twitter
Diggit

Twitter za zdaj še ohranja uporabnike kljub Muskovim spornim potezam

Uporabnike Twitterja v Veliki Britaniji in ZDA sicer najbolj moti slabo ravnanje z zaposlenimi, kar pa jih ne odvrača od uporabe platforme.

Skoraj tretjina (31 odstotkov) britanskih potrošnikov ima bolj negativno mnenje o Twitterju, odkar ga je oktobra prevzel ameriški milijarder Elon Musk, kaže raziskava, ki jo je za britansko revijo Marketing Week izvedla raziskovalna družba Zappi in v kateri je sodelovalo po 1000 anketirancev iz Velike Britanije in ZDA. Skoraj četrtina (23 odstotkov) pa jih ima od prevzema dalje o Twitterju bolj pozitivno mnenje. Med aktivnimi uporabniki Twitterja se ta delež povzpne na 28 odstotkov, medtem ko jih ima med njimi 30 odstotkov bolj negativno mnenje.

V ZDA so uporabniki Twitterju sicer bolj naklonjeni. Le četrtina (26 odstotkov) jih ima od Muskovega prevzema bolj negativno mnenje o platformi, medtem ko jih ima 32 odstotkov zdaj bolj pozitivne občutke o njej. Med aktivnimi ameriškimi uporabniki Twitterja jih ima skoraj polovica (44 odstotkov) bolj pozitivno mnenje o njem, 21 odstotkov pa bolj negativno.

V naslednjem letu jih bo večina Twitter še uporabljala

Odkar je Elon Musk kupil Twitter za 44 milijard dolarjev, je sprejel kopico občutnih in kontroverznih odločitev. Skoraj takoj je odpustil več kot polovico zaposlenih po svetu, vključno z nekaj vodilnimi menedžerji, od zaposlenih, ki jih je obdržal, pa zahteval, da delajo dlje in vložijo več truda z namenom nadgraditi podjetje v »Twitter 2.0«. Poleg tega je ukinil vrsto računov novinarjev, ki so negativno pisali o njem, a jih je po medijskem viharju, ki ga je doživel, ponovno vzpostavil. Kljub takšnim in drugačnim podvigom Twitterjevega novega lastnika pa raziskava Marketing Weeka kaže, da ti ljudi niso odvrnili od uporabe platforme. 76 odstotkov uporabnikov Twitterja v Veliki Britaniji in 75 odstotkov uporabnikov v ZDA pravi, da Twitter uporabljajo v enaki meri ali pa še več kot pred Muskovim prevzemom, medtem ko le 15 odstotkov britanskih in 22 odstotkov ameriških uporabnikov trdi, da na Twitterju preživljajo manj časa. Okrog dve tretjini britanskih in ameriških uporabnikov pričakujeta, da bosta Twitter uporabljali tudi čez leto dni, medtem ko le 16 odstotkov britanskih in 14 odstotkov ameriških uporabnikov meni, da je to malo verjetno.

Najbolj jih moti slabo ravnanje z zaposlenimi

Med vsemi spornimi dejanji Elona Muska anketirane najbolj moti njegovo ravnanje z zaposlenimi. 41 odstotkov britanskih potrošnikov ima zaradi tega manj pozitivno mnenje o platformi, medtem ko je med Američani takšnih le 28 odstotkov. Na vprašanje, katera dejanja Twitterja pod Muskovim vodstvom bi jih najbolj odvrnila od uporabe platforme v naslednjem letu, je bilo slabo ravnanje z zaposlenimi na prvem mestu, tako med britanskimi kot tudi ameriškimi anketiranci (56 odstotkov oziroma 47 odstotkov).

Na drugem mestu so med razlogi, da ne bi več uporabljali Twitterja, navedli odhod ljudi, ki jih spremljajo, s platforme (42 odstotkov Britancev in 40 odstotkov Američanov), na tretjem mestu pa vračanje kontroverznih osebnosti na Twitter (kot je Donald Trump).

Približno tretjina Britancev in Američanov je med razlogi, zakaj naslednje leto ne bodo več uporabljali Twitterja, navedla, da jih družbeni mediji na splošno vse manj zanimajo.

Po drugi strani pa bi zmanjšanje števila oglasov in sponzoriranih vsebin na Twitterju prepričalo 38 odstotkov britanskih in 29 odstotkov ameriških anketirancev, da bi ga uporabljali tudi v naslednjem letu. Musk je aprila letos ob svoji prvi ponudbi za odkup Twitterja izjavil, da bi rad zmanjšal njegovo odvisnost od oglaševanja, saj naj bi imele korporacije preveč moči v svojih rokah in mu narekujejo njegovo delovanje. Pozneje je v spravljivejšem tonu obljubil, da si bo Twitter prizadeval postati »najbolj spoštovana oglaševalska platforma na svetu«.

Niso pripravljeni plačati naročnine

Leta 2021 je imel Twitter 4,5 milijarde dolarjev prihodkov od oglaševanja, kar je skoraj 89 odstotkov njegovega celotnega prometa. Do drugega četrtletja letošnjega leta je prihodke od oglaševanja povečal na več kot 90 odstotkov celotnih prihodkov. Na letni ravni so se prihodki od oglaševanja sicer zmanjšali za odstotek, kar so deloma pripisali zaostrenim makroekonomskim razmeram. Da bi pridobil nove vire prihodkov, je Musk predstavil Twitter Blue, plačljivo mesečno naročnino, v okviru katere bi bile uporabnikov na voljo nekatere dodatne storitve, poleg tega pa jim omogočile modro potrditveno kljukico na njihovem profilu kot dokaz pristnosti. Kljub temu tri četrtine britanskih in 63 odstotkov ameriških potrošnikov ni pripravljenih plačati naročnine v višini okrog 9 evrov.

Muskovo vodenje Twitterja vpliva tudi na druga podjetja, ki jih vodi, vključno s SpaceX in Teslo. Skoraj četrtina (23 odstotkov) britanskih potrošnikov ima zdaj bolj pozitivne občutke glede teh blagovnih znamk, podoben delež pa jih ima o njih bolj negativno mnenje. V ZDA o njih bolj pozitivno razmišlja 31 odstotkov vprašanih, bolj negativno pa 21 odstotkov.

V naslednjih dveh letih 32 milijonov uporabnikov manj

Napovedi agencije za trženjske raziskave Insider Intelligence, objavljene v prejšnjem tednu, so sicer manj optimistične. Po njihovih napovedih naj bi namreč v naslednjih dveh letih Twitter zapustilo 32 milijonov uporabnikov, predvsem zaradi pričakovanega stopnjevanja sovražnih in neprijetnih vsebin ter tehničnih problemov. V naslednjem letu naj bi se število Twitterjevih mesečnih uporabnikov na globalni ravni zmanjšalo za 4 odstotkov, v letu 2024 pa za 5 odstotkov. V Veliki Britaniji naj bi se število mesečnih uporabnikov znižalo na 12,6 milijona, kar je 1,6 milijona manj, v ZDA, največjem trgu Twitterja, pa naj bi se njihovo število znižalo na 50,5 milijona, kar pomeni 8,2 milijona manj in to je tudi najmanjše število uporabnikov od leta 2014.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji