mm
Diggit

Prva razsodba o uporabi UI v oglaševanju

Oglaševalsko razsodišče, ki deluje pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, je prvič odločalo o pritožbi, ki se je dotikala umetne inteligence (UI).

Na prvi seji letošnjega leta je oglaševalsko razsodišče obravnavalo primer, v katerem Zavarovalnica Triglav ni jasno označila, da so v oglaševanju uporabili generativno umetno inteligenco. Oglaševalec je sicer potrdil, da so predmetni oglasi nastali s pomočjo Ul, kar je v slovenskem pravnem redu dovoljeno. "Slovenska zakonodaja zaenkrat namreč ne predpisuje, da morajo biti dela, ki so ustvarjena s pomočjo UI, temu primerno označena oz. da bi moralo iz tovrstnih del jasno izhajati, da je pri stvaritvi vsaj v določeni meri sodelovala UI."

Oglaševalec je še navedel, da je iz oglasa več kot očitno, da ne gre za fotografijo prave (fizične) osebe, temveč za kreativno rešitev, nastalo s pomočjo računalniškega programa oziroma UI. Po mnenju oglaševalca slika v povprečnem naslovniku oglasa nikakor ne vzbuja dvoma v neresničnost oz. resničnost osebe na sliki.

Razsodišče je presodilo, da to drži in tako pritožba zoper oglaševanje Zavarovalnice Triglav ni utemeljena; veljavni predpisi še ne nalagajo obveznosti označevanja uporabe UI v oglaševanju. "Grafična podoba v predmetnem oglaševanju pri povprečnem naslovniku oglasa ne vzbuja dvoma v neresničnost oz. resničnost »oseb« na sliki."

Ob tem so poudarili, da se zavedajo pomembnosti etične in pravne regulacije omenjenega področja in potencialnih nevarnosti, ki jih UI predstavlja za etične vidike oglaševanja, zato bo oglaševalsko razsodišče v prihodnje temeljito spremljalo razvoj na tem področju tako v slovenskem kot tudi v mednarodnem prostoru. Področje umetne inteligence bo prav tako vključeno tudi v novo različico Slovenskega oglaševalskega kodeksa, ki je že v pripravi.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji