Apple v Evropi in Aziji zvišuje cene aplikacij
Apple je oznanil, da bo prihodnji mesec povečal cene v trgovini aplikacij po vsej Evropi in na nekaterih azijskih trgih, saj so te valute v primerjavi z močnim ameriškim dolarjem vse bolj šibke.
Kaja Kovič
Podražitve bodo že s 5. oktobrom prizadele vse Evropejce, ki uporabljajo evro, in Švede, občutili pa jih bodo še v Južni Koreji, Čilu, Egiptu, Maleziji, Pakistanu, Vietnamu in na Japonskem. Na vseh evrskih trgih se bo osnovna cena aplikacije v višini 0,99 evra zvišala na 1,19 evra, kar pomeni 20-odstotni skok. Apple za Japonsko napoveduje več kot 30-odstotna zvišanja, saj je jen padel na najnižjo vrednost v primerjavi z ameriškim dolarjem v zadnjih 24-ih letih.
Apple sicer ni pojasnjeval podrobnosti o višanju cen, a jasno je, da so posledica valutnih nihanj, na katere so vplivali inflacija in naraščajoči stroški energije. Pri tem ne pozabimo, da je Apple v preteklosti tudi že zniževal cene glede na valutna nihanja, ko jih je nazadnje spustil z 1,09 evra na 0,99 evra.
Dražji tudi mobilniki
Spremembe cen v trgovini App Store so prišle po tem, ko je Apple povečal tudi cene njihovih novih modelov iPhone 14 in Apple Watch Series 8 na številnih trgih zunaj ZDA. Najnižja cena modela iPhone 14 v Združenem kraljestvu znaša 849 funtov, medtem ko je bila najnižja cena iPhona 13 lani 779 funotv. Cena iPhona je na Irskem poskočila z 909 evrov na 1.019 evrov, podobne skoke cen pa smo doživeli tudi drugod po Evropi. Tudi to zvišanje cen v Applu pripisujejo močnemu ameriškemu dolarju.