vlada
Diggit

V Sloveniji vse več vladnih zahtevkov po podatkih uporabnikov

Med letoma 2013 in 2021 sta Meta in Google prejela izjemno veliko zahtevkov po podatkih slovenskih uporabnikov.

Zadnje poročilo Surfsharka razkriva število računov, ki so jih lokalne oblasti in organi kazenskega pregona zahtevali od tehnoloških velikanov, kot so Meta, Google in Microsoft.

Globalna slika

Od leta 2013 do 2021 je bilo v 177 državah zahtevanih več kot 6,6 milijona računov in njihovih podatkov, pri čemer se je številka v zadnjih letih eksponentno povečevala. Raziskava kaže, da največ podatkov zahtevajo ameriške in evropske oblasti. Apple je v primerjavi z Microsoftom (68 odstotkov), Googlom (71 odstotkov) in Meto (72 odstotkov) pri tem izpolnil največ vladnih zahtev za uporabniške podatke (82 odstotkov).

Slovenija: 19-kratno povečanje zahtev po podatkih v devetih letih

Slovenija je na 38. mestu v svetu in na 24. mestu v Evropski uniji z 52,3 zahtevanimi računi na 100 tisoč ljudi, skupno je bilo izkazanih 1.109 zahtev. Trendi tudi za Slovenijo kažejo, da vlade zahtevajo več podatkov o uporabnikih kot kdar koli prej. Število zahtevanih računov se je od leta 2013 do leta 2021 globalno povečalo za več kot petkrat, pri nas pa je v enakem obdobju prišlo do kar 19-kratnega povečanja teh zahtev. Z leta 2020 na leto 2021 je njihovo število poraslo za 37 odstotkov.

Pomoč pri kriminalu

Poleg tega, da oblasti vse pogosteje zahtevajo podatke od tehnoloških podjetij, zdaj že raziskujejo nove načine za spremljanje spletnih aktivnosti, ki bi jim prišli prav v boju proti kriminalu. V EU razmišljajo o uredbi, ki bi od ponudnikov internetnih storitev zahtevala, da zaznajo, prijavijo in odstranijo vsebino, povezano z zlorabo. Po eni strani bi uvedba takšnih novih ukrepov lahko pomagala pri reševanju hudih kazenskih primerov, a vendar se obenem razvijajo polemike in zaskrbljenost glede spodbujanja tehnik nadzora, ki bi se pozneje lahko uporabile tudi v politične namene, še zapišejo v poročilu.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji