Tudi pivo in kava sta lahko inovativna
Če smo včeraj predstavljali inovativne funkcionalne in vitaminske vode, se bomo danes posvetili novostim pri pijačah za odrasle: kavi in pivu.
Tina Guček
Inovativnost na vseh področjih, ne le pri izdelkih
Pri blagovni znamki Barcaffè pravijo, da trendom sledijo zelo široko in multidisciplinarno, od širših družbenih trendov preko vseh vrst tehnoloških trendov do trendov, ki so specifični za njihovo kategorijo. »Z vodilnimi blagovnimi znamkami na trgu imamo tudi odgovornost tako za razvoj kategorij, v katerih tekmujemo, kot tudi za pogumno predstavljanje novosti, četudi so še zelo nišne. Sledimo na primer zelo aktualnemu trendu transparentnih izdelkov, za katere lahko potrošnik v vsakem trenutku ve, kje so bili proizvedeni in kako. Kava Barcaffè Rwanda je podprta z blockchain tehnologijo, ki omogoča transparentnost v celotni nabavni verigi. Drugi izdelek, ki sledi podobnemu trendu, je Barcaffè Flora, nedavno uvedena kava, ki se ponaša s certifikatom Rainforest Alliance. Inovativnost se ne nanaša le na vsebino izdelka, temveč tudi na njeno embalažo, ki je uporabniku in okolju prijazna,« pravijo.
Uvajajo embalaže brez aluminija, ki jih je mogoče reciklirati, da bi šli še korak dlje v odnosu do okolja, pa so pred kratkim predstavili tudi kavni kompost Florista. Z njim sklenejo trajnostni krog od zrna preko skodelice in kavne usedline do komposta in nazaj v tla.
Posebno ponosni so na inovacijo, ki je nastala kot plod lokalnega sodelovanja z majhno destilarno Broken Bones iz Ljubljane, v sodelovanju s katero so ustvarili prvo kavo, starano v sodih od viskija. »Požela je veliko zanimanja in pohval,« povejo in dodajo, da ne želijo biti inovativni le pri izdelkih, temveč tudi v komunikaciji in pri promociji na prodajnih mestih.
Nove izdelke potrošniki po njihovih opažanjih sprejemajo previdno, sploh v kategoriji kave, kjer je zvestoba okusu zelo izrazita. »Obstaja pa določen segment ljudi, ki ima novosti rad in jih prej sprejme. Vse več je tudi ljudi, ki jim trajnost v najširšem smislu nekaj pomeni. Ti raje kupijo družbeno odgovorne in trajnostne izdelke s transparentno sledljivostjo, ker so varovanje okolja, Rainforest Alliance, Fair Trade in podobno del njihovih osebnih vrednot,« izpostavijo.
»Ne le sledimo trendom, ampak odkrivamo in kažemo nove poti«
V Pivovarni Laško Union pravijo, da so v koraku s časom, spremljajo dogajanje na trgu ter navade in želje potrošnikov. »Nove priložnosti iščemo skozi premiumizacijo portfelja, uvajanje inovacij in širitev ponudbe v kategoriji brezalkoholnih piv in piv z nižjo vsebnostjo alkohola. Četudi prihajamo iz majhne Slovenije, ne le sledimo trendom, temveč z našimi blagovnimi znamkami in inovativnimi izdelki odkrivamo in kažemo nove poti ter širimo paleto okusov,« pravijo.
Slovenski trg piva opišejo kot zrelega. Na trgu so močne blagovne znamke v kategoriji klasičnih ležakov oziroma lager piv, ki imajo od 4 do 5 vol. % alkohola. To kategorijo so poleg kultnih izdelkov Laško Zlatorog in Union svetlo že pred leti dopolnili z Zlatorog temnim, z nefiltriranimi pivi Union, ponovno ponudili Smile ter konec lanskega leta v sklopu nove linije Union Premium dodali še novo pivo Union Premium Hoppy lager. Zadnja leta vse več pozornosti posvečajo spodbujanju odgovornega pitja in dopolnjujejo ponudbo v segmentu brezalkoholnih piv. Tako so leta 2020 ustvarili brezalkoholno pivo Laško Zlatorog 0,0, v letu 2022 pa Union Premium 0,0 Hoppy lager.
»Seveda ne smemo pozabiti na naše osvežilne radlerje in malte. Še posebej pa smo ponosni na nedavno novost, to je inovativno pivo Laško Burin. Z njim vstopamo v novo polje tako imenovanih 'session piv', za katere je značilna nižja vsebnost alkohola. V to kategorijo se uvrščajo piva, ki jih ljubitelji pijejo ob daljšem druženju, denimo na pikniku ali zabavi,« pravijo.
Urban Kramberger, manager blagovne skupine Laško, Laško Burin opiše kot izdelčno inovacijo, osnovano na močni slovenski oziroma lokalni simboliki: »Zvarili smo pivo, ki je pitno in osvežilno za poletje ter hkrati ohranja drzen značaj blagovne znamke Laško – to je okus s prepoznavno grenčico. Pivo simbolizira to, kar je najbolj naše, najbolj slovensko in se dviga od najnižje do najvišje točke naše države. Slika pove več kot tisoč besed in enako velja za fotografijo, ki je osnova komunikacije novega piva in prikazuje pogled iz Pirana na Triglav. Laško Burin predstavlja edinstveno povezavo od Triglava do Pirana. Navdihuje s svežino z naše najvišje gore in ekstra hladno filtracijo, rahlim poletnim vetrom burin in kristali Piranske soli, ki je naravni ojačevalec okusa.«
»Svež veter v naših krajih« je slogan izdelka, osrednji obraz kampanje pa je igralec Tadej Toš.