zz
Intervju

»UI odpira neskončne možnosti ustvarjalnega izražanja«

Mauro Porcini, višji podpredsednik in prvi glavni direktor za oblikovanje v družbi PepsiCo: »UI bo preoblikovala način učenja, dela, gibanja, medsebojnega delovanja, izbire izdelkov in nakupa znamk. To je začetek nove dobe oblikovanja.«

Mauro Porcini vodi razvoj oblikovanja izdelkov in izkušnje uporabnikov za podjetje PepsiCo,  enega od največjih svetovnih prehranskih in pijačnih podjetij. Kot vizionar v svetu oblikovanja je znan po tem, da povezuje estetiko, inovacije in poslovne strategije, kar pripomore k preoblikovanju znamk in izdelkov podjetja. Porcinija tuji mediji opisujejo kot kreativca, ki ima sposobnost (vizualno) preobraziti blagovne znamke ter izboljšati uporabniško izkušnjo in poslovni izkaz podjetja. Prav zato si Porcini prizadeva za vzpostavljanje podjetniške kulture, ki podpira kreativnost in inovativnost. Do njega smo prišli, ko je PepsiCo Design + Innovation, hišni oblikovalski studio korporacije PepsiCo, prejel nagrado Red Dot za najboljšo agencijo leta 2024, in z njim spregovorili o njegovem vizionarskem pogledu na svet oblikovanja in poslovanja.

Kako ste kot prvi glavni direktor za oblikovanje pri PepsiCo pristopili k vključevanju koncepta design thinking v podjetje? S kakšnimi začetnimi težavami ste se spopadali?

Ko sem leta 2012 prišel ustvarit ekipo za oblikovanje in inovacije, se je začela doba odkrivanja, preizkušanja, gradnje, testiranja in prototipiranja. Povezovala nas je strast do design thinkinga, skupaj smo zgradili neverjetno ekipo ustvarjalnih, inteligentnih, empatičnih ljudi, ki jo je takrat podpirala naša direktorica, vizionarka Indra Nooyi. Danes še vedno uporabljamo prvotni pristop za vse naše oblikovalske projekte, in sicer s prepletanjem treh stebrov: empatija, strategija in prototipiranje. 

PepsiCo Design + Innovation je pred kratkim prejel nagrado Red Dot za agencijo leta 2024. Kako to priznanje odraža delo v zadnjem desetletju? Na katera svoja dela ste osebno najbolj ponosni?

Posebej sem ponosen na to, da je PepsiCo Design + Innovation prva interna oblikovalska skupina, ki je prejela to priznanje. Pred desetimi leti smo bili majhna skupina oblikovalcev, ki je delovala v eni pisarni v New Yorku. Danes se je naša ekipa razširila na več kot 350 nadarjenih oblikovalcev po različnih oblikovalskih disciplinah, državah in regijah. Nagrada odraža tudi, kako uspešno smo integrirali oblikovanje in design thinking v vse naše znamke in izdelke. 

Moram se pohvaliti, da smo v zadnjih desetih letih prejeli že 46 nagrad Red Dot. Med mojimi najljubšimi projekti pa so seveda nova vizualna identiteta Pepsi, ki smo jo predstavili lani, naša knjiga ob 10. obletnici, ki smo jo izdali v sodelovanju z založbo 

Rizzoli in nosi naslov Good Design is for Everyone (Dobro oblikovanje je za vsakogar), ter Doritos Rainbow, omejena serija paketov, aktivacij in kampanj za mesec ponosa. 

Kako gledate na sodobne trajnostne vidike delovanja blagovnih znamk?

Nikoli ni bilo boljšega časa za oblikovalce, da spodbudijo pozitivne spremembe, kot je današnji čas, zato to neprestano počnemo. Pri PepsiCo ustvarjamo nove in inovativne rešitve, ki vedno vključujejo okolju prijazne izdelke in poslovne modele. Na primer, ustvarili smo SodaStream Professional, da bi omogočili bolj personalizirano in trajnostno hidracijsko izkušnjo. To je orodje (vodni balon s tehnologijo v ozadju, op. p.), ki ljudem omogoča boljšo izbiro zanje in za planet z digitalnim sledenjem, koliko plastičnih steklenic prihranijo, in jih spodbuja k vsakodnevnim ciljem hidracije. 

Ne ljubite pa le planeta, temveč tudi inovacije. Napisali ste knjigo Človeška plat inovacij, ki govori o inovacijah kot dejanju ljubezni. Kaj to pomeni?

Inovacije bi morale biti dejanje ljubezni. Gre za gesto empatije, spoštovanja, velikodušnosti in predanosti ene osebe, da ustvari nekaj za drugo osebo. To mora izhajati iz želje ljudi, da ustvarjajo dobre stvari za druge ljudi. To je inovacija, h kateri stremim. 

Pri svojem vsakodnevnem delu skrbim za to, da so naši etični cilji usklajeni z našimi poslovnimi cilji. Moja vizija je, da ne delamo le v dobro našega podjetja, temveč tudi ljudi in planeta. Inovacija kot dejanje ljubezni je dobra za posel! 

zz

Katere lastnosti iščete pri oblikovanju ekipe, ki uteleša ta pristop? Ali je to povezano z vašo izjavo, da so nekateri oblikovalci samorogi, ker tako radi delajo za ljudi?

Da! Pri PepsiCo so oblikovalci znani kot samorogi. So idealni inovatorji. Samorogi so ljudje, zaljubljeni v ljudi, ali posamezniki, ki so strastno predani ustvarjanju odličnosti zase, za druge, za družbo in za svet. Naši oblikovalci usmerja vodilo, da ustvarjajo stvari, ki so nesporno dragocene za druge ljudi. 

Bi lahko delili primer aktualnega oblikovalskega projekta PepsiCo, ki resnično odseva vaš inovativni duh?

Seveda. Pravkar smo začeli z novim sodelovanjem, ki omogoča športnikom, da prilagodijo svojo lastno edinstveno plastenko Gatorade Squeeze s pomočjo generativne umetne inteligence. Ta tehnologija odpira neskončne možnosti ustvarjalnega izražanja, ker posameznikom omogoča, da na njej proslavijo svoje edinstvene športne poti; ikonična plastenka Gatorade pa tako služi kot platno za osebno pripovedovanje.

 

 

 

Članek lahko v celoti preberete v Marketing magazinu december 2024, #522. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

zz
29. 03. 2025

Daniel Fazlić, direktor digitalnega razvoja v medijskem podjetju Bloomberg Adria, velja…

Uvedba umetne inteligence je bila moj osebni projekt, s katerim sem želel dokazati več stvari. Prvič, da UI ni samo ChatGPT in da jo je možno…

bonšek
29. 03. 2025

Žal tudi na področju odnosov z javnostmi (tako kot tudi v marketingu) velja, da je »…

Zaradi umetne inteligence bomo imeli več časa za strategije, pisna komunikacija bo morda hitrejša, a prav slog, ton in vsebinska raznolikost bodo še…

zz
28. 03. 2025

Od lanskega svetovnega pokala v smučarskih skokih v Planici sta Mastercard in agencija…

Naši avtorji