»Komunciranje je postalo zelo strateška funkcija«
Pogled na izzive, s katerimi se soočajo odnosi z javnostmi, predstavlja Dustin Chick, partner v skupini M&C Saatchi iz Južne Afrike in generalni direktor Razor PR. Eden od govorcev na konferenci PRO PR pravi, da je glede prihodnosti panoge optimističen.
Kateri so po vašem mnenju največji izzivi, s katerimi se v zadnjih letih sooča panoga odnosov z javnostmi?
Daleč najpomembnejši izziv so nadarjeni posamezniki, ki bi opravljali delo v tej panogi. Ne le, da je takšnih ljudi pogosto premalo, imajo tudi premalo veščin, ki so ključne za to panogo, ki se nenehno razvija. Vse pogosteje pa ugotavljamo, da je sicer na voljo dosti ljudi, zelo težko pa je najti takšne, ki imajo specifičen način razmišljanja in določene spretnosti.
Kako so se vaše naloge kot strokovnjaka za odnose z javnostmi spremenile v zadnjem desetletju?
Komunciranje je postalo zelo strateška funkcija. Dolgo smo prosili za »sedež za mizo v sejni sobi« in v mnogih pogledih se je to zdaj zgodilo. Na nek način je to najpomembnejši premik – da ponujamo strateške nasvete. S tem prihaja potreba po tem, da bi vedeli vedno več in imeli izjemen referenčni okvir o večini panog. Vedno bolj se kaže zamegljenost med tem, kar so strokovnjaki za odnose z javnostmi tradicionalno počeli, in svetovanjem vrhnjemu menedžmentu, ki je bilo včasih v domeni večjih svetovalnih podjetij.
Vas kaj skrbi glede prihodnosti panoge odnosov z javnostmi?
Sploh ne – pravzaprav sem zelo optimističen. Nobeden od izzivov, s katerimi se soočamo, ni tako eksistencialne narave, da bi bil zaskrbljujoč. Menim, da bi se zdaj morali osredotočiti na našo vizijo za prihodnost in razmisliti, kako se lahko nenehno prilagajamo dinamiki okoli nas.