
Suhi januar ni le modna muha
»Suhi januar« je v polnem razmahu. Preverili smo, če gre le za modno muho oz. trenutni trend ali so brezalkoholno (oz. nealkoholizirano) vino, pivo in žgane pijače nekaj, kar bo v prihodnosti vedno bolj priljubljeno.

Tina Guček
Kot je za MM povedal Valentin Bufolin, direktor komerciale v trgovini Drinx in najboljši sommelier v Sloveniji, je poseganje po brezalkoholnih različicah alkoholnih pijač zares v porastu, kar kažejo tudi prodajne številke. Meni, da je to generacijsko pogojeno, opaža namreč, da mlajše generacije niso več tako naklonjene pitju alhokolnih pijač kot starejše. »Mladi iščejo nekaj novega, drugačnega, hkrati pa neradi pretiravajo s pitjem alkohola. V Drinxu opažamo, da se je povečalo tako povpraševanje po nealkoholiziranih pijačah s strani kupcev, kot ponudba s strani dobaviteljev,« pravi. Doda, da je izbira vedno večja, tako glede vin, kot tudi glede pijač, ki so alternativa viskiju, ginu ali na primer rumu (te pijače so zanimive tudi v barmanstvu za ustvarjanje brezalkoholnih koktejlov).
Trendi, ki bodo preoblikovali pokrajino vinske panoge
Da globalni trg vina doživlja preobrazbo v smeri nizko- in brezalkoholnih vin, opaža tudi Sonja Erčulj, marketing managerka v vinski kleti Puklavec Family Wines. Meni, da je to posledica spreminjajočih se preferenc potrošnikov, zavedanja o zdravju in inovacij v proizvodnji. »Kot se ti trendi nadaljujejo, bodo verjetno preoblikovali pokrajino vinske panoge v prihodnjih letih. Tudi pri nas spremljamo globalne trende in že kar nekaj časa se naš razvojni oddelek v kleti ukvarja z vprašanjem, kako z inovativnimi pristopi v vinarstvu slediti tem trendom in tako ponuditi osveščenim potrošnikom izdelke z nižjimi stopnjami alkohola. Smo že zelo blizu in z veseljem napovedujemo, da bomo prve izdelke z nižjo stopnjo alkohola predstavili javnosti že letos februarja in marca na mednarodnih vinskih sejmih v Parizu in Dusseldorfu, nato pa tudi na domačem trgu,« napove.
Konzumacija alkohola je bolj zavedna
V Evinu spremenjene trende v uživanju alkohola pripisujejo tako upadu zanimanja po uživanju alkohola med mladimi, kot tudi dejstvu, da prihaja do bolj zavedne konzumacije alkohola, saj imajo pivci v ospredju standarde, ki so jim pomembni. »V ospredje pri naših kupcih vedno bolj vstopa kakovost izdelka in način pridelave, lahko je to biodinamika, lahko trajnost ... To pomeni, da jim je pomembno zavedanje, kaj pijejo in kaj 'dajo vase'. Hkrati jih zanima način, kako lahko posamezna vina povežejo s hrano in kako lahko priložnostna druženja, praznovanja, ali prijetne večere dopolnijo z vrhunskimi vini, da je užitek popoln in trenutki ostanejo,« pravijo v Evinu, kjer povejo, da so njihovi kupci vinsko zelo izobraženi, in željni novih znanj, okusov ter odprti za nasvete, hkrati pa se zavedajo, kaj jim je v življenju pomebno in kaj pri svojem nakupu iščejo.
Povpraševanje po brezalkoholnih peninah je v porastu
Da so spremembe v pivskih navadah potrošnikov (vsaj deloma) posledica večje ozaveščenosti glede vpliva alkohola na zdravje, se strinja tudi Nik Istenič. Tudi proizvajalci penin Istenič opažajo, da so spremembe zlasti izrazite med mlajšimi generacijami, ki se bolj nagibajo k zmernosti ali celo abstinenci, ter iščejo alternative, ki ustrezajo njihovemu življenjskemu slogu in vrednotam. »Trendom se prilagajamo tako, da smo za mlajši segment in tiste, ki cenijo originalni okus tudi v tej različici, razvili linijo brezalkoholne pijače iz penečega vina Desiree Zero, ki jo bomo v kratkem predstavili na trgu. Penina omogoča uživanje v vseh priložnostih – od slavij do vsakdanjih trenutkov – brez skrbi zaradi alkohola. Pri tem smo posebno pozornost namenili ohranjanju bogatega okusa in kakovosti, ki je značilna za naše izdelke,« pravijo.
Čeprav opažajo upad uživanja alkohola pri mlajših generacijah, je to zanje predvsem priložnost za rast in diferenciacijo. »Povpraševanje po brezalkoholnih peninah je v porastu, kar nam omogoča, da nagovarjamo širšo ciljno skupino. Obenem pa to pomeni, da se moramo stalno prilagajati in razširjati svojo ponudbo, da ostanemo konkurenčni in relevantni na hitro spreminjajočem se trgu. Glede na upad količinskega uživanja opažamo, da so penine še zmeraj v porastu in da se vedno več potrošnikov odloča za bolj suhe penine, pri čemer cenijo kompleksnost in eleganco, ki ju prinašata tradicionalna metoda pridelave ter daljše ležanje na kvasovkah. Naš cilj je ostati vodilni v inovacijah in zadovoljiti potrebe sodobnega potrošnika, ne glede na to, ali uživa alkohol ali ne,« še pove Nik Istenič.