bard
Diggit

»Jajks, ChatGPT je preteklost, danes navdušuje Bard!«

Kljub temu, da je Google pred komaj tremi meseci predstavil svoj odgovor na ChatGPT, se zdi, da tehnološki velikan prehiteva Elona Muska in njegovo druščino po desni, in to s polnim gasom.

Pred nekaj meseci smo poročali o Googlovem klepetalnem robotu Bard, katerega tako kot ChatGPT poganja umetna inteligenca. Kljub temu, da so bili njegovi začetki precej klavrni, se situacija obrača na glavo. Spomnimo: na prenosu predstavitve robota so v platformo vpisali vprašanje, na katerega je Bard odgovoril napačno, Alphabet, Googlova matična družba, pa je zaradi tega izgubil 100 milijard dolarjev tržne vrednosti.

Le mesec dni po tem polomu pa so se njegovi snovalci strokovni javnosti zelo prikupili, saj so presenetili z izjavo, da bodo morda postali pionirji postavljanja omejitev umetni inteligenci. Bard so namreč v začetnem obdobju omogočili le zaupanja vrednim uporabnikom, ki so starejši od 18 let. S tem so se izognili etičnim dilemam tako za uporabnike kot tudi za robota, katerega bi lahko mladoletni polnili z vprašljivimi podatki.

Danes, po najnovejših posodobitvah klepetalnega robota, pa se analitiki strinjajo, da Bard prehiteva ChatGPT po desni in to s polnim gasom. Ne le, da je Googlov robot popolnoma brezplačen za uporabo, prav tako je povezan s svetovnim spletom v realnem času, medtem ko ChatGPT operira s podatki le do leta 2021. Poleg tega je Bard dostopen že v kar 180 državah sveta, kar kaže na njegovo eksponentno rast.

Zakaj imajo strokovnjaki raje Bard kot ChatGPT?

  • ChatGPT za zdaj še ne ponuja splošnega spletnega iskanja za širšo javnost, Bard pa ima že omogočen dostop do njega in to v realnem času. To pomeni, da lahko Googlovega robota vprašate o aktualnih zadevah in ta vam bo korektno odgovoril.
  • Poleg tega se z Bardom lahko (vokalno) pogovarjate, namesto da mu pišete, kar prihrani veliko časa.
  • Googlov klepetalni robot ima možnost izvoza ustvarjenega besedila (celo kot e-pošto) v dveh klikih, ChatGPT tega ne dovoljuje.
  • Ker ima Bard dostop do interneta, mu lahko postavite kakršno koli vprašanje o spletnem mestu, ki vas zanima, ta pa vam v nekaj trenutkih ustvari povzetke spletnih strani (npr. povzetek članka, kolumne, diplomskega dela, raziskave ...) Ta možnost pride prav predvsem pri razumevanju kompleksnih tem.
  • Bard samodejno ustvari tri različice istega odgovora. Če vam ena predlagana različica ni všeč, lahko izberete drugo.
  • Bard zna razlagati kode in povezave. Če imate na napravi ali spletu datoteko, za katero vas zanimajo določene informacije, vam lahko pomaga, čemu je namenjena in kako deluje.
  • Če želite o zastavljenem vprašanju izvedeti več, kot je odgovoril Bard, si lahko na koncu besedila ogledate zadetke iskanja na Googlu, ki so povezani z vašim pozivom. Ta funkcija omogoča hitro preverjanje virov, za razliko od ChatGPT-ja.
  • Morda se ne sliši zelo strokovno, ampak je nadvse uporabno: z Bardom lahko načrtujete potovanja, saj bo za vas poiskal najboljša mesta, turistične znamenitosti, trgovine, lokale, restavracije, dogodke ... Sicer to zmore tudi ChatGPT, vendar, kot zapisano zgoraj, ni na tekočem z aktualnim dogajanjem. Ne načrtuje le potovanj, Bard obvlada tudi diete in načrtuje urnik vadb v realnem času ter zapiše, kaj se dogaja po svetu (pregled novic).

Kljub temu, da je Google pozno stopil v bitko tehnoloških velikanov na področju umetne inteligence, se zdi, da se za njim skriva veliko ciljno usmerjenega in strateško načrtovanega dela – kot nekakšna ledena gora, katere vrh je viden širšoki množici ljudi, v resnici pa se 80 odstotkov znanja in dela skiva pod gladino morja.

V Sloveniji zaenkrat klepetalnega robota Barda še nimamo, a ne dvomimo, da bo kmalu dosegljiv tudi pri nas.

jm

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji