»Ustvarjava tam, kjer je najino srce«
Jaka Lenardič, dolgoletna gonilna sila spletne agencije ENKI, je po dveh prehodnih letih zdaj tudi uradno vodenje podjetja predal ženi Tjaši.
Simona Kruhar Gaberšček
Zagotovo gre za enega zanimivejših parov na slovenskem oglaševalskem parketu, tudi zato, ker je Jako v zadnjih letih poneslo na v Sloveniji še precej neznano področje – ustvarjanje zavestnih blagovnih znamk. Temu se bo sam v še večji meri posvečal tudi v prihodnje, medtem ko je Tjaša Lenardič našla nov izziv prav v vodenju agencije. Kot pravi, si želi ustvariti čim bolj podporno okolje, kjer tako sodelavci kot tudi poslovni partnerji čutijo povezanost in spodbujajo inovativno delovanje. Ob naslednjem razvojnem koraku agencije sta za MM spregovorila o svojem osebnem in poslovnem razvoju kot tudi izzivih partnerskega odnosa v podjetništvu.
Številni podjetniki na svoje podjetje gledajo skoraj kot na lastnega otroka in se tudi težko ločijo od njega, ko pride čas za to. Tudi vi ste z ENKI-jem »dihali« dve desetletji, zdaj pa ste se odločili, da njegovo vodenje predate ženi Tjaši. Kako težko ste sprejeli to odločitev?
Jaka: Zavestni starš se slej ko prej sooči z vprašanjem, ali bo otroka vezal nase ali spustil v svet, ali ga bo držal v svojem objemu ali mu dovolil, da nabira lastne izkušnje. Z ENKI-jem sem preživel dobršen del svoje mladosti in z njim užival, rasel in se oblikoval. Veliko mi je bilo dano preko vodenja venomer nadpovprečne ENKIpe, učenj z izjemnimi partnerji, predvsem pa vsega, kar je ENKI prinesel v moje življenje.
Čutim, da je v veliki meri utelesil namero, da na pravi način podpremo blagovne znamke in sodelavce – ko pogledam, koliko ljudi smo sprejeli na začetku poslovne poti in so v nekaj letih postali vodilni ustvarjalci v panogi, koliko blagovnih znamk smo podprli, koliko novitet smo plasirali na trg, sem hvaležen in vesel. Da je to prepoznala tudi stroka in nas osemkrat imenovala za najboljšo spletno agencijo leta, štejem kot dodatno potrditev, da smo izbrali pravo pot.
Nisem pa človek, ki sedi na lovorikah, zato sem takoj, ko sem zaznal, da je mlajša generacija s tehnologijo in energijo pred mano, sprejel odločitev, da predam odločevalsko pozicijo in tako podjetju zagotovim nadaljnjo rast in razvoj, predvsem pa ohranjam mladostniško vnemo pri ustvarjanju projektov.
Odločitev je bila toliko lažja, ker sprejemam, da nas življenje vedno vodi po pravi poti. Od odločitve, ki se je porodila pred nekaj leti, se je potem vse postavilo na pravo mesto. In danes uživam kot še nikoli do zdaj.
Od kod pa odločitev, da direktorsko funkcijo predate prav Tjaši?
Jaka: Življenje me uči, da so rešitve vedno pred nami, le naš um jih pogosto spregleda, ko si zariše svojo pot. S Tjašo sva se spoznala na ogledu oglaševalskih agencij v New Yorku, iskrica je preskočila in začela sva partnerski odnos. Ko je nekaj časa za tem samostojno vodila večkrat nagrajeni avtorski projekt, smo jo iz praktičnih razlogov vzeli pod okrilje ENKI-ja, a ji uredili pisarno v drugem objektu. Moj um je bil takrat še v uporu do prepletanja partnerskega in poslovnega odnosa, trajalo je še nekaj let, da sem stal naproti najbolj prodornih slovenskih podjetnikov in ozavestil moč sodelovanja parov v skupnih kreacijah, to izjemno sodelovanje ženske in moške energije v skupni nameri. Za tem se je Tjaša pridružila ENKIpi, pri čemer je izkušnje nabirala na številnih področjih, da danes razume tako detajle kot vzpostavlja celostni pogled. Ko je nekega dne izzvala področje, ki sem ga štel za svojo specialiteto, mi je dokazala, da me je prerasla. Od takrat dalje sva začrtala predajo, ki sva jo subtilno vodila dve leti, do dne, ko veva, da že eno leto samostojno vodi podjetje in vse teče v najboljše udeleženih.
