mobilno plačevanje
Diggit

Slovenski potrošniki vse raje plačujejo z mobilnim telefonom

Mastercard v najnovejši raziskavi Masterindex razkriva plačilne trende in navade Slovencev. Plačevanje z gotovino z leti upada, krepi se uporaba plačilnih kartic, priljubljenost plačevanja z mobilnim telefonom in drugimi pametnimi napravami pa močno naraš

Masterindex je obsežna mednarodna raziskava družbe Mastercard Europe, ki v Sloveniji poteka že od leta 2009. Letos so vanjo vključilli več kot tisoč posameznikov, od katerih so s pomočjo Mediane izvedeli, kakšni so plačilni trendi pri nas.

Ena od pomembnejših ugotovitev letošnje raziskave je, da bo plačevanje v prihodnosti vse bolj brezstično. Plačila z mobilnimi telefoni in storitve mobilnega bančništva je v preteklih 12 mesecih uporabljalo kar 80 odstotkov Slovencev. Sem sodijo tako pregledi finančnega stanja in plačevanja e-računov kot izvrševanje plačilnih transakcij na fizičnih prodajnih mestih.

Tudi samo spletno nakupovanje postaja vse bolj priljubljeno – več kot tri četrtine Slovencev nakupuje preko spleta. V spletnih košaricah so se najpogosteje znašla oblačila, obutev in modni dodatki, sledijo jim elektronski in kozmetični izdelki. Raziskava je prav tako pokazala, da so slovenske spletne trgovine bolj priljubljene kot tuje.

Finančna slika v Sloveniji

Več kot tri četrtine Slovencev meni, da dobro ravnajo s svojim denarjem,a le petina jih v ta namen uporablja določena orodja (mobilno aplikacijo, stroškovnik). Osemnajst odstotkov Slovencev ob tem poroča, da so opazili, da se je v letu 2022 finančna situacija njihovega gospodinjstva poslabšala, 22 odstotkov jih poroča, da se je malce izboljšala, pri skoraj polovici pa ostaja enaka. Skoraj dve tretjini Slovencev menita, da glede na trenutno gospodarsko situacijo zdaj ni najboljši trenutek za večje nakupe (64 odstotkov).

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji