zletalom
Intervju

Hobi, ki je prerasel v uspešno podjetje

Vsak, ki rad potuje, je na družbenih omrežjih verjetno že zasledil profil Z letalom na poti, ki ga upravlja Katja Kenda.

Popotnica po duši in geografinja po izobrazbi od leta 2018 lajša organizacijo potovanj vsem tistim, ki radi potujejo v lastni režiji, pri tem pa nimajo časa ali znanja, da bi za vse poskrbeli sami.

Katja, za tiste, ki vaše storitve še ne poznajo, vas prosim, da jo za začetek predstavite.

Z letalom na poti deluje kot pomoč in podpora pri organizaciji potovanja v lastni režiji. To pomeni, da za naše naročnike poiščemo letalske karte, namestitve ali možnosti najema avtomobila ter jih vodimo skozi proces nakupa. Poskrbimo, da je nakup preko spleta opravljen varno, brez dodatnih nepotrebnih plačil in smo z naročnikom v stiku prav v trenutku nakupa ter se prepričamo, da je prejel vsa potrdila o uspešnem nakupu tudi na svoj elektronski naslov. Naročnike informiramo tudi o naslednjih korakih, npr. Spletni prijavi, online check-inu, ali pojasnimo pravila glede prtljage, sedežev na letalu, otroške opreme ipd. V času epidemije za vsakega naročnika pripravimo tudi informacije glede pogojev in omejitev, ki jih mora upoštevati na poti do destinacije in nazaj.

Verjetno marsikdo misli, da nudite storitve, kakršne ponujajo potovalne agencije, vendar to ne drži, kajne?

Res je, marsikdo sprva pomisli, da gre pri nas za turistično agencijo, a je prav nasprotno. Najbolj preprosto lahko našo storitev pojasnimo tako, da gre za najem nekoga, ki organizira potovanje, ki pa se izvede samostojno. Sama namreč trdno verjamem, da imajo samostojna potovanja poseben čar, saj se nam ni treba prilagajati skupini ali programu. Tudi pri organizaciji počitnic lahko naročniku prihranimo zelo veliko, tako finančno kot tudi časovno.

Kdaj ste začeli s tem delom in približno koliko ljudem ste v tem času že pomagali?

Z letalom na poti obstaja od leta 2018 in v tem času se je na nas obrnilo nekaj več kot 800 naročnikov. A to delo pravzaprav opravljam že skoraj 20 let, saj sem vedno organizirala potovanja sebi in vsem prijateljem ter znancem. To je bil vrsto let moj hobi. Če bi prištela še vse te organizacije, jih je skupaj krepko čez 1000.

Torej lahko rečemo, da je iz hobija to postalo vaš primaren vir dohodka

Od prvega dne obstoja podjetja Z letalom na poti je to moja edina zaposlitev in pravzaprav velikokrat presega enega človeka. Izredno hvaležna sem za vse ljudi, ki so vpeti v to zgodbo in prevzemajo del dela – od storitve zdravnika na klic, programerskega dela in ne nazadnje mentorjev, ki mi pomagajo pri poslovni rasti. Še vedno pa sama skrbim za vse naročnike, vodim družbena omrežja in marketing ter vse, kar v malem podjetništvu sodi zraven.

Kdo so vaše stranke? So to (pre)zaposleni ljudje, ki nimajo časa sami iskati ugodnih letalskih vozovnice, so to tisti, ki jih sami ne znajo najti? Je več zanimanja za letalske karte ali za celotno potovanje?

Na začetku je bilo med njimi največ družin, morda tudi zato, ker smo bili v tistem času tudi mi družina z zelo majhnima otrokoma in nas to nikakor ni ustavilo. Potovali smo tudi v manj značilne države za družine – Indijo, Gvatemalo, Belize, Filipine, Jordanijo ...

A zelo kmalu se je raznolikost naročnikov povečala. Prihajali so starejši in mlajši pari, samostojni popotniki, profesionalni športniki, družinska podjetja in mladoporočenci. Od epidemije naprej pa se na nas obračajo celo takšni, ki so do zdaj vedno sami organizirali potovanje, pa zdaj nimajo časa za iskanje vseh informacij glede omejitev potovanj ali pa si preprosto želijo, da bi čas, namenjen iskanju letalskih kart ali namestitev, porabili za kaj ljubšega. In v največje veselje mi je, ko mi prav takšni naročniki povedo, da je sodelovanje z Z letalom na poti tako preprosto, da se iskanja prav zares ne bodo več lotili sami.

gvatemala

Z družino potuje tudi v manj značilne države za družine, na primer v Gvatemalo.

