazala to, kar imenujemo »mehka moč«. »Čeprav so bile njene pristojnosti vladanja z ustavo skrajno omejene, je vseeno izražala neverjetno povezovalno in avtoritativno silo, ne le v Združenem kraljestvu in Commonwealthu, temveč po vsem svetu. In če pogledamo na njeno vlogo z znamčnega stališča, je bila prav gotovo najpomembnejši, jedrni del znamke The Royal Family. Prav njena moč je konsolidirala integriteto družinske znamke v času krize ob Dianini smrti in jo pozneje le še povečevala. Bila je tisto sidro znamke, ki je lahko kompenziralo neprimerne in škandalozne dogodke, v katere so se zapletali ostali družinski člani. Podaniki so si lahko rekli '... ah, tale (vstavi ime) ga res lomi, ampak saj imamo Njo, trdno kot skala in bolj britansko od ribe s krompirčkom. Vse bo v redu.' V njeni vlogi se je zdaj znašel Karel III. Morda bo njegova avtoriteta zdaj trdnejša in prijubljenost večja, a svoje matere vsaj po mojem mnenju ne bo mogel doseči,« pravi Janez Rakušček.