game gang show
Intervju

Kako je igričarska industrija tudi pri nas dobila svoj veliki dogodek

Pred igričarskim spektaklom Game Gang Show smo se pogovarjali z vodjo projekta Gašperjem Kovačem, ki dogodek vidi predvsem kot odskočno desko za razvoj tako igričarske industrije kot skupnosti.

Game Gang Show, ki ga organizatorji opredeljujejo kot največji igričarski dogodek v Sloveniji do zdaj. Kot pravi Gašper Kovač, sicer vodja projektov v agenciji za športni marketing SportMediaFocus, so se poleg javnosti »aktivirali« tudi sponzorji. Prav to je bil sodeč po številnih predavanjih na temo e-športa največji trn v peti pri razvoju igričarstva pri nas, saj so se številni navdušenci morali zaradi pomanjkanja doma udeleževati večjih dogodkov v tujini.

Zakaj v prvi vrsti organizirate ta dogodek? Pred pandemijo je bila Slovenija še precej zadržana do tovrstnih dogodkov oziroma smo glede e-športa bolj ali manj gledali po tujini.

Prav zato, ker je bila industrija pri nas še precej zadržana. Sicer je do določenih poskusov podobnih dogodkov v preteklosti že prišlo, a so se žal izjalovili. Vseeno pa se pri nas odvijajo odlični dogodki bolj na ravni skupnosti, kot je recimo Epicenter, ki je največji med njimi. Ni pa še bilo dogodka, ki bi industrijo ponesel v širšo javnost. Po odzivih, ki jih podpirajo statistične analize, je skupnost pri nas močna in precej široka, a da so lahko izrazili svojo strast do igričarstva na višji ravni, so za to do zdaj morali romati v tujino – na Hrvaško, v Srbijoali celo Nemčijo, kjer je največji tovrstni dogodek na svetu, Gamescom.

Predvsem pa tudi zaradi priljubljenosti in smernic v tujini je Big Bang prepoznal pomanjkanje strukture oziroma neke osrednje točke, ki bi skupnost oziroma industrijo pri nas vodila naprej, ji zagotovila kakovostno vsebino ter javnosti ponudila zabavo in priložnost za rast. Zato so ob tej priložnosti tudi ustanovili portal Game Gang in sčasoma skupnost, s katero se bo v prihodnosti postavljalo nove mejnike v igričarstvu pri nas ter potencialno v regiji.

Na novinarski konferenci pred dogodkom ste dejali, da bi radi z dogodkom dvignili industrijo na višjo raven. Kaj napovedujete s tega vidika? Kako zanimiva je igričarska industrija za oglaševalce?

Kot rečeno, je igričarska skupnost pri nas močna, a precej »podhranjena« glede izkušenj in priložnosti na domačih tleh, kjer lahko navdušenci nad igričarstvom izživijo svojo strast, se na globlji ravni povežejo s somišljeniki ter doživijo vsaj delček vzdušja, ki je pričaran na največjih tovrstnih dogodkih. Pri vsem tem veliko vlogo igrajo tudi znamke, ne glede na to, ali so neposredno iz igričarske industrije (endemične) ali ne (neendemične). Svetovne analize kažejo, da ta ciljna skupina pozitivno sprejme tiste znamke, ki podpirajo njihove interese in nudijo nove izkušnje. Vemo, da so mlajše generacije čedalje težje dosegljive preko tradicionalnih kanalov, zato svet igričarstva in e-športa ponuja znamkam, ki ciljajo to ciljno skupino, odlično platformo za komunikacijo in povezovanje z njimi na bolj osebni ravni. Seveda pa mora biti strategija premišljena, saj lahko kljub velikim potencialnim koristim za znamko z napačnimi koraki vodi do še bolj negativnih posledic.

Glede na odmevna sponzorska imena očitno niste imeli težav pri sodelovanju s pokrovitelji?

Moramo reči, da so bili odzivi in sprejemi vedno zelo pozitivni pri vseh, s katerimi smo stopili v stik, saj je po svetu že ogromno dobrih praks. Poleg tega je vedno večja tudi razumevanje v domačem okolju oziroma družinah, kaj ta industrija pomeni med mlajšimi. Tako da se lahko po eni strani v hecu zahvalimo hčeram in sinovom, da svojim staršem tu in tam povejo kakšno zanimivost iz sveta igričarstva. Ali pa drugače, pulijo oziroma sivijo lase (smeh). Šalo na stran, dejansko ni bilo veliko znamk, ki bi že od začetka zavrnile pogovor oziroma jih dogodek ne bi zanimal. Tudi če je kdaj bil začetek pogovora težji zaradi slabšega razumevanja industrije, so skozi pogovor na dan prihajala vse bolj kreativna vprašanja in še bolj nore ideje. Te bodo vsekakor dobro služile v prihodnosti. Pač ne moreš vedno vsega narediti že v prvo. Na podlagi tega se že veselimo naslednje izvedbe, ko bo tudi sama časovna umestitev mogoče malo bolj primerna tako za nas kot tudi znamke in prepričani smo, da bomo skupaj povzdignili industrijo na višjo raven.

Kako raznoliki pa so udeleženci po starosti in spolu?

Po prvih statističnih podatkih smo zelo v skladu s svetovnimi povprečji. Med udeleženci pričakujemo dve tretjini moških in tretjino žensk. Podobno velja za starost, je pa precej odvisno od same igre. Če sodimo po programu tekmovanj, bi rekel, da bo povprečna starost najvišja v petek, saj se igra prvoosebna strelska igra Counter Strike, ki je znana po tem, da jo spremljajo bolj »izkušeni« igričarji. Najmlajša pa v soboto, ko bo na sporedu tudi Fortnite. Je pa za zdaj še prezgodaj, da bi lahko z gotovostjo rekel, katera starost oziroma starostna skupina bo prevladovala. Zagotovo pa bo največ obiskovalcev med 15 in 30 let.

Koliko obiskovalcev pričakujete?

Ta pričakovanja so kar divja domnevanja, ker gre za prvi tovrstni dogodek pri nas (smeh). Ampak glede na številke izpred pandemije, ko je zagrebški Infogamer v petih dneh obiskalo okoli sto tisoč ljudi, kar nekaj tudi iz Slovenije, res da na precej večji površini, in glede na smernice obiskanosti platforme GameGang, v celotnem vikendu pričakujemo med osem in deset tisoč ljudi. A pustimo se pozitivno presenetiti.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji