bla
Diggit

Meta: Glavna poslovna gonilna sila upada, jo bo rešilo metavesolje?

Prihodki podjetja Meta upadajo že drugo četrtletje zapored, in sicer za 4 odstotke medletno na 27,7 milijarde ameriških dolarjev. Dobra novica pri tem pa je, da skeptiki vedno manj dvomijo v uspeh metavesolja.

Povprečna cena za oglas na platformah Meta je v zadnje pol leta padla za 18 odstotkov. Analitiki trdijo, da je to zaradi težav pri učinkovitem ciljanju. Lastnik Facebooka in Instagrama je ob tem opozoril, da so se stroški in odhodki povečali za 19 odstotkov v primerjavi z obdobjem pred letom dni, in sicer na 22,1 milijarde ameriških dolarjev; ampak, da se je to zgodilo predvsem zaradi stroškov za izgradnjo metavesolja. Padec je po besedah Marka Zuckernberga tudi posledica Appla in njegovih spremenjenih pravila zasebnosti ter upočasnjeno gospodarstvo.

Po letih polemik okoli varnosti in zasebnosti podatkov uporabnikov je torej tudi glavna poslovna gonilna sila, oglaševanje, upadlo. Tretje četrtletje je drugo zaporedno četrtletje z močno zmanjšanim prihodkov od oglasov, trenutna slika pa kaže, da je Meta še daleč stran od izboljšanja poslovnih rezultatov v četrtemu četrtletju, torej ključnemu obdobju, ki ga običajno zaznamuje skok promocijske dejavnosti zaradi praznične sezone.

Svetloba na koncu predora: Številke rastejo

Vseeno pa so analitiki za Meto napovedali nekaj dobrih stvari. Facebook po nekaj spodrsljajih v začetku leta 2022 ponovno raste, pri čemer se je dnevno število aktivnih uporabnikov povečalo za 3 odstotke in septembra doseglo povprečje 1,98 milijarde. Po besedah ​​ Marka Zuckerberga na Facebooku in Instagramu rastejo tudi t.i. reels-i, ki se predvajajo približno 140 milijard-krat na dan, torej enkrat več v primerjavi s pol leta nazaj.

Svetloba na koncu predora št. 2: Metavesolje

Metin drugi paradni konj je metavesolje. Ta je sicer pod strogim nadzorom vlagateljev in analitikov, investicije vanj so zelo drage (VR očala, tehnologija, poraba elektrike,...), do njega pa naj bi bili zadržani celo sami zaposleni v Meti, predvsem do platforme VR Horizon Worlds. Tudi pretekle predstavitve metavesolja so sprožile vsesplošno norčevanje na družbenih medijih. Kljub vsem oviram in predsodkom pa Zuckerberg dalje gradi nov virutalen svet in vanj verjame vedno več ljudi, podjetij in blagovnih znamk. Finančne injekcije v metavesolje se povečujejo in analitiki predvidevajo, da bo očetu Mete kmalu uspelo zapolniti primanjkljaj ob investicijah v tehnologijo in opremo, ki podpirata metavesolje.

Intervju

blaz
06. 11. 2024

Priljubljenost TikToka ne pojenja, o čemer smo se pogovarjali z Blažem Vižintinom,…

zz
02. 11. 2024

S Klemnom Selakovičem, enim od najbolj priljubljenih podkasterjev v Sloveniji, smo se…

Kako ustvarjati za nekoga? Mar ne pomeni ustvarjati »za nekoga« ustvarjati z namenom ugajanja? Če ustvarjalec ustvarja za urednika, šefa ali ciljno…

Nataša Pavlović Bujas
26. 10. 2024

Nataša Pavlović Bujas, predsednica Mednarodnega združenja za odnose z javnostmi (IPRA),…

»Največji zalogaj za komunikatorje je izjemno velik padec zaupanja. Ljudje ne zaupajo več nikomur, ne medijem ne vladi, niti organizacijam civilne…

Naši avtorji