Cannes Lions 2023: Titanski lev v roke »prvemu digitalnemu narodu« v metavesolju
Titanskega leva sta prejela mala paficifiška država Tovalu in agencija The Monkeys za oglaševalsko akcijo »Prvi digitalni narod«, ki vsebuje elemente metavesolja.
Kaja Kovič
Titanski lev, nagrada, namenjena provokativnim delom, ki premikajo meje in navdihujejo, a hkrati vzbujajo zavist, poleg tega pa določajo novo smer, v katero gre oglaševalska industrija, je šel v roke vladi male paficifiške države Tovalu za oglaševalsko akcijo »Prvi digitalni narod« (»The First Digital Nation«), katere cilj je bila ohranitev kulture in narave otoka, ki ga močno ogrožajo podnebne spremembe.
Projekt so zasnovali v sydneyjski agenciji The Monkeys (ki je del družbe Accenture Song). Skupaj z vlado so vse stare zapise, aktualne fotografije, videoposnetke in informacije naložili v metavesolje, še preden njihovo ozemlje zajame dvigovanje morske gladine in otok izbriše z obličja Zemlje. Minister za pravosodje, komunikacije in zunanje zadeve Tuvaluja Simon Kofe je kampanjo napovedal že v nagovoru svetovnih voditeljev na vrhu COP 27, ki je potekal lanskega novembra v Egiptu. Kampanja je dosegla 2,1 milijarde ljudi po vsem svetu in kar 10 držav sveta je že priznalo digitalno suverenost Tuvaluja.
Po besedah predsednika žirije Davida Droge (ki se je moral izločiti iz razprav o projektu, ker je izvršni direktor družbe Accenture Song), so žiranti iskali predvsem dolgoročne ideje. »Zmagovalci so pokazali več kot odlične ideje in izvedbe, oni rešujejo problem katastrofalne vrednosti. Ideja bo odmevala še dolgo in verjamemo, da so začetniki novega gibanja. Akcija ne bo šla le v zgodovinski arhiv, ampak bo tudi spremenila mednarodno pravo.«
Droga je v govoru o titanskem levu obravnaval tudi letošnji hrup okoli generativne umetne inteligence: »Vsak drug projekt je vseboval uporabo te tehnologije, kar pomeni, da se svet spreminja in bo tehnologija umetne inteligence izboljšala to, kar počnemo. Toda človeške ustvarjalnosti ni mogoče nadomestiti. Ko boste morali rešiti težavo, boste poklicali svojo agencijo in ne ChatGPT,« je dejal na odru.
Jubilejni titanski lev
Mednarodni festival kreativnosti Cannes Lions je prvega titanskega leva podelil pred dvajsetimi leti. Nagrada je bila ideja Dana Wiedna, soustanovitelja agencije Wieden + Kennedy, ki se je leta 2002 obrnil na organizacijski odbor, da bi ustvaril novo kategorijo, ki bi prepoznala delo, ki prebija meje. Idejo je dobil po tem, ko je kampanja »The Hire« za BMW lahko osvojila le eno veliko nagrado, ker ni zadostovala kriterijem drugih kategorij. Simon Cook, izvršni direktor Cannes Lions, je ob tem povedal, da ne ve točno, kdo se je domislil imena kategorije, vendar se mu zdi, da je ideja prišla od samega Wiedna. Festival je leto zatem (2003) titanskega leva podelil kot otvoritveno nagrado prav zgoraj omenjeni akciji.
Zanimivo, v kategoriji ni zlatih, srebrnih in bronastih nagrad, le titanski lev in velika nagrada, vendar nobena žirija doslej v posameznem letu ni podelila več kot eno veliko nagrado.