Glasovno iskanje
Aktualno

Vzpon glasovnega iskanja v spletni trgovini

»Glasovno iskanje v svetovnem merilu postaja vse pomembnejše, saj ga vse več kupcev uporablja za hitrejše in enostavnejše iskanje izdelkov v spletnih trgovinah,« ugotavlja MM-ova avtorica Eva Domijan.

Tehnološki napredek, predvsem na področju umetne inteligence in procesiranja naravnega jezika (NLP), je omogočil natančnejše in učinkovitejše glasovne asistente, ki nam pomagajo pri spletnem nakupovanju. Kako glasovno iskanje spreminja vedenje potrošnikov in prihodnost e-trgovine? Kaj to pomeni za spletne trgovce? In zakaj Slovenija tako zaostaja pri glasovnem iskanju?

Glasovno iskanje je v Sloveniji bistveno manj razširjeno kot npr. v angleško in špansko govorečih okoljih, ker se zaradi dolgotrajne nepodpore slovenskega jezika (še) nismo navadili govoriti s pametnimi zvočniki in asistenti. V času pisanja tega članka nobeden od najbolj razširjenih glasovnih asistentov, kot so Apple Siri, Samsung Bixby, Google Assistant in Amazon Alexa, ne podpira slovenščine niti ni napovedi, da bi se to lahko v kratkem spremenilo. Apple s posodobitvijo operacijskega sistema iOS 18 sicer končno uvaja slovenščino v svoje naprave, vendar trenutno še ni jasno, ali to vključuje tudi podporo jezika znotraj Siri.

Zaradi nepodprtosti slovenščine pri nas prav tako niso razširjene naprave, povezane z glasovnimi asistenti, kot so pametni zvočniki, ki jih najdemo le v domovih tehnoloških sladokuscev. V ZDA ima po drugi strani kar 35 odstotkov oseb, starih 12 let ali več, doma pametni zvočnik. Po podatkih Statiste naj bi globalni prihodki trga pametnih zvočnikov letos presegli vrednost 20 milijard dolarjev.

Dokler glasovni asistenti ne bodo podpirali slovenskega jezika, imajo spletne trgovine, ki delujejo (le) v slovenščini, čas za pripravo, preden se bomo navadili govoriti s pametnimi napravami. Pozneje bo glasovno iskanje morda tudi pri nas postalo pomemben način stika s spletno trgovino, saj se bo z večjo podporo slovenščine v napravah zagotovo povečalo tudi povpraševanje po glasovnem iskanju.

V tujini je glasovno iskanje s pomočjo virtualnih asistentov že ustaljena praksa. Apple je svojo Siri lansiral leta 2011 in s tem zagnal trend glasovnih asistentov. V Microsoftovi raziskavi leta 2019 so vzeli pod drobnogled uporabo glasovne tehnologije v ZDA. Že takrat so navedli, da je kar 72 odstotkov vprašanih poročalo o uporabi glasovnega iskanja s pomočjo osebnega digitalnega asistenta (Siri, Alexa, Google Assistant ali Microsoftova Cortana, ki danes ne obstaja več). Več kot tretjina vprašanih je že takrat uporabljala glasovno iskanje preko pametnega zvočnika.

Prihod »glasovne trgovine«

Od leta 2019 smo doživeli številne napredke v glasovni tehnologiji, še posebej zaradi umetne inteligence, ki izboljšuje funkcionalnost in natančnost razumevanja človeškega govora. Podjetja se osredotočajo na zmanjševanje napak pri prepoznavanju glasu, kar uporabnikom omogoča bolj gladke in intuitivne pogovorne interakcije. Uveljavil se je izraz »voice commerce« (glasovna trgovina), ki označuje uporabo glasovnih ukazov za iskanje in nakup izdelkov na spletu.

Glasovno iskanje na področju e-trgovine lahko razdelimo na dva dela. Pri prvem delu gre za pogovor uporabnika z glasovnimi asistenti, kot so Amazon Alexa, Google Assistant in Apple Siri. Pri drugem delu pa gre za vgrajene funkcije glasovnega iskanja spletnih trgovin, kot je Amazon. Ti dve komponenti služita nekoliko različnim namenom, vendar sta tesno povezani.

Virtualni asistenti so namenjeni različnim nalogam, vključno z brskanjem po različnih spletnih trgovinah in nakupovanjem. Uporabniki lahko te asistente prosijo, naj v spletnih trgovinah poiščejo izdelke, preverijo razpoložljivost ali opravijo nakupe. Na primer, Alexo lahko prosite, naj naroči izdelek na Amazonu, ali rečete Siri, naj vam pomaga najti določen izdelek. Ti glasovni asistenti ustvarjajo prostoročno, pogovorno nakupovalno izkušnjo, ki lahko deluje na več napravah in platformah ter se povezuje z napravami v pametnem domu in pametnimi telefoni.

Glasovno iskanje obstaja tudi znotraj posameznih spletnih trgovin, kot je Amazon, in je lahko neodvisno od prej omenjenih glasovnih asistentov. Spletne trgovine vgrajujejo lastne funkcije glasovnega iskanja. To uporabnikom omogoča iskanje izdelkov neposredno v določeni trgovini, znotraj njenega lastnega sistema, s ciljem poenostavitve nakupovalne izkušnje. Amazon na primer uporabnikom omogoča, da z ukazi, ki jih izgovarjajo v napravah Echo ali v Amazonovi mobilni aplikaciji, poiščejo izdelke, primerjajo cene in naročajo. Tako nakupovanje postane hitrejše in bolj priročno.

Članek lahko v celoti preberete v Marketing magazinu oktober 2024, #520. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

zz
29. 03. 2025

Daniel Fazlić, direktor digitalnega razvoja v medijskem podjetju Bloomberg Adria, velja…

Uvedba umetne inteligence je bila moj osebni projekt, s katerim sem želel dokazati več stvari. Prvič, da UI ni samo ChatGPT in da jo je možno…

bonšek
29. 03. 2025

Žal tudi na področju odnosov z javnostmi (tako kot tudi v marketingu) velja, da je »…

Zaradi umetne inteligence bomo imeli več časa za strategije, pisna komunikacija bo morda hitrejša, a prav slog, ton in vsebinska raznolikost bodo še…

zz
28. 03. 2025

Od lanskega svetovnega pokala v smučarskih skokih v Planici sta Mastercard in agencija…

Naši avtorji