vulgaris
Aktualno

Vulgaris Woodcut: umetniško pohištvo, ki vznemirja

Nina Koželj in Manca Kemperl sta bili za svojo blagovno znamko Vulgaris Woodcut že večkrat nagrajeni; med drugim sta na lanskem sejmu pohištva Ambient dobili nagrado Top5.

Vulgaris Woodcut je kolekcija omaric in predalnikov, izdelanih iz slovenskega češnjevega ali orehovega lesa. Posebnost tega pohištva so vratca, ki so pravo umetniško delo. Gre namreč za lesorezno ploščo oziroma matrico, v katero je izrezljan motiv in odtisnjen na papir v petih izvodih. Vsaka od omaric oziroma predalnikov je ročno izdelan unikat, v katerega je vloženih okoli sto ur dela. Izdelava vsakega predalnika se začne s skico grafike in nadaljuje z rezljanjem lesoreza, ki se nato ročno z žlico natisne na papir. Po končanem odtiskovanju se lesena plošča – matrica vdela v omarico ali predalnik kot fronta, zaključni sloj pa je poliuretanski lak, ki ščiti les pred vlago in drugimi vplivi iz okolja.

vulgaris omarica

Presečišče ustvarjanja

Umetnici Nina Koželj in Manca Kemperl pravita, da so izdelki Vulgaris presečišče njunih ustvarjanj. Koželjeva je vizualna umetnica, ki deluje na področju kiparstva in grafike ter v svojih delih raziskuje področje humorja v likovni umetnosti. V preteklih letih je imela številne skupinske in samostojne razstave doma in v tujini, prejela pa je tudi vrsto nagrad. Kemperlova je diplomirala iz lesarstva, specializirala pa se je predvsem za izdelavo unikatnega masivnega pohištva. Od leta 2005 samostojno deluje v lastni mizarski delavnici, v sodelovanju z različnimi arhitekti pa je izvedla že številne mizarske projekte.

Atelje umetnic je tako napol kiparski in napol mizarski, njuna zadnja pridobitev pa je sušilnica za les, v kateri lahko kontrolirano posušita ves les, ki ga potrebujeta za izdelavo pohištva najvišje kakovosti.

Umetnici sta prvo serijo iz kolekcije pohištva Vulgaris izdelali lani, kar pomeni, da sta šele na začetku poti. Pravita, da so odzivi ljudi (predvsem komentarji in kritike) zanju neprecenljivi, saj lahko le tako izboljšata in prilagajata funkcionalnost kolekcije ter njen dizajn, ne pa tudi motivov, ki so avtorsko delo oziroma njun umetniški izraz. Poleg nagrade Top5 sta v preteklem letu prejeli tudi priznanje za top izdelek razstave Čar lesa v Cankarjevem domu in nagrado Big SEE Wood Award 2019 v kategoriji interier in pohištvo.

Vinski kabinet za vse izgubljene

Pred kratkim sta predstavili novost, ki se precej razlikuje od njunih dosedanjih projektov. Gre namreč za vinsko omarico oziroma samostoječi vinski kabinet, ki sta ga poimenovali »Za vse tiste, izgubljene«. Omarica je namenjena shranjevanju vin, vinskih kozarcev in pripadajočih pripomočkov, ima pa tudi odlagalno površino. Posebna je zato, ker je njun prvi izdelek, pri katerem sta uporabili barve. »Doslej sva vedno uporabljali črno, a črna je na nek način preveč preprosta, z barvami se stvari zakomplicirajo. Ker delava iz strasti in radi eksperimentirava, se nama je zdelo, da bo rdeča barva kot nalašč za vinsko omarico, poleg tega pa se odlično sklada z lesom češnje,« pravi Nina Koželj. »V renesansi so umetelno izdelane omarice, v katerih so učenjaki shranjevali dragocene predmete, poimenovali ‘studiolo’, in ni naključje, da je kolekcijo umetniškega pohištva Vulgaris dopolnil prav vinski studiolo. Nežno, skoraj kožno barvo češnjeve omarice dopolnjujejo visoke noge v žametno rdeči barvi, z rdečo barvo pa je odtisnjena tudi lesorezna plošča. Na njej je v renesančnem duhu ročno izrezljana podoba para, ki si kot posledico ‘in vino veritas’ igrivo, skoraj vulgarno kažeta jezika. Motiv ponazarja pristno, malce surovo človeško naravo, ki jo danes tako radi vljudno skrivamo za prijaznimi obrazi. Preobrat se zgodi, ko odpremo vratca, takrat ju ločimo, njuna gesta pa postane namenjena ljudem v prostoru. Motiv neštetih dojk, ki že od grških časov dalje ponazarja Artemido, boginjo rodovitnosti, narave, rasti in lova, nas spomni na naš izvor, vzvalovi površino, poglobi čutenje in na subtilen način poudari okus vina,« sta zasnovo tega izvirnega vinskega kabineta pojasnili umetnici.

vulgaris vinska

 

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji