Slovenske spletne kupce najbolj prepričajo prihranki
Kako slovenski kupci, ki kupujejo na spletu, poskrbijo za svojo varnost? Kakšne negativne izkušnje imajo pri spletnem nakupovanju? Katere spletne trgovine pri njih vzbujajo zaupanje? Vse to ugotavlja raziskava platforme GLAMI.si.
Eva Peserl
V majski raziskavi modne platforme GLAMI.si, ki je vključevala konkretne podatke o nakupnih odločitvah in navadah Slovencev, je sodelovalo 1.231 anketirancev. Stranke se vse bolj zavedajo morebitnih tveganj, kot so kraja podatkov in nezanesljivi načini plačila. Raziskava je pokazala, da 34 % slovenskih anketirancev skrbi možnost kraje osebnih podatkov (kot sta elektronski naslov in številka mobilnega telefona), medtem ko jih 56 % kot prvo skrb navaja varnost plačil. Glede na stopnjo zaupanja v varovanje osebnih podatkov pri spletnem nakupovanju je le 10 % kupcev iz Slovenije zelo prepričanih v varovanje osebnih podatkov pri spletnem nakupovanju, medtem ko 27 % kupcev izraža zmerno zaupanje.
Najbolj jih skrbi kakovost naročenih izdelkov
39 % sodelujočih v raziskavi je imelo negativno izkušnjo z modnimi trgovinami na spletu. Najpogostejše težave so slaba kakovost dostavljenih izdelkov (58 %), nedostavljena naročila (30 %), nepovračilo denarja za vrnjene izdelke (28 %) in neodzivnost podpore strankam (32 %). Te skrbi kupcev lahko bistveno zmanjšajo uvedba varnostnih certifikatov, transparentnost uporabe podatkov in zagotavljanje varnih načinov plačevanja.
Po eni strani 30 % anketirancev prve nakupe raje opravi izključno v znanih e-trgovinah ali tistih, ki jim jih priporočajo bližnji. Ti anketiranci iščejo varnost in zaupanje pred novim nakupom. Po drugi strani pa je 32 % anketirancev pripravljenih opraviti prvi nakup v novi spletni trgovini, če sta jim všeč izdelek ali cena. Ti kupci so motivirani s privlačnimi ponudbami in jih prepričajo prihranki ali edinstvenost izdelka. Poleg tega 36 % kupcev pred nakupom v novi, neznani trgovini dobro premisli in se pozanima. Ogledajo si recenzije, ocene in iščejo druge ustrezne informacije, da ocenijo zanesljivost trgovine.
Prihranki so pomembni kljub morebitnemu večjemu tveganju
Ko je cena izdelka v e-trgovini, ki jo kupci že poznajo in v novi ali nepoznani e-trgovini podobna, v kar 50 % ostanejo zvesti znani trgovini. Vendar pa je 42 % kupcev pripravljenih preizkusiti novo trgovino v situacijah, ko so vsi drugi pogoji enaki, kar kaže na odprtost za nove možnosti. Če bi bila razlika v ceni precejšnja, bi kar 58 % kupcev poskusilo nakupovati v novi trgovini, le 33 % pa bi jih ostalo zvestih stari trgovini. Nagnjenost k iskanju boljše cene kaže, da kupci cenijo prihranke, tudi če to pomeni prevzemanje določenega tveganja.
Dvomijo pa v prenizke cene
Kot ključne kriterije zaupanja anketiranci navajajo možnost plačila po povzetju, informacije o stroških dostave ter vračilih, ocene spletnih strani in uradne certifikate oziroma potrdila o zaupanju. Kupci pa se nakupovanju v novih e-trgovinah raje izognejo, če zaznajo pomanjkanje kontaktnih in registracijskih podatkov ter najdejo slovnične napake in čudno besedilo, ki kaže na na neprofesionalnost in potencialno nezanesljivost. Nakupovanju v novih in neznanih spletnih trgovinah se izognejo tudi v primeru (pre)nizkih cen. Cene, ki so predobre, da bi bile resnične, pogosto vzbujajo dvome o pristnosti in kakovosti izdelka.