Ray-Ban: Bo Google 'ukradel' Meti partnerstvo?
Trg pametnih očal se segreva; prihaja do vse močnejšega rivalstva med Meto in Googlom, saj si oba želita kupiti delež družbe EssilorLuxottica.
Kaja Kovič
Meta je najavila namero nakupa petih odstotkov družbe EssilorLuxottica (Ray-Ban), ki je vredna 88 milijard evrov. Z evropskim modnim velikanom je Meta namreč sodelovala že pri dveh generacijah pametnih očal Ray-Ban. Ameriški mediji pišejo, da so njihova pogajanja in dogovori napredovali in da bo Meta najverjetneje naložbo tudi izvedla.
Izkazalo pa se je, da Meta ni edino veliko tehnološko podjetje, ki si želi tesneje sodelovati z družbo EssilorLuxottica. Google je pred kratkim stopil v stik z vodstvom podjetja glede umestitve svojega virtualnega pomočnika Gemini AI v prihodnjo generacijo pametnih očal Ray-Ban. Družba bo potemtakem izključila Meto iz pričakovanega partnerstva in pridobila večjo naložbo, kot jo zdaj ponuja Mark Zuckerberg.
Finančni mediji poudarjajo, da je EssilorLuxottica evropski modni in maloprodajni konglomera in ne podjetje iz Silicijeve doline s tveganim kapitalom, zato obstaja veliko možnosti, da ne bo uspelo ne Meti ne Googlu vzpostaviti tovrstnega partnerstva. Kombinacija svetovne inflacije in višjih stroškov naj bi prav tako že nekaj časa škodila dobičku EssilorLuxottice - cena delnice podjetja se je v zadnjem letu povečala le za približno 7 odstotkov, kar je slabše od splošne rasti v njihovi skupini podjetij (med njimi LVMH, L'Oreal, ASML Holding, Unilever).