Predvidevanje trendov in inovacije so ključnega pomena
Med predavatelji, ki bodo nastopili na konferenci PRO PR, ki bo od 14. do 17. marca 2024 v Beogradu, predstavljamo tudi Alicio Matildo Lubrani, glavno direktorico trženja in direktorico korporativnega komuniciranja v podjetju Axpo Italia.
Kateri so po vašem mnenju največji izzivi, s katerimi se v zadnjih letih sooča panoga odnosov z javnostmi?
V zadnjih letih se je panoga odnosov z javnostmi soočila z več izzivi in evolucijami, zlasti tistimi, ki so povezani s pomembnimi spremembami v medijski krajini. Tradicionalni mediji se soočajo z resnično težkimi okoliščinami, vzpon digitalnih platform in družbenih medijev pa je spremenil način porabe in deljenja informacij, predvsem ko gre za mlajše potrošnike. Nenehen izziv predstavlja krmarjenje po tem dinamičnem okolju in učinkovito izkoriščanje novih komunikacijskih kanalov ob ohranjanju verodostojnosti in pristnosti.
Poleg tega vedno večja hitrost širjenja informacij zahteva od strokovnjakov za odnose z javnostmi, da so agilni in proaktivni pri upravljanju ugleda in reševanju kriz. Vsi ti elementi pa vseeno dvigujejo pomen blagovne znamke ali podjetja za zaščito in ohranjanje njegove prepoznavnosti. To je treba storiti na več platformah in z možnostjo govorjenja v več jezikih ter doseganja različnih ciljev. To so najpomembnejši in najbolj fascinantni izzivi, s katerimi se srečuje panoga in jih bo v bližnji prihodnosti vse več.
Kako so se vaše naloge kot strokovnjakinje za odnose z javnostmi spremenile v zadnjem desetletju?
Rekla bi, da so vse komunikacijske vloge v zadnjem desetletju doživele nekakšno evolucijo in da so se odgovornosti strokovnjakov za odnose z javnostmi močno spremenile. Spremenjeni digitalni komunikacijski kanali in platforme so popolnoma spremenili paradigme komuniciranja med blagovno znamko oziroma podjetjem in ljudmi, zaradi česar morajo vsi marketingarji spremeniti svoj pristop do stroke.
Kar je bilo v preteklih letih poimenovano in priznano kot »horizontalni vpliv«, vse bolj vpliva na način, kako morajo blagovne znamke ali podjetja delovati in biti zaznana navzven. Večji poudarek je na upravljanju spletnega ugleda, vključevanju v družbene medije in ustvarjanju vsebin. Vloga piarovca postaja vedno bolj integrirana, kar zahteva multidisciplinarni nabor spretnosti, ki vključuje zmogljivosti v taktikah odnosov z javnostmi, veščine osebnih odnosov, pa tudi znanje o digitalnem trženju, analitiki podatkov in strateških komunikacijah.
Še več, to novo obdobje nenehno razvijajočega se poklica nas izziva, da smo nenehno na tekočem z novicami, izboljšujemo kulturo podjetja in ustvarjamo delo »novinarja«, ki je vedno na tekočem. To nam omogoča iskanje zgodb znotraj podjetja, usklajevanje komunikacijskih potreb vseh naših oddelkov in podajanje vsebin, ki so pomembne za naše cilje.
Vas kaj skrbi glede prihodnosti panoge odnosov z javnostmi?
Čeprav se panoga prilagaja novim komunikacijskim trendom, po mojem mnenju obstaja nekaj skrbi za prihodnost. Glavna skrb je razvoj »lažnih novic« in globoka povezava tega elementa z vsebino, ki jo ustvari umetna inteligenca. Ne da bi se tega zavedali, mediji pogosto poročajo o novicah in svetovih, ki niso resnični in jih je ustvarila umetna inteligenca. Ta »lažna resničnost« je element velikega tveganja za prihodnost novic in posledično služb za odnose z javnostmi.
Glede na to, da so odnosi z javnostmi zunanji glas podjetja, je še en dejavnik vedno večji nadzor nad vprašanji, kot sta preglednost in etična komunikacija. Piarovci morajo ostati pozorni, delovati etično in ohraniti zaupanje svojega občinstva. Poleg tega hiter tempo tehnoloških sprememb zahteva nenehno učenje in prilagajanje, da ostanemo pred trendi v panogi. Sprejemanje inovacij ob spoštovanju etičnih standardov bo ključnega pomena za dolgoročni uspeh in verodostojnost panoge.
V sodobnem poslovnem okolju je učinkovita komunikacija ključnega pomena za podjetja, da se povežejo s svojo nenehno spreminjajočo se realnostjo in posredujejo namen, ki je v skladu s potrebami skupnosti. Izkoriščanje tehnologije pri ustvarjanju vsebin predstavlja neizkoriščen potencial in izzive. Medtem ko posledice umetne inteligence še niso povsem jasne ali regulirane, njena vse večja nepogrešljivost zahteva raziskovanje komunikacijskih strategij kljub pomislekom, kot je zasebnost podatkov.
Trajnost krepi svojo osrednjo vlogo za podjetja, kar zahteva strateški pristop, ki združuje socialne, ekonomske in okoljske vidike. Sporočanje te zaveze presega besede in zahteva konkretna dejanja. V svetu, ki ga zaznamujejo geopolitični konflikti, je v prihodnost usmerjena strategija bistvenega pomena, pri čemer družbena odgovornost podjetij ob pogostih krizah pridobiva še večji pomen.
Komunikacijski strokovnjaki morajo utelešati agilnost, prilagodljivost in odprtost za nastajajoče tehnologije. Razumevanje pričakovanj potrošnikov, učinkovita komunikacija in prilagodljivost so najpomembnejši. Predvidevanje trendov in inovacije pa so ključnega pomena za uspešno obvladovanje izzivov in priložnosti, ki so pred nami.