»Uporabniku želimo predvsem izboljšati kakovost življenja«
Z Matevžem Popičem, vodjo oblikovalske ekipe v Hisense Europe, smo se pogovarjali o tem, kako pomembno je oblikovanje na področju gospodinjskih aparatov, pa tudi o tem, da je oblikovanje veliko več kot to, kar uporabnik vidi.
Tina Guček
Oblikovanje ima v podjetju že dolgo tradicijo, ki sega v leto 1963, ko so v Gorenju zaposlili prvega strokovnega oblikovalca. Z več kot 60 leti izkušenj oblikovanja izdelkov in storitev za globalni trg gospodinjskih aparatov imajo odlično poznavanje celotnega oblikovalskega procesa. Danes so strateško integrirani v jedro podjetja in njegov širok nabor raznolikih blagovnih znamk. Oblikovalski proces vodi pristop, usmerjen k uporabniku, kar jim omogoča razumevanje in ustvarjanje celovite uporabniške izkušnje.
Matevž Popič ugotavlja, da je v Sloveniji oblikovanje še vedno na precej nizki ravni prepoznavanja oz. ljudje ta pojem bolj povezujejo z vizualno podobo in ne toliko z uporabnostjo. »Pri nas pa zagovarjamo predvsem uporabnika. Želimo imeti stik z njim in mu pomagati rešiti tisto, kar ga trenutno ne zadovoljuje, kar ga omejuje, mu morda predstavlja težave. Vse to poskušamo preko oblikovnih rešitev izboljšati,« pravi. Hkrati poudari, da je vizualna podoba seveda pomembna – biti mora estetska in privlačna, vendar pa je zanje to, da je aparat videti dobro, nekaj samoumevnega. Pri svojem delu gledajo predvsem na to, kako uporabniku izboljšati kakovost življenja – razmišljajo o tem, da bo zlahka »zadel« vodilo in vstavil pekač v pečico, o tem, da pralni stroj ne bo preveč hrupen, ali o tem, da pečica ne bo namenjena le temu, da v njej nekaj spečemo, ampak da bo toplotna obdelava hrane v njej še boljša.
V Hisense Europe ugotavljajo, da smo Evropejci zelo pripravljeni na inovacije, trendi na področju gospodinjskih aparatov pa gredo v smer upadanja prostostoječih aparatov in naraščanja priljubljenosti built-in oziroma integriranih aparatov, ki so del pohištva.
Pomemben je hiter in jasen pretok informacij
Celoten proces nastajanja izdelkov se začne v oblikovalskem oddelku, ki je del novega Inovacijska centera Hisense Europe v Velenju odprtega lani, kjer deluje več kot 500 zaposlenih na področju raziskav in razvoja, oblikovanja ter produktnega vodenja. Trenutno oblikovalsko ekipo sestavlja 25 članov, med katerimi je 18 oblikovalcev in 7 oblikovalskih inženirjev. Pri tem sogovornik poudari, da pri iskanju novih kadrov nenehno iščejo ljudi, ki v ekipo prispevajo nova znanja. Ne želijo namreč zaposlenih s podobnimi profili, saj menijo, da le raznolika in specializirana znanja prispevajo h kakovosti rešitev.
Člani oddelka se med seboj dnevno srečujejo, ta način pa jim omogoča hiter in jasen pretok informacij. Delo pri projektih poteka v multifunkcijskih ekipah, v katerih so povezani predstavniki različnih oddelkov in skrbijo za pokrivanje projekta z znanjem svoje stroke. Projekt nato prenesejo na interno ekipo, ki je v ta proces prav tako vključena.
Ko aparati opravljajo delo namesto nas ...
Pri projektiranju največ pozornosti posvetijo uporabniku, znamki in njenim lastnostim ter viziji, okoli tega pa se nato gradi celota. Preko jasno določenih kategorij, ki jih pokrivajo, se ukvarjajo z vidiki, med katerimi so toplotna obdelava hrane, shranjevanje hrane in ohranjanje vitaminov v živilih ali nega perila, ne pa tudi uvajanje novih oznak za aparate. »Vse to pretvorimo v izdelke, ki omogočajo odlične rezultate in poenostavlja vsakodnevna opravila. Pri raznolikem naboru aparatov, ki jih proizvajamo, natančno razlikujemo med interakcijami, ki uporabnikom predstavljajo veselje in jih želijo upravljati, ter deli, s katerimi se uporabniki ne želijo ukvarjati, ker jim predstavljajo določen stres. Kuhanje je na primer dejavnost, pri kateri veliko uporabnikov uživa, zato jim pustimo svobodo izbire, hkrati pa dodajamo intuitivno asistenco pri določenih opravilih. Kot manj zaželena ali celo nezaželena dela izpostavljamo kategorije, povezane s čiščenjem, kot so pranje, sušenje, likanje, zlaganje in pospravljanje. Tu si prizadevamo popolnoma eliminirati delo in avtomatizirati procese, da aparati opravljajo delo namesto nas,« pove Matevž Popič.
Primer tega načina razmišljanja, ki se je hitro uveljavil in ponuja dobre rezultate, so robotski sesalniki. Enako velja za ventilacijo, hlajenje in segrevanje prostorov, kjer uporabniki želijo prijetno klimo in udobje, ne pa zapletenega upravljalnika, s katerim bi upravljali na videz nenavaden in tuj hladilni modul na steni.
Hi8 – serija, ki opravila povzdiguje na novo raven
Eden od zadnjih projektov, s katerim so se ukvarjali, je pilotni projekt vgradnih pečic Hisense serije Hi8. Serijo so testiranci v različnih državah zelo pozitivno sprejeli, predvsem jih je navdušila preprostost in nabor tehnološko naprednih, trajnostnih, usklajenih aparatov, ki omogočajo izjemno delovanje in se med seboj povezujejo ter dopolnjujejo za še boljše rezultate. Zlasti so bili zadovoljni z vizualno povezanostjo, uporabo, obdelavo materialov ter barv. »Poudarjam, da obdelavo materialov, tekstur, barv in druge funkcionalnosti izdelkom določamo predvsem glede na pričakovanja potrošnikov. Izogibamo se prekomernemu oblikovanju ali usmerjanju v smeri, ki ni pričakovana. Skrbno razlikujemo med bolj in manj pomembnimi aktivnostmi in fokusi. Ukvarjamo se s celotnim procesom, pri čemer namenjamo največ pozornosti glavnim ciljem, ki jih projekt zasleduje in izboljšuje glede na trenutno stanje obstoječih aparatov in konkurence,« pravi Popič.
Serija Hi8 peko, pogrevanje ali pripravo kave povzdiguje na novo raven, brezhibno združuje vrhunsko kakovost, popolno integracijo s pametnim domom preko platforme ConnectLife in trajnostno zasnovo. Trajnost je vgrajena v vsak izdelek, ki ga ponujajo trgu in ji posvečajo veliko pozornosti.
Poleg tega, da so aparati prijazni do okolja, so tudi brez nepotrebnih funkcij in lastnosti, ki bi škodile okolju in uporabniški izkušnji. Trajnostni so tudi v tem smislu, da se oblikovalci pri ustvarjanju vizualne podobe trudijo zasnovati izdelek, ki ne sledi slepo trenutnim trendom, ampak so trajnostni tudi po estetiki. »Povedano drugače – želimo ustvariti izdelek, ki zdrži daljše obdobje in kaže določene odlike – ne glede na to, ali gre za uporabnost, vizualnost ali umestitev v prostor,« pravi Matevž Popič.
Integrirani, napredni, povezljivi
Prav na umestitev v prostor so v zadnjem času zelo pozorni, težijo namreč k čim večji integraciji aparatov s prostorom, v katerem se nahajajo. Ko so aparati v nedelovanju, želijo, da so povsem zliti s prostorom in pohištvom oz. da so čim manj opazni, pri tem pa so pozorni na to, da se zlijejo z raznolikimi ambienti.
»Prvi stik med uporabnikom in aparatom mora biti privlačen, vznemirljiv in prijeten. Elementom, s katerimi je uporabnik najprej v stiku, namenjamo še več pozornosti, kot na primer vrtenju gumbov, dotikov ročajev, odpiranju vrat, pregledu notranjosti ter dodajanju različnih vsebin, kot na primer vode v primeru parnega delovanja. Ročaji, izdelani iz aluminija, omogočajo robustne in trajnostne rešitve s prijetnim prijemom. Temu sledi upravljalni vmesnik, ki je tako integriran, da je v neaktivnem stanju aparata vidna le tipka za vklop,« izvemo. V primeru serije Hi8 so to dosegli s temnim videzom, ki manjša uporabo materiala in elementov; ti pa so obdelani tako natančno, da dodatne komponente niso potrebne. Velike, zatemnjene steklene površine s poliranimi robovi se brezhibno vklapljajo v raznolika okolja. Še posebej v načinu pripravljenosti pa se diskretno vključujejo v prostor.
Aparati omogočajo različne tehnike toplotne obdelave jedi in pijače. Dobro počutje in zdrav način življenja postavljajo na prvo mesto, s funkcijami, kot so parni programi z odstranljivim rezervoarjem za vodo, cvrtjem na vroč zrak z lastnim pladnjem, programom sous-vide in natančno sondo za hrano.
Še ena od glavnih smernic v podjetju je povezljivost, ki je integrirana že v predrazvojne procese. Ni dodana naknadno ali vodena ločeno, temveč je popolnoma integrirana, zmanjšuje interakcijo z izdelkom na bistvene funkcionalnosti, ki so resnično pomembne in omogoča prenos določenih lastnosti in naprednih vsebin na druge, bolj priročne platforme.
Nagrade kot pika na i
Za svoje delo so s strani oblikovalske stroke prejeli že številne nagrade, med katerimi so tudi najbolj prestižne, kot so red dot, If, German Design, Iconic Design, Big See, oblikovanje leta, +x in druge. Po besedah Matevža Popiča so nagrade resnično nekaj posebnega, zlasti prve so tiste, ki se jih je oblikovalska ekipa najbolj razveselila, zdaj pa so na nek način postale že pričakovane – tudi s strani uporabnikov. »Potrošniki so namreč to prepoznali kot neko dodano vrednost in tudi sami na nagrajenih aparatih iščejo te oznake. Pomembno pa nam je tudi, da ni nagrajen samo en izdelek, ampak vsi predstavniki znotraj serije. Potem lahko o tem dejansko sporočamo kot o celoti. Vsem zaposlenim so nagrade v velik ponos in potrditev dobro načrtovanega dela, ki poteka v multifunkcijskih timih in združuje ogromno število sodelujočih. Največja potrditev pa so še vedno zadovoljni uporabniki, ki nam zaupajo in ki jim vsakodnevno izboljšujemo kakovost življenja,« sklene.
Oblikovalska ekipa deluje tudi izven osnovnih področij dela. Kot ponosni generalni sponzor slovenskih nordijskih reprezentanc so dobili priložnost, da so skupaj z marketinško ekipo Hisense Europe in Smučarsko zvezo Slovenije sodelovali pri projektu oblikovanja grafične podobe čelade za smučarske skakalce in skakalke.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin #511-512. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.