Od ENKI-ja se sicer ne poslavljate dokončno, saj boste v agenciji še vedno delovali kot »arhitekt zavestnih izkušenj«. Bi lahko pojasnili, kaj to pomeni in s čim se boste torej ukvarjali v prihodnosti?
Jaka: V zadnjih letih mi je bilo dano prebuditi orodja, za katera verjamem, da bodo v prihodnje ključna v luči zavestnega življenja. Že kot otrok sem zaznaval energijski svet veliko bolj, kot je to običajno, a sem v luči pričakovane normalnosti kolektivnega to potlačil. Klic je bil vseeno premočan, zato sem se zadnja leta prepustil in postal licencenciran medij, to pa je odprlo novo poglavje življenja. Ozavestil sem, kako nastajajo številne velike kreacije, kako so velika imena vstopala v višjo zavest in prenesla energijo v fizični svet. In to zdaj raziskujem in prestavljam v realnost.
Prepričani ste, da bodo v podjetjih v čedalje večji meri vzpostavljali tovrstne vloge, torej posameznikov, ki se bodo posvečali ustvarjanju zavestnih izkušenj. Zakaj menite, da bodo podjetja prepoznavala potrebo po takšnih funkcijah?
Jaka: Ta debata žal presega obseg tega intervjuja, je pa izjemno zanimiva. Če strnem, se v matriko Zemlje vedno najprej postavi namera, torej energija, okoli slednje pa magneti fizična oblika. Že naša utelesitev se začne kot namera preko DNA, nato pa se manifestira v fizično telo. Bolj kot to raziskujem, bolj odkrivam, kako zavestno so tako kreirali v starodavnih civilizacijah in manifestirali na način, ki danes znanstvenikom ostaja neznanka, sočasno pa pri številnih vodilnih blagovnih znamkah, družbah in državah prepoznavam tovrstne prijeme. Globlje kot vstopam, bolj je življenje enostavno v smeri, da si nekaj zavestno zamisliš in dovoliš, da se preprosto zgodi. In se zgodi.
Širim tudi zavest, da so tudi znamke živa energija, ki se oblikuje okoli namere ustanoviteljev. V tem pogledu odpiram vprašanje, kaj znamka kot energija vnaša v prostor, ali deležnike iskreno podpira ali jih zlorablja v luči iskanja finančnih koristi, ali dviguje ali izčrpava, vse to pa celo merim z napravami, ki so znanstveno potrjene. Ko ob tem spregledamo, da prihaja generacija, ki zelo veliko čuti in ne zgolj razmišlja, postane energijska matrika blagovne znamke zelo pomembna.
Tako z uspešnimi slovenskimi podjetniki v višji zavesti postavljamo manifestacije in skrbimo, da nastajajo blagovne znamke, ki na pravi način odgovarjajo na resnične potrebe ljudi. Ko se povežeš z zavestjo znamke in ji dovoliš, da ti preda sporočila, postane proces zelo zanimiv, predvsem pa skladen. Čeprav se to mnogim sliši kot znanstvena fantastika, bi bili presenečeni, koliko najbolj znanih poslovnežev takšna orodja že uporablja in kako izjemni so rezultati v praksi.
Vidim, kako se razvija nova veja in v luči vrednote »premikamo meje« raziskujem. Ne nazadnje je ENKI v prostor večkrat pripeljal nove trende, zato dopuščam, da bo tudi naše poslanstvo kreacije zavestnih blagovnih znamk nekaj, kar bo postalo vse bolj zanimivo.
Verjetno ta prehod, torej predaja direktorske funkcije, traja že nekaj časa, saj ne gre za nekaj, kar bi se lahko zgodilo čez noč. Kako pa so to spremembo sprejeli zaposleni?
