kolo
Diggit

Kdor avtomobil zamenja za kolo, dobi 4.000 evrov

Francoska vlada ponuja svojim državljanom subvencije v višini 4.000 evrov za menjavo avtomobila za (električna) kolesa. Denarna nagrada je namenjena spodbujanju ljudi, naj zamenjajo onesnažujoče načine prevoza za čistejše alternative.

Ljudje iz urbanih območij v Franciji, ki imajo nižje ali povprečne dohodke ter so lastniki neelektričnega avtomobila, so upravičeni do polne subvencije v višini 4.000 evrov za nakup običajnega ali električnega kolesa. Francoski državljani iz višjih dohodkovnih razredov so prav tako upravičeni do subvencije, le da nižje.

Subvencijo so sicer prvič uvedli lani, a so jo po zdaj precej povečali; v parlamentu so namreč ugotovili, da morajo za trajnostni razvoj in spodbude državljanov narediti več. Prav tako si na tem področju želijo dohiteti bližnje države, ki so znane po ljubiteljih koles, to so Nizozemska, Nemčija in Danska. Na Nizozemskem se kar 27 odstotkov ljudi poslužuje dnevnega prevoza s kolesi, medtem ko se jih v Franciji s kolesi prevaža le 3 odstotke. Vlada želi to številko povečati na 9 odstotkov do leta 2024.

Zgled: Litva

Francoska politika se zgleduje po izjemno uspešnem programu v Litvi, preko katerega so državljani upravičeni do subvencije v višini do 1.000 evrov za nakup novega (električnega) kolesa, skuterja, mopeda, motornega kolesa ali celo vozovnice za javni prevoz, potem ko menjajo svoje staro vozilo.

Naložbe v infrastrukturo

Individualne spodbude pa ne zadostujejo, če v državi niso urejene kolesarske poti. Vlada je v tej luči napovedala 250-milijonsko naložbo, da bo mesto Pariz v celoti primerno za kolesarjenje. Županja mesta Anne Hidalgo pa bo državnim naložbam v naslednjih petih letih dodala še 130 kilometrov kolesarskih poti.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji