z
Intervju

Ilustrator Mitja Bokun s kulinarično mojstrovino na »zmajski noči«

Ugledni gostje gala večerje, ki se je odvila na predvečer zadnje košarkarske tekme Gorana Dragića, so obed zaključili s prav posebno sladico, imenovano Culinary Art Sladki stolp, za katero je poskrbel ilustrator Mitja Bokun.

Mitja Bokun je kot ilustrator zelo aktiven tudi na oglaševalski sceni, saj ga blagovne znamke pogosto vabijo, da po svoje »začini« njihove dogodke, na primer s posebnimi poslikavami avtomobilov. Tokrat je poskrbel za pravi umetniški spektakel in slastno pojedino v enem. O tem smo se za MM pogovarjali z umetnikom, ki je za svojo mojstrovino na dogodku I feel Slovenia Night of the Dragon poskrbel v sodelovanju s priznanim kuharskim mojstrom Luko Jezerškom, s katerim sicer pogosto kaj skupaj »zakuhata«.

Svojo umetnini ste nadeli ime »Culinary Art Sladki stolp«. Za kakšo sladico gre?

Imenujemo jo tudi »croquembouche«, v bistvu je izpeljanka le tega, a za velike množice. Na njem je več kot 1.500 polnjenih profiterolov, včasih tudi kombinacija drugih slaščic. Podstavek tem profiterolom pa je moje platno, ki ga tematsko porišem med samim dogodkom, preden pride na vrsto sladica. Gre za umetniški performance, v katerem rišem z živilskimi barvami, kremami, smoothiji, dehidriranimi malinami, španskimi vertci in drugimi dodatki. Ko je moj izdelek končan, gostje vzamejo profiterol, ga pomažejo po kremasti sliki in pojedo. Na koncu je slika uničena, kakor tibetanska mandala. (smeh)

V tem kulinaričnem doživljanju nastopa kot t. i. »culinary artist painter«. Kako bi opisali svojo vlogo?

Da, ta naziv opiše umetnika, ki združuje kulinarično umetnost s slikarstvom; svoje slikarske sposobnosti bodisi uporablja za ustvarjanje umetniških del, ki temeljijo na kulinaričnih temah, bodisi združuje hrano in slikanje na druge nenavadne načine. Rezultat je vedno edinstvena in inovativna kreacija.

z

Kaj ste narisali na dogodku Night of a Dragon?

Začel sem risati ob 18. uri, končal pa sem nekaj minut pred 21. uro, ko je napočil čas za sladico. Narisal sem zmaja in žogo v grafični podobi dogodka.

Ali lahko naštejete še druge primere vašega kulinaričnega ustvarjanja na dogodkih?

Na področju kulinaričnega ustvarjanja rišem tudi na krožnike, ampak to se običajno izvaja na dogodkih, kjer je število udeležence manjše, na primer do 150 ljudi. Določeno število krožnikov unikatno porišem že vnaprej, nato pa še preostali del pred občinstvom. Gre za to, da vsak gost dobi unikatno poslikan krožnik, na katerem je nato servirana sladica.

Toda pri tem ne uporabljate le živilskih barv, temveč tudi druga barvila, kajne?

Drži. Poleg tega pa na dogodkih ustvarjam še hitre skice portretov, »croquis« skice gostov ali okolice oziroma tematike dogodka, na primer kraje in pohištvo; v živo izvajam tudi večje poslikave. Letos sem v sklopu dneva odprtih vrat v salonu Porsche ustvaril mural, pogosto rišem fotowall stene, ki nastajajo v sklopu dogodka; zelo zanimiva je bila tudi poslikava avtomobila v živo (BMW i8 in tudi avtomobil za predstavitev Huaweia). V živo pred občinstvo sem se z ilustracijami lotil tudi izložbe trgovine Ecco, risal na usnjene torbice za goste, rišem na iPad, ob tem včasih poskrbim za aktivacijo gostov, da tudi oni sodelujejo v risanju, vse to pa se predvaja v živo preko velikih digitalnih zaslonov. Ne smem pa pozabiti niti na risanje v duetu z didžejem na zabavi.

z

Intervju

Peter Vidmar
11. 09. 2024

»Športni marketing je strateško in učinkovito orodje za povečanje ugleda blagovnih znamk…

Učinkovitih sponzorskih aktivacij je zagotovo premalo. Vsako sponzorstvo potrebuje aktivacijo, saj je v nasprotnem primeru sponzorstvo bistveno manj…

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Kragelj arhitekti
31. 08. 2024

Načini in oblike dela se hitro spreminjajo, zato so delovni prostori vse manj…

»Dobri delovni prostori so tudi strateško poslovno orodje, s katerim lahko podjetje vpliva na svojo podobo v javnosti ter na prepoznavnost in ugled…

Naši avtorji