Trenutek resnice za BeReal
Pri slovenskih agencijah smo preverili, ali se je med mladimi priljubljeno družbeno omrežje BeReal, ki ga ljubkovalno imenujejo tudi »anti-Instagram«, že izkazalo tudi za donosno poslovno priložnost. Kot kaže, za zdaj še ne.
Gašper Meden
Dimarik16 | Dreamstime.com
»Z BeRealom ne morete lagati«
Pred tedni smo v MM-u pisali o aplikaciji BeReal kot odgovoru na trenutno okolje družbenih medijev. Ob poplavi filtrov, lažnih novic, »popravljenih« fotografij in objav s časovnim zamikom sta Francoza Alexis Barreyat in Kevin Perreau želela ljudem približati resničnost. Torej tukaj in zdaj. »Z BeRealom ne morete lagati o tem, kje ste ali kaj počnete. Ne morete projicirati popolne slike. Prav tako ne boste postali slavni. Če želite postati vplivnež, ostanite na TikToku in Instagramu,« je zapisano v prodajalni aplikacij App Store. BeReal ne dovoljuje kuriranja in poudarja avtentičnost. Vsak dan ob drugem času so vsi uporabniki hkrati obveščeni, da posnamejo in delijo fotografijo. Za objavo imajo natanko dve minuti časa. Aplikacija naj bi tako pokazala celostno sliko o tem, kaj počne oseba v danem trenutku, saj za posnetek uporabi tako sprednjo kot zadnjo kamero.
Visoko, višje, konkurenca TikToku?
Če je TikTok svojo tehnološko veličino pokazal tudi s tem, da nekatere funkcije kopirata YouTube in Instagram, je BeReal svojo s tem, da ga je kopiral ... Uganili ste, TikTok. »Gre za čisto kopijo BeReala z dodatkom, da lahko na TikTok Now objaviš tudi video. TikTok Now je že na voljo tudi v Sloveniji in tudi to aplikacijo že testiramo. TikTok njeno uporabo spodbuja tudi tako, da je promociji aplikacije posvetil nov gumb na glavnem meniju TikTok aplikacije, poleg tega pa se na ForYou strani uporabnikov prikazujejo objave TikTok Now ustvarjalcev, ki jim sledijo. Gumb NOW je zamenjal gumb Friends. Pričakovati pa je, da bo TikTok Now sčasoma postal del osnovne aplikacije TikTok. Podobno kot ima TikTok zdaj tudi storije,« je prepričan Domen Rozman, direktor Dunking Devils Studios.
V Sloveniji med 25 in 50 tisoč uporabniki
Ker trendi v Slovenijo tradicionalno prihajajo bolj ali manj z zamikom, smo se pozanimali, kako je z uporabo pri nas. Po svetu naj bi imel BeReal 10 milijonov dnevnih uporabnikov in je na samem vrhu med največkrat prenesenimi aplikacij. »BeReal je pri mlajših generacijah, pri srednješolcih oziroma mlajših od osemnajst let, izredno priljubljen. Pri populaciji nad dvajset let je prisoten, a manj v uporabi kot ostala omrežja,« opaža Nina Tanhofer, vodja digitalnega oddelka v agenciji Herman & partnerji. Po oceni Domna Rozmana je zelo težko določiti število uporabnikov. »O količini uporabnikov v Sloveniji lahko samo sklepamo, ker vsak uporabnik vidi primarno samo vsebine od svojih prijateljev. Moja groba ocena pa je med 25 tisoč in 50 tisoč uporabniki.«
Hiter vzpon, hiter zaton?
Številna družbena omrežja so v preteklosti dočakala svojih pet minut oziroma mesecev slave (res pa je, da je na primer nekoč nedotakljivi MySpace povozil vzpenjajoči se Facebook), nato pa so bolj ali manj poniknila. Uroš Svenšek, vodja digitalnega oddelka v Agenciji 101, pa opozarja, da BeReal sicer kraljuje na vrhu lestvice najbolj priljubljenih aplikacij v Sloveniji in se ta trenutek zdi, da ga uporabljajo vsi. »Hitre vzpone alternativnih družbenih omrežij vidimo relativno pogosto, a po začetni navdušenosti skoraj vedno pride tudi hiter padec. Nazadnje je bil takšen primer Clubhouse,« je povedal.