Omenili ste tudi storitev Zdravnik na klic. Za kaj pravzaprav gre?

Zdravnik na klic je dodatna storitev, ki je na voljo tako našim naročnikom kot tudi posameznikom, ki drugih storitev ne uporabljajo. Gre za storitev, kjer ima potnik ves čas potovanja ali počitnic na voljo zdravnika družinske medicine s poglobljenim znanjem potovalne medicine, na katerega se lahko obrne v primeru zdravstvenih težav. Zdravnik se preko klica ali videoklica pogovori s potnikom in največkrat gre za manjše težave, ki jih potnik lahko oskrbi sam. Zdravnik je v primeru težav večkrat v stiku s potnikom in spremlja potek bolezni. Zgodilo se je že, da so potnika v bolnišnici na lokaciji poslali domov, a ker je potnik imel zakupljeno storitev na klic, je bil z zdravnikom v stiku večkrat dnevno. Ker se stanje ni izboljšalo, je zdravnik svetoval ponoven obisk bolnišnice, kjer so na koncu celo izvedli operacijo. Zdravnik na klic sicer ne nadomešča zdravstvenega zavarovanja v tujini in je nekakšno dopolnilo, ki v trenutku težav omogoča, da se potnik lažje odloči, kako se bo odzval v dani situaciji.

Kako je na vaše delo vplivala koronakriza? Sprva sploh nismo potovali, potem pa kljub omejitvam verjetno kar precej?

Epidemija je v nekem trenutku ustavila več kot 99 odstotkov vsega letalskega prometa. Hkrati je prinesla priložnost, da s svojimi informacijami, ki jih še danes delimo na družbenih omrežjih in v tedenskih e-novicah, pripomoremo k prepoznavnosti podjetja. Prav z informiranjem smo pridobili zaupanje in ogromen prirast naročnikov, ki jim znamo svetovati, kam lahko potujejo glede na pogoje, ki so v vsaki državi drugačni. Ljudje so začeli potovati takoj, ko je bilo to mogoče, in tja, kjer je bilo najmanj omejitev. Tako sta lansko zimo prevladovala Zanzibar in Dubaj, letos pa Mehika, Maldivi in Egipt, poleg vedno aktualnih Kanarskih otokov.

Epidemijo na stran – ali obstaja kakšna posplošitev, če vprašam, kam ljudje najraje potujejo?

Vsekakor obstajajo destinacije, ki so med slovenskimi potniki bolj zaželene. V poletnih mesecih so to grški, španski in italijanski otoki, v pomladnem in jesenskem času evropska mesta in Bližnji vzhod, v zimskih mesecih pa topli kraji izven Evrope – Maldivi, Sejšeli, Mavricij, Mehika, Dominikanska republika, Zanzibar, Šrilanka, pa zelo priljubljeni Tajska in Indonezija, ki pa imata še vedno zelo stroge pogoje vstopa in sta se šele pred kratkim odprli, zato se večina potnikov še ne odloča za te destinacije.

A to je zelo posplošeno, morda zajame le dobro polovico naših naročnikov. Držav je več kot 200 in vsaj desetkrat toliko želja. Potovanja v Siera Leone, na Zelenortske otoke, v Brazilijo, na Kostariko, Aljasko, v Nepal ipd. niso nobena redkost.

Kaj pa vi osebno? Vem, da z družino veliko potujete – katere so vaše najljubše destinacije, ki ste jih obiskali do zdaj?

Potovanja imajo zares velik pomen v mojem življenju. Potovanja ti dajo nek nov zalet, te pomaknejo izven območja udobja in na njih doživiš lepe trenutke, ki te ganejo do solz. Ko se zaveš, kaj lahko ustvari narava, ko spoznaš nove ljudi in kulture, ko se za trenutek ustaviš in navežeš stik z domačini ... to je tisto, kar ti ostane za vedno.

Moje najljubše destinacije? To je tako težko! A če bi morala izbirati, bi verjetno bil to otok Malapascua na Filipinih, kjer sem našla skrito sanjsko plažo, kamor turizem še ni prišel, potem Machu Pichu, ki je preprosto magičen, in kanarski otok Lanzarote, kjer sem prvič začutila, da bi se tja lahko zares preselila.

filipini

Na filipinskem otoku Malapascua

Je med destinacijami tudi kakšna, ki vas je resnično razočarala in se tja ne bi več vrnili?

