gA4
Diggit

Kaj se bo zgodilo z Googlovo analitiko?

Morda velike težave, na kratko odgovorijo v digitalni agenciji Red Orbit. Z edinimi certificiranimi Googlovimi partnerji v Sloveniji smo poklepetali, kaj sledi po juliju 2023.

Z letošnjim julijem se ukinja t. i. univerzalna različica Google Analytics, prihaja pa novi standard, GA4. Do tega prehoda bo prišlo predvsem zaradi sprememb v vedenju uporabnikov in standardu zasebnosti.

V Red Orbitu razlagajo, da lahko uporabniki Googlove analitike do julija uporabljajo vzporedno obe orodji, GA4 in UA, a se jim bodo v šestih mesecih po prehodu izbrisali vsi podatki iz stare analitike. »Nova analitika bo omogočala hrambo podatkov do največ 14 mesecev. To je problem, ki ga preveč podjetij ne jemlje dovolj resno. Google je seveda ponudil tudi rešitve, ki omogočajo hrambo starejših podatkov, in slednje priporočamo vsem, ki jim je digitalni nastop pomemben,« opozarjajo.

Pri tem poudarijo, da če želijo strokovnjaki, ki se ukvarjajo s prodajo, z digitalnim marketingom ali na kakšen drug način uporabljajo tovrstno analitiko, ostati, kjer so, in uporabljati celoten Googlov ekosistem, morajo narediti migracijo: »Najbolje, da s pomočjo strokovnjakov.«

Kako vidne bodo spremembe?

»Te spremembe najlažje opišemo kot primerjavo med sistemom IOS in Android. Če ste vse življenje uporabljali enega, se zdi prehod težaven. Pri telefonih lahko uporabniki izbirajo operacijski sistem, pri analitiki pa ne, zato je pomembno, da se prehoda lotijo čim prej. Analitika bo še vedno brezplačna, a le v primeru, če jim zadostuje hramba podatkov do 14 mesecev. Če bodo želeli uporabljati podatke, starejše od 14 mesecev, pa bo prišlo tudi do dodatnih stroškov.«

Uporabniki analitike po juliju ne bodo mogli več meriti uspešnosti svojih marketinških in prodajnih aktivnosti, prav tako ne bodo mogli primerjati aktivnosti med različnimi leti, izginila bodo poročila dela in vpogledi, zato je zelo pomembno, da se vsi, ki uporabljajo Google Analytics, lotijo projekta implementacije na takšen ali drugačen način.

k

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji