
Nočemo UI-generiranih kampanj!
Podjetje Spotify se je pridružilo vrsti blagovnih znamk, ki so bile deležne kritik zaradi uporabe umetne inteligence v svojih marketinških aktivnostih. Uporabniki Spotifya so bili razočarani, da je težko pričakovana kampanja »Wrapped« letos nastala z UI.

Eva Peserl
Razočarani uporabniki so po poročanju Ad Weeka na TikToku, X-u in Redditu izrazili nezadovoljstvo z letošnjo kampanjo »Wrapped« ob zaključku leta in ponudnika pretočne glasbe označili za lenega. Spotifyu očitajo, da je kampanja spodletela zaradi pomanjkljivega oblikovanja in odstranitve posebnih informacij, kot so najljubši glasbeni žanri uporabnikov.
Uporabniki razočarani nad novimi UI-funkcijami
Poleg tega je Spotify ukinil funkcijo »Sound Towns« (»Zvočna mesta«), ki je bila uvedena leta 2023 in je poslušalce na podlagi njihovih navad pri pretakanju glasbe povezala z geografskimi lokacijami.
Namesto tega so dodali nove funkcije, ustvarjene s pomočjo UI, kot je Your Music Evolution (Tvoja glasbena evolucija), kjer so uporabniki na podlagi zgodovine poslušanja prejeli do tri oznake, ki so razkrile »glasbene faze, ki so edinstveno opredelile njihovo leto«. Pri Spotifyu so za določitev glasbenih faz uporabili strojno učenje s človeškim kuriranjem, pri tem pa so uporabili podatke uporabnikov, kot so čas poslušanja izvajalca, najbolj poslušane zvrsti in meseci največjega poslušanja. Uporabniki Spotifyu očitajo, da fraze, ki opisujejo glasbene faze niso reprezentativne, temveč popolnoma naključne.
Spotify pripravil UI-podkast
Poleg prejšnjih funkcij AI DJ in AI Playlist je Spotify dodal tudi AI Podcast, ki je bil ustvarjen z Googlovim NotebookLM. »S tem prilagojenim zvočnim pregledom se lahko poglobite v svoje najljubše skladbe, izvajalce in žanre – vse to s pomočjo umetne inteligence zagotavljata dva dinamična gostitelja podkastov,« so zapisali na svoji spletni strani.
Kritika izhaja iz strahu, da bo UI nadomestila ustvarjalna delovna mesta
Leta 2023 je ponudnik pretočne glasbe opravil več krogov odpuščanj. Konec lanskega leta so odpustili 17 odstotkov svoje delovne sile oziroma več kot 1500 zaposlenih. Razlog? »Upočasnjena gospodarska rast in drag kapital,« pravijo pri Spotifyu. »Še vedno imamo preveč ljudi, ki se posvečajo podpori dela in celo opravljajo delo okoli dela, namesto da bi prispevali k priložnostim z resničnim učinkom,« je takrat v elektronskem sporočilu podjetja zapisal izvršni direktor Daniel Ek. Dodal pa je tudi: »Več ljudi se mora osredotočiti na zagotavljanje rezultatov za naše ključne deležnike – ustvarjalce in potrošnike.« Čeprav se podjetje ni odzvalo na negativne odzive kampanje »Wrapped«, so uporabniki kar hitro povezali pretekla zmanjšanja števila delovnih mest z novimi funkcijami umetne inteligence.
Stran z UI-generiranimi vsebinami!
Odpor proti Spotifyu prihaja v času, ko potrošniki zaradi uporabe UI v marketinških akcijah vse pogosteje kritizirajo blagovne znamke. O Coca-Colinih novih božičnih oglasih smo pri MM-u že pisali. Tudi ti so namreč zaradi preoblikovanja klasičnega oglasa »Holidays Are Coming« (»Prazniki prihajajo«) s pomočjo UI doživeli številne kritike. Številni umetniki in ustvarjalci so izrazili zaskrbljenost, da bo tehnologija nadomestila kreativna delovna mesta. Tudi pri Forbesu so opozorili na nedoslednosti v oglasu in navedli, da so nekatere podrobnosti v oglasu »napačne«, kot je npr. velikost ljudi, božične lučke in stavbe pa imajo »nesmiselne oblike in vzorce«. Zato se sprašujeMMo – bi bilo glede na številne negativne odzive na UI-kampanje morda bolje, da kreativnost pustimo kreativcem?