Izobraževanje kot eden od temeljev agencijske kulture
V nekaj slovenskih oglaševalskih agencijah smo se pozanimali, kako skrbijo za izobraževanje. Tokrat odgovarjata agenciji, ki sta vpeti v mednarodne agencijske mreže, in sicer Skupina Futura in Luna \TBWA.
Kaja Kovič
Gregor Firbas, izvršni direktor Skupine Futura, je za MM povedal, da izobraževanju posvečajo veliko pozornosti, izvajajo pa ga interno in eksterno. »Nimamo sistema, ki bi določal, kolikokrat na leto gre kdo na izobraževanje, ampak se odločamo glede na potrebe. Včasih kdo od zaposlenih sam izrazi željo, da bi se udeležil določenega izobraževanja in če precenimo, da bo to posredno ali neposredno koristilo njenemu ali njegovemu delu na Futuri, mu to seveda z veseljem odobrimo. V drugih primerih prav tako proaktivno, na ravni Future, poiščemo izvajalce oziroma trenerje, za katere mislimo, da bi nam lahko pomagali izpiliti kakšno veščino,« pojasni Firbas.
Podobno stališče do izobraževanj imajo tudi v agenciji Luna\TBWA, pove direktor naročnikov Martin Stariha: »Skrb za nenehen razvoj in izobraževanje sodelavcev je eden od temeljev naše agencijske kulture. V prvi vrsti se tako dnevno izobražujemo in izpopolnjujemo preko naše interne platforme Workplace, v katero so vključene agencije našega kolektiva z vsega sveta. Poleg tega se vsako leto udeležujemo tudi različnih konferenc in festivalov s področja marketinga in širše, tako v Sloveniji kot tudi v tujini. Vse to so priložnosti za učenje in spoznavanje novosti, seveda pa so tudi motivacija in nagrada za dobro delo ter lepa priložnost za druženje s poslovnimi partnerji.«
Od psihologije preko javnega nastopanja vse do hrvaščine
Na Futuri se pri izbiri izobraževanj ne omejujejo in skrbijo za širok spekter virov infomacij. »Svetovali so nam že tudi strokovnjaki s področja psihologije, izobražujemo se na temo javnega nastopanja in osebne komunikacije, vsem zaposlenim pomagamo pri zaključevanju njihovih študijev in podobno. V želji, da bi ekipi ljubljanske in zagrebške Future še bolje komunicirali, smo lani na pobudo mlajših sodelavcev organizirali tečaj hrvaškega jezika. Znanje tega nam pride prav tudi pri komunikaciji z vse številčnejšimi naročniki iz regije nekdanje Jugoslavije,« razloži Firbas.
Izobraževanja so tudi odlična priložnost za spoznavanje in povezovanje
Martin Stariha pravi, da se veliko njihovih izobraževanj odvija znotraj mreže \TBWA, ki letno organizira nemalo izobraževalnih programov, kot so Tigers Academy, Master Gunners Academy in Sea Legs. »To so programi, namenjeni nadaljnjemu izobraževanju in razvoju sposobnosti vodenja, na njih pa predavajo globalno relevantni govorci in motivatorji. V vsakega od programov letno sprejmejo okoli 30 kandidatov z vsega sveta. Izobraževanja potekajo v živo enkrat ali dvakrat letno, ko se udeleženci srečajo na izbrani lokaciji. Tam intenzivno spoznavajo sebe, svoje močne in šibke točke, se učijo, kako pravilno in učinkovito komunicirati, ter odkrivajo načine, kako prioritizirati naloge in usmerjati ekipo. Dejstvo, da se Lunatiki že vrsto let uvrščamo na vsaj enega od programov, je za nas veliko priznanje in dokaz, da delamo dobro.« Stariha poudari, da so tovrstni programi odlična priložnost za spoznavanje kolegov z drugih koncev sveta, povezovanje in vzpostavljanje stikov, ki pogosto prerastejo v prijateljstva. »Učiti se od kolegov, ki se srečujejo s podobnimi izzivi na drugem koncu sveta, je resnično neprecenljivo.«
F-Akademija in oglaševalski festivali
Tudi v Futurinih mrežah (DDB in FTW) dajejo veliko poudarka notranjemu prenosu znanj. »Srečo imamo, da smo del velikih mrež DDB in FTW, ki nam nudijo redna izobraževanja in izmenjave ter pretok znanja iz prakse na največjih naročnikih. Vsaj enkrat mesečno organiziramo interno F-Akademijo, s katero poskrbimo za interni prenos znanja tudi med Futuristi.«
Na oglaševalske festivale v agenciji gledajo kot na točke informiranja o trendih in dobro okolje za mreženje. »S perspektive novih znanj sicer le redko ponudijo operativno znanje, ki bi se ga dalo neposredno pretvoriti v prakso, so pa velikokrat dober povod za nadaljnje raziskovanje,« je iskren Firbas.
Umetna inteligenca trka na vrata
Direktor naročnikov v agenciji Luna\TBWA še pove, da umetna inteligenca kaže izjemen potencial, ki bo vplival na marsikatero dejavnost, tudi na komunikacijsko. »V agenciji intenzivno testiramo zmožnosti novih tehnologij in tudi na tem področju poteka interno izobraževanje mreže \TBWA, usmerjeno predvsem na sposobnost oblikovanja ustreznih ukazov (»promptov«).«
Tudi med Futuristi je kar nekaj entuziastov na področju umetne inteligence, ki že dlje časa raziskujejo in iščejo smiselne načine implementacije umetne inteligence v njihove vsakdanje procese. »Ti celotno ekipo redno obveščajo in izobražujejo o novostih, zato smo kar na tekočem,« zaključi Firbas.