dušan brajic
Aktualno

V spomin Dušanu Brajiću

Pred nekaj dnevi je umrl Dušan Brajić, ki je bil sopotnik mnogih oblikovalcev in zaslužen za podobo časopisnega podjetja Delo in mnogih drugih organizacij. Od njega se je na svoj način poslovil tudi legenda slovenskega oglaševanja Jure Apih.

Odšel je Dušan. Tako kot Mile, Nino, Matjaž. Bil je eden tistih stebrov našega časa, ki je bil tu od začetka, ko se je nova podoba našega bivanja šele porajala. Ni ga bilo bolj natančnega, doslednega, sistematičnega, nikoli zadovoljnega oblikovalca celostne podobe. Kot bi v kamen klesal pravila večnosti, je razmišljal, okleval, vztrajal pri vsakem delčku celote do konca. Včasih nam je šel malo na živce, spodbujali in priganjali smo ga. Danes nam je žal.

Začel je kot študent arhitekture, nadaljeval kot pomočnik scenografa pri legendarnemu Niku Matulu, bil je skupaj z Liculom, Pajkom, Bavčerjem, Novakom in Kovačevičem ustanovni član Studia Znak, prvega sodobnega oblikovalskega ateljeja v Sloveniji.

Oblikoval je nikoli preseženi priročnik celostne podobe kombinata Sodaso, ki je še danes vzor sistematičnega, natančnega in uporabnega orodja.

Bil je avtor celostne podobe nekdanje Ilirije in bil je član avtorske ekipe, ki je oblikovala prelomno podobo Zveze komunistov.

Od projekta do projekta in od naročnika do naročnika se je razdajal, dokler ni pri prijateljih v Delu Stik našel delo, ki mu je bil zvest do konca. Čeprav praviloma anonimen, je v sodobnejši in kulturnejši podobi komuniciranja časopisnega podjetja našel smisel in poslanstvo.

Danes se poslavljamo od njega, tako kot se poslavljamo od časa, ki smo ga skupaj uživali in zapravljali in od vsega, kar smo skupaj ustvarili.

Danes je nov dan.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji