Digitalno oglaševanje »težko« 77 milijonov evrov in še raste
Pri IAB Slovenija so predstavili najnovejše poročilo AdEx o naložbah v digitalno oglaševanje v Sloveniji. Naložbe vztrajno rastejo tako pri nas kot tudi v tujini.
Kljub neugodnim makroekonomskim kazalnikom so se naložbe v digitalno oglaševanje v Sloveniji v letu 2022 v primerjavi z letom prej povečale za 8 odstotkov, torej za skoraj 6 milijonov evrov. Vrednost trga digitalnega oglaševanja v Sloveniji znaša 77 milijonov evrov, kar predstavlja 40 odstotkov celotnega oglaševalskega proračuna v državi.
Vsestranska rast
Iz IAB Slovenija sporočajo, da so rasli praktično vsi spletni mediji, a so globalni vseeno beležili hitrejšo rast od domačih. Povečal pa se je delež tujih naložb, ki je dosegel 55 odstotkov celotnega vložka v digitalno oglaševanje. Sicer pa je bilo tudi vlaganje v slovenske spletne medije izjemno. Po 15-odstotni rasti, zabeleženi leta 2021, ocenjujejo, da so domači spletni mediji pritegnili 11 odstotkov več oglaševalskega denarja in tako že drugo leto zapored beležijo dvomestno rast.
Kaj privlači oglaševalce in občinstvo?
Vedno več naložb je namenjenih integrirani vsebini, tudi e-poštni marketing še raste, čeprav tega uradne številke še ne prikazujejo, medtem ko sožitno oglaševanje beleži padec deleža naložb. Več oglaševanja je tudi v spletnih imenikih, na digitalnih zunanjih površinah in iskalnem marketing, v katerega prištevajo oglase na Gmailu, Googlovih zemljevidih, Google Playu in drugih platformah.
Katerega trenda ni za izpustiti?
Dinamiko oglaševanja bo vse bolj narekoval mobilni videoformat, so prepričani pri IAB Slovenija. Koliko bodo od njega pridobili slovenski mediji, pa bo odvisno od tega, v kakšnem obsegu bodo uspeli producirati kakovostne videovsebine. Dodaten zagon temu formatu bo prinesel tudi TikTok, ko bo svoj oglasni prostor odprl tudi oglaševalcem v Sloveniji. IAB Slovenija pričakuje nadaljnjo rast vplivnostnega marketinga in oglaševanja na digitalnih zunanjih površinah.