Že 60 let v srcu ljubiteljev čaja
Verjetno ni Slovenca, ki ne bi poznal blagovne znamke čajev 1001 CVET, ki letos praznuje že svojo šestdesetletnico.
Tina Guček
Eden od najbolj priljubljenih čajev na slovenskem trgu je prav njihov Planinski čaj. Kot menijo, se skrivnost njegove priljubljenosti skriva v unikatni, originalni in prefinjeni recepturi izbranih zelišč. »Ta zagotavlja specifičen okus, ki ga je težko prekopirati v popolnosti. Na trgu je kar nekaj kopij planinskih čajev, a tisti pravi še vedno ostaja naš Planinski čaj 1001 CVET,« pravijo.
Temelji znamke, ki jo danes poznamo kot 1001 CVET, so se začeli graditi v takratnem obratu Jelka na Vrhniki. Ta je leta 1964 postal del Droge Portorož, v njem pa so izdelovali prve čaje Droga. V istem obratu so razvili tudi prvo, originalno recepturo Planinskega čaja, ki je še danes v srcu čajnih ljubiteljev zapisan kot številka ena. »Danes je blagovna znamka 1001 CVET vodilna na slovenskem trgu praktično v vseh segmentih kategorije. Je tudi najbolj priljubljena, zaupanja vredna blagovna znamka pri potrošnikih, kar dokazujejo prejeta priznanja Trusted Brand, ki jih vsako leto prejmejo najbolj zaupanja vredne znamke. To so lepe nagrade in ponosni smo nanje, še posebej, če nam jih namenijo končni potrošniki. Hkrati pa nam kažejo, da razvijamo prave izdelke, da potrošniki v njih prepoznajo dodano vrednost in uporabnost ter da radi posegajo po njih, kar je največja vrednost blagovne znamke,« pravi Jerneja Strmšek Turk, vodja kategorije čaj v podjetju Žito. Dodaja, da so še posebej ponosni tudi na dejstvo, da kot blagovna znamka razvojno sledijo globalnim trendom in v zadnjem letu velik poudarek dajejo trajnostnemu razvoju in skrbi za okolje.
Narava v skodelici čaja
V desetletjih, ki so sledila, se je zgodilo marsikaj. Med bolj vidnimi (in prelomnimi) dogodki omenijo leto 1969, ko se je začelo revolucionarno pakiranje čajev v filter vrečko, kar je pripomoglo k hitrejši in lažji pripravi napitka ter k še večji priljubljenosti čajev. V genskem zapisu znamke pa niso bile le inovacije, temveč tudi trajnostna naravnanost in skrb za naravo, ki so jo že leta 1980 podpisali s sloganom »Narava v skodelici čaja«. Leta 1989 je znamka dobila ime, ki ga poznamo še danes. 1001 CVET je postala blagovna znamka čajev s sloganom »Združeni cvetovi narave«, leto pozneje pa so že predstavili prve sadne čaje, ki so kot popolna novost našli mesto v vsaki slovenski družini.
V obdobju od leta 1995 do 2003 sta inovativnost znamke in izjemna modernizacija tehnologije v obratih 1001 CVET omogočili razcvet razvoja čajev, opustitev kovinske sponke, vpeljave številnih novih okusov in pakiranj čajev. V letih 2011 in 2012 so predstavili novo vizualno podobo, ki je okrepila doživetje okusov ter priljubljenost čajev 1001 CVET za 1001 trenutek.
Med posebne trenutke štejejo tudi šampionska sodelovanja, leta 2012 se je namreč znamka povezala z dobitnico olimpijske medalje Petro Majdič, z zimskimi športi pa je ostala tesno povezana tudi v prihodnjih letih.
Unikatne linije čajev in poudarek na trajnostnem vidiku
Med letoma 2017 in 2018 so osvežili podobo celotne linije kategorije čajev in predstavili nove ovojne vrečke, ki zagotavljajo popoln okus in vonj čajnih mešanic. Nov dosežek v delovanju znamke pa že leto pozneje predstavlja tudi nova unikatna linija čajev, ki slavi slovenske vrhove – to so Nanoški, Šmarnogorski in Pohorski tip čaja. Poleg tega je v tem obdobju znamka tudi razširila linijo funkcionalnih čajev, ki podpirajo nov trend pitja čaja, upoštevajo smernice zdravega načina življenja in dobrega počutja. Nove smernice so osvežili z novim sloganom »Tvoja prava narava«.
