telekom
Aktualno

»Trajnost ni le beseda, temveč zaveza«

V Telekomu Slovenije so v lanskem letu izvedli številne kampanje, s katerimi želijo prispevati k boljši prihodnosti za vse.

Kot pravijo v Telekomu Slovenije, je trajnostno poslovanje pomemben del njihove strategije, saj se kot vodilni slovenski ponudnik digitalnih storitev zavedajo svoje odgovornosti do okolja, družbe in vseh deležnikov. »Živimo obljubo, da trajnost ni le beseda, temveč zaveza, ki jo uresničujemo tudi v tržnokomunikacijskih aktivnostih. Z različnimi pobudami opozarjamo na odgovorno rabo tehnologij, varnost na spletu in trajnostno naravnane življenjske navade. Poudarek dajemo ozaveščanju, tudi otrok in mladostnikov, ki so pogosto izpostavljeni spletnim nevarnostim, kot so spletno ustrahovanje, prekomerna uporaba zaslonov, nevarnosti igričarstva in slepo zaupanje spletnim aplikacijam,« pravijo.

S kampanjo »Uživajmo pametno« in drugimi trajnostnimi pobudami želijo ustvarjati družbo, v kateri prevladujejo pozitivne vrednote, medsebojno spoštovanje in odgovornost. »Naše aktivnosti in sodelovanja s strokovnjaki in strokovnimi institucijami delujejo v smeri dolgoročnih učinkov in pozicioniranja blagovne znamke. Verjamemo, da lahko kot podjetje prispevamo k boljši prihodnosti za vse,« trdijo.

Naj otroci in mladostniki uživajo pametno

Platformo »Uživajmo pametno« so v letu 2024 predstavili kot ključni steber svoje komunikacijske strategije in ugotavljajo, da se je izkazala za izjemno uspešno pri ozaveščanju uporabnikov o varni in odgovorni rabi tehnologij. Na platformi ponujajo nasvete in pripomočke za pametno, odgovorno in varno rabo tehnologij, pri čemer so še zlasti pozorni na ranljive skupine. Otroci in mladostniki so namreč pogosto žrtve pasti, ki jih prinaša digitalno okolje.

Pri snovanju platforme so se povezali s s strokovnjaki organizacij Logout, neodvisen.si in TOM telefon, s katerim že vrsto let sodelujejo pri brezplačnimi klici. Z Logout so za starše in mladostnike pripravili priporočila in konkretne pripomočke, na primer pogodbo za prvi mobitel, družinski načrt rabe zaslonov, priročnik ter digitalno različico igre Spomin, ki ozavešča o pametni rabi tehnologij, z Neodvisen.si so dogovorili ozaveščanje s podkasti, ki so dostopni na NEO, vsi pa so pripomogli pri pripravi vsebin in člankov za spletno mesto in podcaste. Pri vsem naštetem pa poudarjajo, da je najbolj ključen pogovor o tem, kar se nam v digitalnem svetu dogaja.

Del platorme so tudi podkasti Uživajmo pametno, v katerih se voditelj Nik Škrlec s sogovorniki pogovarja o raznolikih in aktualnih temah, na primer o ničelni toleranci do spletnih žaljivk in nasilja ali o (škodljivi) privlačnosti igric na spletu. Ker ugotavljajo, da so se podkasti izkazali kot izjemno priljubljen medij za poglobljeno obravnavo aktualnih tem, bodo z njimi nadaljevali tudi v prihodnje.

Nadaljevali bodo z naslavljanjem vseh generacij

V Telekomu Slovenije pravijo, da je glede na hitro spreminjajoče se digitalno okolje njihova zaveza, da platformo še naprej razvijajo in prilagajajo aktualnim izzivom, ključna. V letu 2025 tako nadaljujejo z naslavljanjem različnih starostnih skupin, saj je njihov cilj, da z uporabo inovativnih vsebin in sodelovanjem s strokovnjaki platformo ohranijo relevantno in dostopno vsem generacijam:

•          starše predšolskih otrok bodo ozaveščali o pomembnosti njihovega vzora pri uporabi zaslonov in opozarjali na problematiko sharentinga, ko starši delijo otroške fotografije brez njihovega soglasja. Poudarek bo tudi na tveganjih, povezanih z dostopom do neprimernih vsebin;

•          med osnovnošolci bodo še bolj poudarjali pomen varne uporabe prvih mobilnih naprav in interneta. Posebno pozornost bodo namenili prepoznavanju spletnih prevar, lažnih profilov, groominga ter razumevanju digitalnega odtisa in odgovornega spletnega vedenja;

•          med najstniki bodo ključne teme, ki jih bodo obravnavali, problematike, kot so sexting, spletno ustrahovanje in slaba samopodoba zaradi vpliva družbenih omrežij;

•          med študenti pa se bodo osredotočili na zasvojenost s tehnologijami, spletne prevare in pomen digitalne pismenosti.

Navijajmo pametno, obnašajmo se športno

Še ena uspešna kampanja v lanskem letu je bila olimpijsko obarvana »Navijajmo pametno«. Z njo so športniki s tleski sovražne komentarje na svoj račun spreminjali v spodbudna sporočila in spodbujali k športnemu vedenju in navijanju (tudi v digitalnem svetu). Skupaj s slovenskimi olimpijci – športno plezalko Janjo Garnbret, odbojkarjem Tinetom Urnautom in atletinjo Anito Horvat so v okviru kampanje želeli pokazati, da lahko skupaj prispevajo k spodbudnejšemu in bolj podporno naravnanemu digitalnemu okolju. Vsi trije so navijače pozvali, naj tako v živo kot tudi v digitalnem svetu navijajo športno, in opozorili, da negativni komentarji in žaljivke, napisani v digitalnem svetu, športnike bolijo enako, kot jih boli vsak poraz.

»Prav nihče ne bi smel biti tarča žaljivk, diskreditacij ali najrazličnejših opazk, pa naj gre za športnike, mladostnike ali kogarkoli drugega. Želimo soustvarjati družbo, v kateri prevladujejo pozitivne vrednote in medsebojno spoštovanje, kar je tudi namen naših aktivnosti,« je ob tej priložnosti dejala Andreja Lenart, direktorica marketinga v Telekomu Slovenije.

Navijajmo pametn

Šport povezuje ljudi in ustvarja priložnosti za širjenje pozitivnih vrednot

S pobudo »Navijajmo pametno« niso sodelovali le na olimpijskih igrah v Parizu, ampak tudi na drugih športnih dogodkih. Začeli so pravzaprav že junija med Dirko po Sloveniji, saj je znano, da lahko nepremišljeno vedenje navijačev med kolesarskimi dirkami fizično ogrozi tekmovalce. »Da bi spodbudili odgovorno navijanje, smo prilagodili tradicionalna sporočila o kolesarskih cestah z modro linijo, ki jo je narisal mladi kolesar, in sloganom oz. ključnikom »#navijajmopametno«, ki je označeval varno območje za navijače. Dolgoročno zavezanost spodbujanju varne in odgovorne podpore športnikom izkazujemo tudi na tekmah NZS in KK Olimpije, kjer preko LED-zaslonov in drugih komunikacijskih kanalov pozivamo k športnemu in pozitivnemu navijanju,« povejo.

Pobuda »Navijajmo pametno« ostaja pomemben del njihove strategije tudi v letu 2025. Čeprav prihodnje leto ne prinaša tako odmevnih dogodkov, kot so olimpijske igre, so prepričani, da ima šport neskončno priložnosti, da pobuda doživi svoj potencial. Kot eden od večjih in ključnih podpornikov slovenskega športa pa so veseli, da lahko sodelujejo z relevantno tematiko in športu in športnikom pomagajo uresničiti slovenske športne sanje.

V prihodnje bodo pobudo tako prilagodili pomembnim (manjšim in večjim) športnim dogodkom, kjer bodo še naprej opozarjali na pomen pozitivnega vpliva navijačev tako na stadionih kot v digitalnem okolju. »Verjamemo, da šport povezuje ljudi in ustvarja priložnosti za širjenje pozitivnih vrednot v skladu z našo vizijo družbeno odgovornega delovanja,« še dodajo.

Pametno obdarovanje s pomočjo UI-pomočnika

Če je bilo poletje obarvano športno, pa so v zadnji četrtini leta pozivali k pametnemu nakupovanju in obdarovanju. V sklopu kampanje ob črnem petku so združili prodajne aktivnosti z družbeno odgovornim pristopom. S sporočilom »naj bo črni petek brez črnih scenarijev, nakupujmo pametno« so opozarjali na pasti spletnega nakupovanja, kot so nevarnosti lažnih ponudb, tveganje kraje osebnih podatkov in impulzivni nakupi, ki pogosto vodijo v nepotrebno trošenje. Hkrati so uporabnikom ponudili varne in premišljene rešitve z uporabo njihove e-trgovine, ki omogoča varno nakupovalno izkušnjo.

»Decembra, v mesecu bližine in obdarovanja, ki nam poleg vsega veselja nemalokrat povzroča preglavice glede izbire pravih daril za najbližje, pa smo v sklopu platforme 'Uživajmo pametno', predstavili še letošnjo novoletno kampanjo: 'Podarite, kar šteje. Obdarujmo pametno'. Z njo smo se osredotočili na premišljeno obdarovanje in namesto impulzivnih nakupov pozivali k izbiri daril, ki imajo dolgoročno vrednost in so koristna za obdarovanca,« povejo.

Obdarujmo pametno

Pri tem je lahko uporabnikom pomagal UI-spletni pomočnik, ki so ga poimenovali »Naj darilo«. Na podlagi njihovih interesov jim je predlagal personalizirana darila iz spletne trgovine Telekoma Slovenije, poleg tega pa še ustvarjal zabavna voščila. 

Članek je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu januar-februar 2025, #523-524. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

raw
12. 03. 2025

Minuli konec tedna smo obiskali otvoritev .raw laba, marketinške agencije, laboratorija…

Raw sami vidimo bolj kot laboratorij za znamke in ideje. Zakaj laboratorij? Ker ves čas inoviramo, iščemo nove rešitve, načine in poskušamo biti v…

zz
11. 03. 2025

Vizualna komunikacija je odlično orodje za spodbujanje medkulturnega dialoga in…

Razstava Strpnost je del globalnega umetniškega projekta Tolerance Project in s tokratno ljubljansko postavitvijo dosegamo že 210. izvedbo. Do danes…

zz
08. 03. 2025

»Matematike nikoli nisem imela rada, ampak reševanje komunikacijskih izzivov mi je bilo…

Interno komuniciranje je vodnik skozi organizacijske spremembe, daje novosti v kontekst, kaže pravo smer.

Naši avtorji