Jaka: Kot omenjeno, intenzivno traja dve leti, v letu 2023 lahko rečeva, da je Tjaša že samostojno vodila podjetje. Ko predajam direktorovanje, lahko v popolnem miru pogledam v oči sodelavcem in partnerjem, ker vem, da so v pravih rokah. Preprosto sem prepričan, da bodo dobili več.
Ljudje so v praksi velikokrat nenaklonjeni spremembam, saj te vodijo v novo, še nepoznano izkušnjo, ta pa hitro zamaje umski koncept varnosti. Nekateri ne želijo preizkusiti, nekateri čutijo, da so neskladni, tretji sprejmejo in uživajo. Tako je bilo tudi znotraj ENKIpe. Tjaša ima drugačen slog vodenja, veliko bolj je pretočna, zato so tisti, ki so iskali indice moje filozofije, našli druge priložnosti in tako je prav. Po drugi strani pa so v ENKIpo vstopili novi ljudje, ki so izjemno talentirani in povezani na način, kot ga v ekipi še nisem zaznal. Ko opazujem njihovo harmonijo, mi pogreje srce.
Tjaša, po čem menite, da se bo vaš slog vodenja najbolj razlikoval od Jakovega?
Tjaša: V osnovi izjemno cenim Jakov slog vodenja, ki mi je bil velikokrat navdih in mi je dal dobro izhodišče za razvoj svojega. Nerada naju primerjam, raje povem, da se prepoznam kot čuječa vodja, kar pomeni, da se poglobim v posameznika, v celostno osebnost, kjer iščem skrite darove in razvojne potenciale, nato pa spodbujam, da se ti izpolnijo. Povezujem se z odgovornimi in predanimi posamezniki, ki so strokovnjaki na svojem področju, da lahko kot dirigent usmerjam uigran orkester.
V smeri izpolnitve si želim ustvarjati čim bolj podporno okolje, kjer tako sodelavci kot partnerji čutimo povezanost in si dajemo prostor tudi inovativnega delovanja. V tej luči bi Jaka rekel, da sem bolj drzna, saj sem večkrat sprejela izziv, ki bi ga v preteklosti zavrnili, in nas tako spravila iz cone udobja, kar se je izkazalo kot izjemno pozitivno.
V katero smer pa želite agencijo peljati v naslednjih letih? Bo v ospredju ustvarjanje zavestnih izkušenj, s čimer se ukvarja Jaka, ali pa se boste še vedno v največji meri posvečali storitvam, po katerih ste v oglaševalskem prostoru tudi najbolj znani? Torej oblikovanju spletnih strani, zaradi katerih ste več let zapored osvojili naziv spletne agencije leta, in celostnim oglaševalskim akcijam, za katere vas naročniki v zadnjih letih najemajo v vse večji meri?
Tjaša: Stroka že vrsto let način delovanja ENKI-ja prepoznava kot nadpovprečnega, zato metodologijo (in storitve) ohranjamo, a skladno z vrednoto »premikamo meje« to ves čas nadgrajujemo.
Čeprav nas nekateri prepoznajo po dodelanih spletnih straneh, že leta delujemo veliko bolj celovito, saj se zavedamo, da je spletna stran le košček v mozaiku. Osredotočeni smo na celostne kampanje, ki z inovativnimi pristopi čustveno aktivirajo ciljne skupine. Na tem področju dosegamo rezultate, na katere sem resnično ponosna. Orodja, naj si bo spletni marketing, virtualna resničnost, klasični mediji, v zadnjem času umetna inteligenca idr., strateško podredimo priložnostim, ki jih vidimo v luči povezovanja znamke in deležnikov na pravi način.
Zavestno znamčenje v poglobljeni obliki pa je v regiji specifika, na voljo partnerjem, ki iščejo razvoj znamke v dimenziji prihodnosti. Širimo zavedanje in soustvarjamo znamke, katerih namera je celostna podpora deležnikov na pravi način, tiste, ki jih v osnovi zanima energija, ki jo širijo in sprejemajo, da je pravi finančni rezultat posledica dobrobiti, ki jo dajejo in ne obratno.
Članek lahko v celoti preberete v tiskani reviji Marketing magazin #511-512. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.