Da bi šle objave dlje kot do prijateljev, še ni v načrtu
Za zdaj tudi ni videti, da bi si BeReal kakor koli prizadeval za to, da bi bile v slogu TikToka objave uporabnikov vidne vsem oziroma še komu drugemu. Na to opozarja tudi Rozman, za katerega je BeReal preprost, z omejenimi možnostmi ustvarjanja. »Prav tako trenutno nima algoritma, ki bi tvoje najboljše BeReale pokazal množici ljudi. Vidijo jih samo prijatelji. Trenutno za to tudi ni namena. BeReali ljudi, ki jih ne poznaš, so za gledalca po večini dolgočasni in brez konteksta. Si pa lahko predstavljamo, da bi veliko ljudi rado videlo BeReale znanih osebnosti in vplivnežev ter tako pokukalo v njihovo necenzurirano življenje.« A kljub temu je priložnosti za rast BeReala in koncepta ustvarjanje vsebin po opažanjih Rozmana še ogromno. »Hkrati pa to TikToku ne omejuje roka trajanja, saj gre za koncepta, ki lahko živita vzporedno. Tako kot storiji niso ogrozili YouTuba tudi BeReal ne ogroža TikToka.«
Ob vsesplošnem navdušenju nad BeRealom pa Svenšek poudarja, da smo podoben koncept pred leti že videli s slovensko aplikacijo Povio, kjer smo prav tako s fotografijo predstavili svoj »point-of-view«. »Kar se je izkazalo tam in se počasi izkazuje pri BeRealu, je, da se zaradi življenjske rutine fotografije kavčev in pisarn začnejo hitro ponavljati, uporabniki pa se naveličajo. Če v zakup vzamemo še, da so Instagram, Snachat in TikTok že tako ali drugače prekopirali vse ključne funkcije, je pred BeRealom za zdajpredvsem velik oziroma verjetno prevelik izziv, da dokaže, da je vreden pozornosti marketinga in da čez eno leto ne bo mesto duhov.«
Poslovna priložnost – znamka brez filtra
Kot posel se trenutno BeReal »še išče«. Oglasov ni, po pisanju portala Marketing Dive naj bi se spogledovali z različnimi modeli naročnin. Med vidnejšimi tujimi znamkami sta se na BeRealu aktivirala ponudnik hitre prehrane Chipotle in lepotna znamka E.l.f. Ali glede na dejstvo, da je možnost oglaševanja lahko še leta oddaljena, BeReal sploh predstavlja poslovno priložnost? Po mnenju Rozmana jo lahko. »Predvsem je to priložnost, da uporabniki blagovno znamko spoznajo na drugačen način. Recimo, da bi BeReal imela direktorica, prodajalka in še delavec v proizvodnji. Torej, da uporabnik resnično vidi blagovno znamko in ljudi, ki jo ustvarjajo. In to brez filtrov, čisto avtentično.«
S sodelavci razmišljajo tudi, kako aktivirati uporabnike preko funkcije react oziroma kako vsebino z BeReala uporabljati na drugih družbenih omrežjih. »Vsebine na TikToku, sestavljene iz klipov BeReal, so namreč že zdaj viralne. Upam, da bomo pri nas s prvimi pilotnimi projekti za naročnike začeli že v tem mesecu,« pravi Rozman. Po drugi strani se v agenciji Herman & partnerji po besedah Tanhoferjeve trudijo videti priložnost v vsaki novosti, a ker želijo ustvarjati smotrne in dolgoročne strategije bolj kot »one off« digitalne momente, običajno ne skočijo na glavo na vsak projekt, platformo in tehnologijo. »Običajno malce spremljamo, testiramo in skozi uporabo razmišljamo o možnostih apliciranja v to, kar ustvarjamo za naročnike,« je še povedala.