Med letoma 2020 in 2022 so svojo povezanost z naravo in trendi dodatno nadgradili z linijo sadnih čajev z naravnimi aromami ter BIO linijo pravih čajev, ki so dostopni v treh okusih. Lansko leto pa je bilo za blagovno znamko 1001 CVET prelomno leto predvsem s trajnostnega vidika. Še globljo zavezanost k skrbi za naravo so se namreč odločili izkazati že od daleč in na embalažo čajev dodali oznako »Naravi prijazno«. Ključna sprememba se odraža v spremembi ovojne vrečke, ki je zdaj narejena iz papirja in s tem stoodstotno reciklabilna in naravi prijazna. Trajnostno zavezo so zaokrožili z novim sloganom »Skrben objem narave«.
Več kot petdeset okusov čaja
Skozi vsa ta leta gre razvoj blagovne znamke 1001 CVET v koraku z globalnimi trendi in potrebami potrošnikov. V skladu s tem predstavljajo tudi nove okuse. V letošnjem oktobru so predstavili dva nova čaja v segmentu funkcionalnih čajev, to sta čaja Beauty in Relax. »Oba s svojo prefinjeno sestavo zagotavljata pravo doživetje okusov v skodelici čaja. Prvi ima dodan biotin, drugi pa konopljo in zagotovo ju velja poskusiti,« pravi Jerneja Strmšek Turk.
Nabor njihovih čajev je sicer širok, saj lahko potrošniki izbirajo med več kot petdesetimi okusi. »Razvajamo jih s številnimi okusi zeliščnih, sadnih, pravih in v zadnjem času vse bolj priljubljenih funkcionalnih čajev, ki z dodatki omogočajo dobro počutje in lajšajo manjše zdravstvene težave – zlasti v jesensko-zimskem obdobju, ko je čas prehladnih obolenj in viroz,« doda sogovornica.
Mladostna kot še nikoli
Podoba izdelkov oz. blagovne znamke se je skozi leta spreminjala, vseskozi pa je ostala zavezana svojemu bistvu: naravnosti ter skrbi za potrošnika in okolje. To še posebej poudarjata že prej omenjena oznaka »Naravi prijazno« na embalaži in slogan »Skrben objem narave«.
Prvi začetki oglaševanja segajo v leto 1980, ko so se posluževali izključno izdelčnega oglaševanja v tisku. Leta 1982 so začeli podpirati smučarje, čemur je sledil pravi razcvet oglaševanja v obdobju olimpijskih iger v Sarajevu, leta 1984.
Pozneje so začeli oglaševati tudi na drugih medijskih kanalih, predvsem na televiziji in radiu, danes pa se poslužujejo mešanice komunikacijskih kanalov, pri čemer je največji poudarek na komunikaciji na družbenih omrežjih. Tam se usmerjajo na svojo primarno ciljno skupino, druge kanale pa uporabljajo za vzdrževanje stika s sekundarno ciljno skupino. V posameznih obdobjih določene kampanje se, glede na specifike izdelka oz. glede na to, na kakšen način želijo potrošnikom približati nek izdelek, odločajo tudi za sodelovanje z vplivneži.
Pri snovanju oglasov poskušajo biti privlačni tako pri vsebini kot pri izvedbi, predvsem pa sledijo trendom in potrošniškim navadam svojih primarnih ciljnih skupin ter temu prilagajajo komunikacijski ton in vsebine.
»Kljub zavidljivim letom blagovna znaka 1001 CVET ostaja mladostna kot še nikoli, v prihajajočih letih pa bo zagotovo postregla še z mnogo inovacijami in novitetami in tako ostajala v srcih vseh ljubiteljev čajev,« pogovor sklene Jerneja Strmšek Turk.
Članek je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu november 2024, #521. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.