
»Izkušen strokovnjak za odnose z javnostmi bo ostal nepogrešljiv«
»V prihodnosti bodo ključno vlogo igrali tehnologija, družbena in okoljska odgovornost ter boj proti dezinformacijam,« prihodnost svojega poklica napoveduje Uroš Bonšek, vodja odnosov z javnostmi v medijski hiši Pro Plus.

Simona Kruhar Gaberšček
Črt Piksi
Uroš Bonšek se s komuniciranjem profesionalno ukvarja že osemnajst let. Svojo kariero je začel v oglaševanju, nato pa prevzel vodenje odnosov z javnostmi v Centru urbane kulture Kina Šiška. Naslednji dve leti je bil vodja odnosov z javnostmi na Centru nevladnih organizacij Slovenije (CNVOS), pred prihodom na Pro Plus pa je bil šest let vodja komuniciranja v tehnološkem podjetju Better.
Več o njegovi bogati komunikatorski karieri si boste lahko prebrali v intervjuju v novem MM-u, ki izide konec februarja, tokrat pa smo se posvetili predvsem njegovi predavateljski vlogi v novem izobraževalnem programu PR lab in njegovi oceni stanja na področju odnosov z javnostmi v Sloveniji.
Marketing magazin v marcu organizira PR lab, nov izobraževalni program o odnosih z javnostmi. Tudi vi ste med predavatelji, in sicer boste udeležencem približali odnose z mediji. Zakaj vam je to področje odnosov z javnostmi še posebej blizu?
Mediji so tisti kanal, ki sem se ga, ko sem vstopal v svet odnosov z javnostmi, najprej priučil. To je bilo zdaj že davnega leta 2009, ko smo z ekipo na kulturni in medijski zemljevid postavljali Kino Šiška, zato lahko rečem, da medije od vseh komunikacijskih kanalov najbolje poznam. Seveda se je od takrat medijska krajina spremenila, a mediji še vedno ostajajo izjemno pomemben komunikacijski kanal, hkrati pa mi tudi po več kot petnajstih letih še vedno predstavljajo poseben izziv.
Zakaj? Naj bo to v kulturi, nevladnem sektorju ali gospodarstvu in to tako v Sloveniji, Veliki Britaniji, Avstraliji, Italiji, na Hrvaškem ali še kje drugje, kjer sem bil v stiku z mediji – draž sodelovanja z mediji je naloga in izziv, kako zgodbo ob nešteto vsebinah in informacijah predstaviti na način, da jo bodo uredniki in novinarji vključili na svoje strani, v oddaje ali na splet. In tega izziva se vedno znova veselim.
Sami sicer delate za medij, za medijsko hišo Pro Plus. S kakšnimi posebnostmi se zaradi tega soočate pri svojem delu z drugimi mediji? Kako težko je z vašimi vsebinami prodreti v druge medije?
Pri delu z mediji je vedno v ospredju aktualna tema ali dobra zgodba, ne glede na to, ali imaš urednike in novinarje dve nadstropji stran ali v drugi državi, princip dela je isti. Namreč, za razliko od družbenih omrežij, kjer zgodbe izbiraš sam, moraš kot strokovnjak za odnose z javnostmi pri medijih s svojo zgodbo prepričati urednika, da si tvoja vsebina zasluži objavo. In tukaj izkušena ekipa oddelka za odnose z javnostmi, moje sodelavke, opravljajo izjemno delo. Po analizi družbe Kliping smo po številu medijskih objav v eksternih, drugih medijih, najuspešnejša medijska hiša pri nas.
Kako se je v zadnjih letih spremenilo delo na področju odnosov z javnostmi? Vplivneži so vse bolj priljubljeni, število komunikacijskih kanalov narašča … Kako se soočate s tem?
Razvoj tehnologij in digitalnih platform je vsekakor spremenil odnose z javnostmi. Nove tehnologije in kanali, vsak ima svoje specifike, seveda vplivajo tudi na organizacijo dela, saj moramo neprestano nadgrajevati svoje znanje in prilagajati delovne procese. Ob vsem tem pa dostikrat opozorim, da kljub novim tehnologijam ne smemo pozabiti na pristne medosebne odnose, še posebej velja to pri vzdrževanju odnosov z mediji.
Kaj se vam trenutno zdi najbolj pereč problem v stroki odnosov z javnostmi v Sloveniji? Ali menite, da imajo slovenski komunikatorji dovolj znanja ali pa jim primanjkuje ustreznih izobraževanj?
Vesel sem PR laba, izobraževanj ni nikoli preveč. Odnosi z javnostmi so ena od strok, ki se resnično hitro spreminja – kot ste rekli, komunikacijskih kanalov je vse več, ne pozabimo še na umetno inteligenco.
Po drugi strani pa vsakdo, ki se loti tega poklica, ne sme pozabiti na temeljna znanja – grajenje odnosov, strateško razmišljanje, analitični pristop. Ko je treba združiti temeljna znanja in nove pristope, se največkrat pokaže razkorak med povprečnim in dobrim strokovnjakom za odnose z javnostmi. Vsak festival ali šola sta zato še kako dobrodošla. Želel bi si tudi profesionalizacije stanovskega društva, da bi bil bolj po zgledu marketinškega, kjer je izobraževanj res veliko.
»Ko je treba združiti temeljna znanja in nove pristope, se največkrat pokaže razkorak med povprečnim in dobrim strokovnjakom za odnose z javnostmi. Vsak festival ali šola sta zato še kako dobrodošla,« meni Uroš Bonšek.
Kako vidite prihodnost vašega poklica, tudi v luči umetne inteligence?
Napovedujem mu dolgo življenjsko dobo. V prihodnosti bodo ključno vlogo igrali tehnologija, družbena in okoljska odgovornost ter boj proti dezinformacijam. Podjetja in blagovne znamke bodo morale jasno komunicirati svoje trajnostne iniciative in družbeno odgovornost. Transparentnost, etičnost in doslednost bodo temelj za gradnjo zaupanja in ohranjanje kredibilnosti in tukaj bo izkušen strokovnjak za odnose z javnostmi nepogrešljiv.