Takšnega kraja pravzaprav ni. Je pa res, da se na destinacije ne želim vračati, ker je toliko lepih in zanimivih krajev na našem planetu, da v vsem življenju ni časa za vse. Če imam na izbiro novo destinacijo ali takšno, ki sem jo že obiskala, brez pomisleka izberem novo.

Kaj napovedujete za potovanja v prihodnjih letih? Nekateri pravijo, da bodo postala luksuz, da bodo letalske karte zelo drage ...

Potovanja že dolgo niso draga, če se zadeve lotimo pravilno. Vsak teden pri Z letalom na poti objavljamo top akcije, kjer si potniki lahko sami brez naše dodatne provizije kupijo letalske karte in namestitve po resnično nizkih cenah. Letalske karte npr. v Maroko, London, Barcelono ali Grčijo so postale ugodnejše kot vlak iz Ljubljane do Maribora, če so potniki le malenkost fleksibilni pri datumu potovanja in če naletimo na dobro akcijo letalske družbe.

Trenutne napovedi podražitve letalskih kart so po mojem mnenju bolj marketinška poteza letalskih družb, ki si to vsekakor želijo, a hkrati zaradi močne konkurence ves čas nižajo cene. Zvišanje cen si bodo lahko privoščile letalske družbe, ki bodo imele ekskluzivne letalske poti, kjer konkurence za določeno pot ne bo, a tega je zelo malo, saj letalske družbe ves čas odpirajo nove linije. Nekatere letalske družbe so med epidemijo propadle, a to je bila le priložnost za drugo letalsko družbo, da je odprla linijo in prevzela potnike.

Je pa pričakovati, da bodo cene letalskih kart prišle na raven izpred epidemije. Potniki smo se v zadnjih dveh letih malenkost razvadili, saj so med epidemijo tudi letalske karte izven Evrope postale zares ugodne. Letalske družbe so morale ohranjati svoje lete in raje kot prazna letala so prodajale vozovnice pod ceno.

Za več idej, kam potovati, ste izdali tudi e-knjigo Potovanja pomlad. Kakšen je odziv nanjo?

E-knjiga je pravzaprav odgovor na eno od najbolj pogostih vprašanj, ki jih dobivam: kam naj sploh grem na potovanje? Nekako se zdi, da razmišljamo samo o najbolj turističnih ali priljubljenih destinacijah, pozabimo pa na celo vrsto čudovitih krajev, ki jih imamo na izbiro. V e-knjigi sem zbrala nekaj več kot 60 destinacij. Vsaka je zelo na kratko opisana, zraven pa je pripisano, za koga je najbolj primerna – družine, pare, poročna potovanja –, za kakšne vrste potovanja gre – počitnice, potovanje, obisk mesta – in kakšno je priporočljivo minimalno trajanje potovanja. Odziv je res neverjeten, kar me je iskreno presenetilo. V prvih petih dneh si je knjigo preneslo že več kot 500 ljudi, kar je za tako malo podjetje, kot smo mi, pravi uspeh. Tudi zato, ker smo informacijo o e-knjigi objavili le na družbenih omrežjih in v tedenskih novičkah, povsem organsko, brez plačljivih oglasov.

katjakenda

Katjo Kenda je turistična panoga vedno zanimala. V času študija je delala za številne slovenske turistične agencije in vodila skupine tako v Evropi kot zunaj nje. Tako je imela priložnost primerjati organizirana potovanja, ki jih je vodila, s svojimi osebnimi potovanji, ki so bila vedno v lastni režiji.

Članek je bil objavljen v spomladanski prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko prelistate tu. 

493-494

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

almas
13. 08. 2022

Eden od večjih izzivov, s katerimi se je Svetlana Almaš, direktorica marketinga in…

»Pogosto ljudje na korporacije gledajo kot na dinozavre, okostenele strukture, ki le počasi sledijo spremembam, a realnost je, vsaj pri nas, zelo…

zadravec
12. 08. 2022

Poslovni svetovalec Domen Zadravec nam je v intervjuju za MM zaupal, kako je sodelovati z…

Pri vsakem hitro rastočem, uspešnem podjetju gre za enkratno kombinacijo dejavnikov, kot so znanje, inovativnost, strast, vizionarstvo, podjetnost in…

peter scott
03. 08. 2022

Peter Scott, podpredsednik novih medijev in inovacij v družbi Warner Bros. Discovery,…

Kot medij moraš razumeti, kaj navijači pričakujejo od tebe in jim to tudi ponuditi. Nekateri želijo vsebine gledati na telefonu, drugi na televiziji…

Naši avtorji